A Sony tartotta magát a korábbi ígéretéhez, és valóban annyiért árulja majd a PlayStation VR-t, mint egy új konzolt: a VR-szemüveg 399 dollárba, 399 euróba, 349 fontba, illetve 44 980 jenbe fog kerülni, vagyis éppen annyiba, mint annak idején a PlayStation 4.
A rossz hír azonban az, hogy beigazolódtak a pletykák, és a PlayStation VR már nem jelenik meg tavasszal. A Sony októberre időzítette a premiert (és szerintem nem döntöttek rosszul), a szemüveg mellé pedig ajándékba jár majd a PlayRoom VR nevű játék.
A Sony PSVR-konferenciája egyébként épp most zajlik, reggel jelentkezünk a zárt körű sajtótájékoztató részleteivel.
1. Konzolon éles a generációváltás, ha veszel egy újat, akkor szeretnél rá új játékokat (esetleg el sem éred vele a régebbi játékaidat). Eközben PC-n megvannak az előzményeid, gyűlnek a játékok steam-en, originen, stb., így kisebb az inger az első napos vásárlásra.
2. PC-n rengeteg a terjesztő mind digitálisan, mind dobozosan, így könnyebb olcsón játékhoz jutni. Konzolon kevesebben vesződnek ezzel, így még egy akciós PSN-kínálatból is drágábban szemezgetnek, mintha egy humble bundle csomagot vennének, vagy a g2k-n nézelődnének.
3. Csak érdekesség, hogy a húszmillió példányban gazdára talált XO-n az AAA-s eladási adatok nagyjából megegyeznek a PC-s eladásokkal, holott a PC-s "tábor" százmilliós nagyságrendű. Tavaly novemberben közel 15 millióan voltak fent egyszerre a steamen, mégsem fogy több játék, mint konzolon.
4. A PC-s játékpiac nagyobb, mint a konzolos, viszont a kétharmadát free to play címek mikrotranzakciói teszik ki. Az AAA-s címek terén a PC le van maradva a konzoloktól, ráadásul több játék jelenik meg, így a vásárlóbázis is fregmentálódik. A rengeteg moba és mmo miatt pedig kevesebben jutnak egy-egy multis címre.
5. Konzolon fix a hardver, míg PC-n a rengeteg konfiguráció miatt többe kerül a fejlesztés, a tesztelés, az optimalizáció és a support is. Így a játékok járulékos költségei növekednek, míg a PC-s játékok árai tradicionálisan alacsonyabbak, mint a konzolos játékoké. Ez sem olyan nagy buli a kiadóknak.
6. PC-n még mindig óriási a warez. És hiába mondják a játékosok, hogy csak kipróbálják, és ha jó, megveszik. Ugyanis az első napi warez azt jelenti, hogy ráér majd megvenni a játékot, ha lement az ára. Konzolon ilyen lehetőség nem elterjedt, így ha tényleg érdekel a játék és van rá pénzed, kisebb eséllyel oldod meg okosba.
Az Alien: Isolation fejlesztői keseregtek, hogy hiába fogyott relatíve sok PC-s kópia, mert az emberek lewarezolták és csak akciósan vették meg. Így a milliós eladás mögött olyan bevétel állt, mintha csak néhány százezren vették volna meg.
Mivel konzolon nagyobb a vásárlási hajlandóság, mint PC-n, ha nem lennének konzolok, azt az egész játékipar megsínylené, mert a PC-s bevételek nem nőnének arányosan a konzolos bevételek csökkenésével, ami a kiadókat további kiadáscsökkentésre kényszerítené és ennek mi innánk meg a levét. Sokszor egy konzolos játék bevételei teszik lehetővé a PC-s kiadást. A Witcher 3 esetében a konzolok teljesítménye visszafogta ugyan a végtermék kinézetét, viszont a készítők álláspontja szerint el sem készülhetett volna a konzolos piac bevonása nélkül a játék.
Egy másik hasonlattal élve a magyarországi könyvkiadók azért tudják megjelentetni a magyar írók általában veszteséges műveit, mert a bestsellerekből származó bevétel ezt lehetővé teszi. Ha nincs bestseller, korlátozottak a kiadó lehetőségei is.
Többször volt már leárazva úgyhogy lesz még alkalmad.
Anno a Dune II. megjelenése után a Blizzard úgy kezdte a WarCraft-ot fejleszteni, hogy később nyilatkozták, nem értik azóta se, hogy nem jött rá senki, mekkora a potenciál az RTS-ekben.
Szóval nem a konzolok fogják vissza az ipart, az innováció mindig is kockázatos volt és sok bukást meg csődöt okozott, azóta a legtöbben a biztonságos pénztermelésre hajtanak. Beyond Two Souls éppen ellenkezőleg, nem simult bele semmiféle trendbe. Ha neked nem is tetszett, sokaknak igen és legalább mertek kockázatot vállalni.
Idén már jön több exkluzív is, talán megjön ismét a kedved a konzolodhoz.
Véleményem szerint kell egy erős PC, Ps4, XO, Wii U, és kellenek régebbi játékkonzolok is, ( Ps3, Wii, X360 stb....) hogy minél több ember részese tudjon lenni ennek a nagyszerű világnak, és akinek nincs pénze egy Ps4-re, ő is tudjon mondjuk egy Ps3-al játszani!
Persze mit várok, ha gagyizod a Beyond Two Souls-t is. Akkor tényleg minek neked konzol. Quantic Dreams az egyik nagy sztár PS-en, lehet nem szeretni a játékait, de nem elismerni a teljesítményüket szimplán komolytalan.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.