A holland Guerrilla ügyvezetője, Hermen Hulst a PlayStation E3-as műsorában elárult néhány nyalánkságot a Horizon: Zero Dawnról. Néhány dolog még nekünk sem volt világos, és Hulst tiszta vizet öntött a pohárba.
A játék története szerint ötven év múlva egy súlyos kataklizma sújtja a világot, maga a Horizon ezer évvel ezután veszi kezdetét. A fejlesztő már hallott néhány érdekes feltételezést a játék helyszínei kapcsán, és megerősítette, néhány pályarészt tényleg a valóságról mintáztak, de nem hozta nyilvánosságra, hogy pontosan melyek azok.
A játékmenet nagyon intuitívnak ígérkezik. A végleges verzióban lesznek olyan apró történetdarabok, melyek bemutatják, hogy pontosan miként működnek a dolgok a Horizonban. Egy biztos: a gépeket többféleképpen támadhatjuk, és igazából rajtunk múlik, hogy milyen stílusban harcolunk. Az elhullott robotok után alkatrészeket zsákmányolhatunk, amiket a craftolásnál hasznosíthatunk, de el is adhatjuk azokat a kereskedőknél.
Ugyanitt vehetünk új fegyvereket és ruhákat - utóbbiból olyan fajta is lesz, amely megvéd a mérgektől. Aloy főként egyedül nyomul, de időnként társakat is kap maga mellé. A fegyverválasztó menüt előhívva lelassul az idő, így lesz időnk közben gondolkodni is.
Hősnőnk időnként a letűnt kor technológiájával is találkozik. Az egyik ilyen cuccal radarként derítheti fel a környéket, a másik pedig a lándzsa, amit ha beledöf a gépekbe, átveheti felettük az irányítást. Igen, még meg is lovagolhatjuk a robotokat.
A Horizon: Zero Dawn 2017. március 1-jén kerül boltokba, kizárólag PS4-en.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.