Andrew House a New York Timesnak adott interjúban árulta el, hogy a megjelenése óta 915 ezer PlayStation VR talált gazdára. A Sony október közepén dobta piacra a VR-szemüveget, vagyis az bő négy hónapja van piacon; ezt azért is fontos hangsúlyozni, mert House szerint a Sony eredetileg 1 millió eladott példányt várt az első hat hónapra.
Ahogy a mellékelt ábra mutatja, ezt szinte biztosan sikerül összehozni, és bár House szerint a PlayStation VR sok helyen még mindig hiánycikk, áprilisig igyekeznek feltölteni a boltok raktárát. House a szemüveg hosszútávú kilátásairól is nyilatkozott, elmondása szerint ő már akkor is boldog lenne, ha a PlayStation 4-tábor 10 százaléka befizetne a VR-ra - ez jelen állás szerint 5,7 millió PlayStation VR-júzert jelentene alsó hangon.
Habár a HTC és az Oculus nem közölt eladási adatokat, az elemzőcégek becslései alapján a PlayStation VR vezet. A SuperData szerint a tavalyi év végéig 420 ezer HTC Vive és 243 ezer Oculus Rift talált gazdára.
A teljes kép kedvéért érdemes megjegyezni, hogy a piac úgy általában véve is látványosabb rajtot várt a VR-szemüvegektől. A már említett SuperData például csak a PlayStation VR-ból 2,6 millió eladott példányra számított.
2020-ra lesz mainstream a VR
Az elemzőcég most átszámolta az előrejelzéseit, a Unity vezérigazgatójához, John Riccitiellóhoz hasonlóan úgy gondolja, 2020-ra lesz mainstream a VR. Tavaly 1,8 milliárd dollár volt a VR-piac forgalma, 2020-ra pedig 37,7 milliárd dollárt vár az elemzőcég - nagyságrendileg ekkora forgalmat bonyolít le ma a PC-s, illetve a konzolos szegmens is egy évben.
A növekedés már idén látványos lehet, az idei év végén 4,9 milliárd dollárosra nőhet a piac, ebből 1,3 milliárd dollárt tesznek ki a szoftver-, és 3,6 milliárd dollárt a hardvereladások. A SuperData szerint a mobilos kiegészítőket is beleszámolva 84 millió VR-szemüveg találhat gazdára idén, ebből 21 millió példány lesz "prémium" eszköz - az elemzőcég ide sorolja a Google Daydreamet is például.
További érdekesség, hogy a SuperData szerint 2020-ra az AR-, illetve MR-eszközök piaca is 30,4 milliárd dolláros lehet.
2007-ben (10 éve) már volt FHD, 2008-ban már komolyabb készülékek előtt csorgattuk a nyálunkat.
Egyébként az első '4k' tévét 2003-ban ütötték össze, prototipus volt és elég komoly szerkezet. (14 éve, ha jól számolok)
Amit én láttam először élőben, 65 coll Lg volt (vagy Samu?), 2013 februárjában. (Mediamarkt Kassel)
Igen ez így rendben van.
Következő kérdésem, meddig lehet megszokott még egy mondjuk 5-6 éves technológia? Kiváncsi vagyok a véleményedre.
A grafikabuziságot félretéve, dönthetek úgy, hogy üzemmódot váltok, pc-n és konzolon is. Ha valami miatt estleg megéri levenni a felbontást. (Gondolom Azur mester ezt sem tudta)
Tököm se rugózik ezen, de ha valaki be meri ide írni hogy elérhetetlenűl drága, meg a gazdagok kiváltsága, anélkűl hogy 1 percet rászánna a tájékozodásra, azt hagy ne már. :D
https://www.arukereso.hu/led-tv-lcd-tv-plazma-tv-c3164/samsung/ue40ku6000-p337460370/
Mint ahogyan fentebb látható, a meggyőződésednek nincs semmilyen valóságalapja. Amúgy éppen erről beszéltem. :D
Ez már a PS4 Pro-nál is téma volt. Van aki spórol , és úgy vásárol , és 20-30-40 ezer különbözet se fér bele. Azért lássuk be, 4K tartalomban nem dúskálunk. Ha egy tök átlag ember akinek se 4K konzolja, se Netflix-e, túl sokra ma még még nem megy vele ma. És nem akar extra pénzt fizetni egy jövőbeli haszonért. Másrészt három év múlva a mai TV-k ha minőségben nem is feltétlenül, de funkciókban el lesznek rendesen maradva. Ha nem tudnám MA kihasználni, én se vettem volna.
Szerintem minőségi 1080p is csoda 100 alatt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.