A Sony kifejezetten agresszíven ugrik majd neki a VR-piacnak: egyrészt a PlayStation VR 400 eurós ára jóval alacsonyabb, mint a fő konkurensnek számító Oculus Rift és HTC Vive 700, illetve 900 eurós ára, ráadásul az októberi megjelenésben is több potenciál van üzleti szempontból.
A sajtótájékoztatón már végleges formájában mutatták be a VR-szemüveget, illetve annak specifikációit is megerősítették. Ez alapján a headset egy 5,7 hüvelykes OLED-kijelzővel dolgozik, 1920x1080 (szemenként 960x1080) pixel felbontás mellett. A rendszer a 120 Hz-es és a 90 Hz-es képfrissítést is támogatja, míg a látószög 100 fokos, a késleltetés pedig legfeljebb 18 ms lesz.
A szemüveg (amennyiben a pántját a lehető legjobb meghúzzuk) 18,69 centiméter széles, 18,49 centiméter magas és 27,71 centiméter hosszú. A külső számítási egysége 14,3 centiméter széles és hosszú, illetve 3,61 centiméter magas. Előbbi 610 grammot, utóbbi 365 grammot nyom a mérlegen.
A PlayStation VR végleges formájáról néhány képet is megcsodálhattok, ehhez kattintsatok a fenti képre! Ez a fotó egyébként épp azt mutatja, hogy mi mindent tartalmaz a szemüveg doboza, és hát ez itt a lényeg: a PlayStation Move kontrollerek és a PlayStation Camera nem szerepelnek a 400 dolláros csomagban, márpedig a mozgásérzékelős irányítók teszik igazán teljessé a VR-élményt, a kamera nélkül pedig konkrétan használhatatlan a szemüveg, úgyhogy ezt a 60 eurós kiegészítőt mindenképpen meg kell venni. Amerikában egyébként már biztosan lesz olyan bundle, ami a teljes eszköztárat felvonultatja majd, ez valószínűleg hozzánk is eljut.
A Sony szerint több mint 230 fejlesztő készít valamit a PlayStation VR-ra, ebből pedig több mint 160 valamilyen szoftver - a játékfejlesztők listáját erre találod meg. A várakozások szerint 2016 végéig több mint 50 játék jelenhet meg a szemüveghez, ugyanakkor előfordulhat, hogy néhány eddig bemutatott projekt megmarad techdemónak. Emellett azt is érdemes megjegyezni, hogy a szemüvegnek lesz egy saját "mozimódja", amiben lényegében minden meglévő játékunkat tolhatjuk a szemüvegen keresztül; a filmnézésre is alkalmas funkció használatakor olyan élményben lesz részünk, mintha egy 5 méteres képernyőt 2,5 méterről figyelnénk.
A játékbejelentések sem hiányoztak a bemutatóról. A Star Wars: Battlefrontból például készül majd egy PlayStation VR-exkluzív változat, jóllehet erről még semmit sem mutattak, és az első részletekre is várnunk kell egyelőre. A készítők a következő hónapokban beszélnek majd először róla.
A Sony londoni stúdiója PlayStation VR Worlds néven fejleszt egy játékot, amely valójában öt kisebb címből áll majd.
Ennek a része lesz a már sokat látott The London Heist, amelyben London alvilági életébe kukkanthatunk bele, illetve az Into the Deep, amely egy "vízalatti hullámvasút". A VR Luge egy versenyjáték, a Danger Ball egy futurisztikus sportjáték, míg a Scavenger’s Odyssey az űrben játszódik, és egy intenzív sci-fi lövöldének ígérkezik.
Az Until Dawn fejlesztői Tumble VR néven készítik el az építgetős puzzle-játékuk VR-változatát.
A játék nemcsak látványában újul meg, hanem tartalmában is: új pályákat és játékmódokat ígérnek a srácok, köztük olyan kooperatív és kompetitív többjátékos játékfajtákat, amiket a PlayStation VR Social Screennek hála együtt játszhatnak azok, akik a VR-szemüveget használják, és azok, akik mellettük ülnek a kanapén, és a tévét nézik.
Szerencsére azonban a srácok másik VR-projektje, az Until Dawn: Rush of Blood sem lett elfelejtve, erről új screenshotokat tudunk mutatni.
A RIGS: Mechanized Combat League néhány kép és egy trailer erejéig képviseltette magát. Íme, a videó:
És a screenshotok:
Végül hadd mutassuk be nektek a The PlayRoom VR-t: ahogy a PS4, úgy a PlayStation VR is megkapja a maga minijáték gyűjteményét, amit mindenki ingyen tölthet majd le. Videó:
Képek:
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.