Chris Norden, a Sony vezetőmérnöke tartott előadást a GDC-n a PlayStation VR-ról, ahol többek között a VR-szemüveg híres-hírhedt külső egységére is kitért. Elmondása szerint rendkívül sok a félreértés a dobozzal kapcsolatban, az ugyanis sokak véleményével szemben semmilyen módon nem növeli a PS4 CPU- vagy GPU-teljesítményét, nem is igazán hozzáférhető a fejlesztők számára, úgyhogy a játékok tényleges futtatása mindenképpen a konzolra marad.
Ehelyett a külső egységnek két fontosabb feladata van. Egyfelől kezeli a 3D hangzást, és valós időben igazítja a különböző hangokat a játékos pozíciójához, így az mindig pontosan hallhatja, honnan jön egy zaj a játékban. Másrészt pedig a közösségi képernyő szinkronizálásában is közreműködik, ez az, amit azok láthatnak a tévénken, akik velünk egy szobában ülnek, de épp nem használják a szemüveget.
A közösségi képernyőnek két üzemmódja lesz: az első esetben, tükrözéskor a VR-headset jobb szemére igazított képet teszik ki a tévére, míg a másodiknál egy teljesen másik képet láthatunk 720p felbontás és 30 fps mellett - ez különböző multiplayer játékoknál lehet hasznos. Norden igyekezett leszögezni, hogy az utóbbi használata megosztja a PS4 teljesítményét, ebben a módban mindenképpen butítani kell a látványvilágon.
Nincs meg a 60 fps? Próbálkozz tovább!
Annál is inkább, mert a Sony különösen odafigyel majd arra, hogy a játékok megfelelő sebesség mellett fussanak. A gyártó többször is hangoztatta már, hogy a VR-játékok esetében a 120 fps az ideális, a PS4-en viszont elég elérni a tükörsima 60 fps-t, a többit ők megoldják felskálázással. A 60 fps-hez viszont szigorúan tartják magukat: Norden szerint ha valaki 51 vagy 55 fps mellett futó játékkal próbálkozik, azt visszadobják, és nem engedik megjelenni.
Ezzel párhuzamosan a Sony technikai segítségnyújtást is vállal majd: ugyan nem ők fogják tesztelni a fejlesztés alatt álló játékokat, de abban segítenek a csapatoknak, hogy kiszűrjék a framerate-problémákat és azt, hogy mi okozhat hányingert a játékosoknál.
A PlayStation VR októberben kerül boltokba 400 eurós áron, sajnos azonban úgy tűnik, sok helyen készlethiánnyal küszködik a gyártó.
Én pl csak lestem, amikor a PS3 bekötése után kiderült, hogy a PS2-es játékok le vannak tiltva, de persze még 1x megveheted. És ez, csak nagyon 1 dolog volt a sok közül.
A nintendo-t meg "baszlattja" mindenki, aki még arra is képes volt, hogy az előző generációs konzolt inkább melléépítette az újnak, csak hogy meglegyen az a bizonyos, visszafelé kompatibilitás.
Van lehetőségem kormányt venni, a Driveclubhoz. De ha nincs, vagy nem akarok, akkor játszhatom az alapfelszereltséggel (kontroller)
Viszont itt ha kijön egy PSVR exkluzív játék akkor azt nem tudom (alacsonyabb felbontásban, 2D, 3D-ben játszani, csak ha van ilyen szarom.
Elhiszem én, hogy van akinek szórakozás kiadni még egy PS4 árát, egy ilyen izéért, de akkor az ne jöjjön szónokolni az XBoX hírek alát, hogy mit képzel a "májkroszoft magáról " amiért ki akar lépni, a megkötésekből.
Hozzáteszem, egyikkel sem értek egyet, de egy két embernek annyira eltér a véleménye néhány dolog kapcsán, ahol nem a tényekről, csupán csak a hír címéről lehet elmondani, hogy végül is miről van szó.
értsd: "ha PS cím van, akkor majdnem odaszarik, de ha ugyanazt leírják csak MS hír alatt, akkor nem győz köpködni, olyan szarságokkal, amit egyébként PS-es létére úgy ledugnak a torkán, hogy majd megfullad tőle. Vagy fordítva."
Maga a VR már egy teljesen új fogalom, és valóban, ahogy a box-hoz jött a kinect, a PS-hez pedig a move, úgy jön most a VR, mint egy új eszköz. Természetesen lesznek kifejezetten erre írt játékok, ahogy vannak kifejezetten move-ra írt játékok is.
Nemhiszem. Minnél könyebbnek kell lennie a headsetnek, plusz még melegszik is. Azt se akarod, hogy egy hdmi+usb kábel menjen a headsetbe, amiből kijön egy másik hdmi kábel ami a tvbe megy.
Na ez már a tökös PS- és PS2-es minőségbiztosítási mentalitás!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.