A Mighty No. 9 az egyik legfelkapottabb Kickstarter-projekt volt 2013-ban, a Mega Man szellemi örökösére több mint 3,8 millió dollár gyűlt össze a közösség jóvoltából.
A játék életútja ennek ellenére kiválóan igazolta, hogy mi a baj az efféle crowdfunding-nagyágyúkkal: hiába gyűjtött össze rengeteg pénzt Inafune és csapata, még ez a büdzsé is szűkösnek bizonyulhat végül, ráadásul a stretch goalként beígért extra átiratok és DLC-k amúgy is megkutyulhatják a fejlesztési ütemtervet.
A Mighty No. 9 tegnap jelent meg és a sorozatos csúszások ellenére még mindig sok rosszat hallani a játékról. A tesztek végén csak úgy repkednek az 5-6 pontos értékelések, tehát alapvető problémák vannak a címmel, és akkor még nem is említettük, hogy az utolsó pillanatban elcsúsztatták az Xbox 360-as, a Maces és a Linuxos verziót, a támogatók pedig sorozatban számoltak be arról, hogy hibás kódokat kaptak a már kész játékhoz vagy a DLC-khez.
Keiji Inafune egy streamben elnézést kért a rajongóktól, és azt mondta, teljes mértékben az ő hibája mindez. Hozzátette azonban, még sosem fordult elő, hogy egyszerre tíz platformra kellett játékot fejleszteniük, ráadásul a fejlesztés során rengeteg problémát okozott nekik, hogy a szűkös büdzsé (aminek végül csak a 60 százalékát tette ki a Kickstarter-pénz) miatt folyton falakba ütköztek.
Ti kipróbáltátok már a játékot?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.