A Crytek még az idei Game Developers Conference-en (GDC) jelentette be, hogy CryEngine játékmotorját a legújabb verziótól már egy nagyon kedvező licencelési konstrukcióban fogja elérhető tenni lényegében mindenki számára. A cég néhány hónap elteltével ugyan, de ennek megfelelően most felrakta a GitHubra a motor 5.1-es verzióját, természetesen teljes körű dokumentációval együtt.
A CryEngine így lényegében nyílt forrásúvá vált (műszaki értelemben, hiszen azt mindenki szabadon megnézheti), de nem szabad szoftver (licencelési értelemben), használata crytekes licenchez kötött, azt azonban minden eddiginél könnyebben szerezhetik meg a fejlesztők. A Crytek ugyanis mostantól "fizess, amennyit akarsz" üzleti modellben biztosítja a szoftvercsomagot, így akár teljesen ingyen is hozzá lehet jutni. A befolyt összegből a cég alapesetben 30 százalékot tart meg, a fennmaradó részből pedig az indie fejlesztőket támogató alapon keresztül a kis, független játékfejlesztői projektek támogatásába fekteti – az elosztási arányt a motor licencelője szabadon változtathatja.
Mit ad nekünk a githubos CryEngine? A HWSW cikkéből ez is kiderül!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.