A hosszúra nyúlt PlayStation 3-as időszak nehézségeiről beszélt Yamauchi Kazunori, a Polyphony Digital alapító elnök-vezérigazgatója. A Gran Turismo-sorozat megalkotásáról elhíresült szakember rémálomnak nevezte 2006 végén megjelent konzolt, ami még évekkel a megjelenést követően is komoly kihívást jelentett fejlesztői számára.
Yamauchi a népszerű szimulátor ötödik és hatodik epizódját emelte ki, melyekkel végül nem sikerült számottevő előrelépést elérniük a korábbi epizódokhoz képest, ez pedig a gyengébb eladásokban is visszatükröződött. A szakember szerint a PlayStation 3-ra megjelent utolsó, hatodik rész különösen kemény diót jelentett a programozók számára, akik végül sehogy sem tudták teljesen kiaknázni a rendhagyó felépítésű Cell processzor képességeinek teljes potenciálját.
Pedig a Sony, a Toshiba és az IBM mérnökeinek közös munkáját dicsérő Cell Broadband Engine a maga idejében több szempontból is kiemelkedőnek számított. A processzor összesen kilenc magból építették fel, egy 64-bites IBM Power architektúrájú központi egységhez (PPE) összesen nyolc egyszerűbb társprocesszort (SPE) kapcsoltak, igaz, utóbbiból a PlayStation 3-ban csak hét darab volt aktív.
A PPE a specifikációk szerint két utasításszál párhuzamos végrehajtására képes és 512 kilobájt másodszintű gyorsítótárat tartalmaz, az AltiVec SIMD utasításkészlet támogatása mellett. Ez a mag gondoskodik az operációs rendszer futtatásáról és a társprocesszorok vezérléséről. Utóbbiak egyszerű vektorprocesszorok, darabonként nyolc végrehajtóegységgel és 256 kilobájt memóriával, melyek ugyancsak támogatják az AltiVec utasításkészletet.
Kíváncsi vagy a részletekre is? Olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!
Egyébként ha már megvan az engine, akkor nem értettem mi állt a kedves fejlesztők útjába, hogy ne dobják tele félezer ps2-es kocsival az imádott GT6-jukat?
Persze a PD nek van olyan multja hogy a sony nem fogja azt mondani hogy na akkor sziasztok, de legalább a körmükre nézhetne mert siralmas
Itt a GT Sport a példa, erre már ha olyan huu de jo fejleszteni akkor ennyi idő alatt miért csak 1/3 tartalommal bir? Milyen előrelépés? Grafika maximum.
Ennek a japàn mentalitàs az oka, ők egy kis studio, és mindent ok csinalnak. Bozonyos részleteket a végletekig kidolgoznak, van amit nagyon nem, és összességében az egész nem áll össze, katyvasz lesz.
Gt4 volt a csucspont, azota csak vergődés van.
Mondom ezt ugy hogy megszmámlálhatatlan orám van az 5-6 ban is, de természetesen mindet nyomtam.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.