A Kotaku általában jól értesült újságírója négy különböző forrásra hivatkozta írta meg, hogy a Mass Effect: Andromeda teljesítménye miatt az Electronic Arts parkolópályára tette a sorozatot, a játékot fejlesztő montreali BioWare-csapatot pedig lefokozta. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a Mass Effectnek vége, de egy darabig nem fogunk róla hallani valószínűleg.
A BioWare Montreal a Kotaku szerint most már lényegesen kisebb, mint akár pár hónapja, a munkatársak egy részét az EA Motive-hoz küldték Battlefront II-t fejleszteni, míg mások a BioWare vadonatúj címénél segítenek be vagy az Andromeda támogatásáért felelnek. A BioWare-nél egyébként most minden erről az új címről szól: a pletykák szerint Dylan kódnéven futó játék a Destinyre és a The Divisionre fog hajazni, a munkálatokat az edmontoni csapat vezeti, és az austini brigád is besegít neki. A játékról ma tudtuk meg, hogy mégsem jelenik meg az aktuális üzleti évben.
A Mass Effect: Andromedának már a fejlesztése sem ment zökkenőmentesen, és a játék fogadtatása sem volt az igazi. Habár az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson úgy általában véve dicsérte a Mass Effect-sorozatot a cég legutóbbi üzleti jelentésében, az Andromeda teljesítményéről konkrétan nem esett szó. A montreali csapat a második és a harmadik Mass Effect DLC-fejlesztőjéből avanzsált a folytatás felelősévé.
Én nagyon szerettem a Mass Effect sorozatot, bár vicces módon engem a második rész szippantott be és amiatt játszottam az elsővel és rendeltem elő a harmadik részt. Jellemzően mindegyiket sokszor végigjátszottam, az Andromeda-ban is a második végigjátszásnál járok.
Ami hatalmas gondja a játéknak, az az, hogy nemhogy a Witcher 3 viszonylatában, de a vele sok párhuzamot mutató Mass Effect 1-résszel összehasonlítva is sok ponton elképesztően igénytelen tud lenni. Az NPC-k a patch után is elképesztően fapadosak, ráadásul már az Asari-k is egyen arcot kaptak, pedig korábban legalább rájuk figyeltek. Ráadásul a karakter készítő lehetőségeivel is új mélységeket ismerhettünk meg, vagy minimum mérföldeket léptünk vissza a Dragon Age Inquisition után.
És írom mindezeket úgy, hogy reménykedem a folytatásban, mert az Andromeda nem lett egy rossz felvezető rész. Ráadásul sikerült sokkal inkább Mass Effect-nek lennie, mint amennyire Dragon Age volt a DA2.
Az csak téveszme lehet bennem, hogy az eredeti trilógiában legalább a látszata megvolt, hogy egy működő galaxisban vagyunk, nagyjából konzisztens és koherens módon megcsinálva. Bezzeg az ME:vérpistike edition. Ahol az angara brancs nagyot álmélkodik rajtunk, miközben már kitudja mióta üzletelnek az összes kibas*ott milky way fajjal. Ahol a Nexus-ról kirakott csókák a trabi űrhajóikkal bejárták az egész galaxist és hegyekben állnak minden bolygón, de a nexus príma embereinek a pattyfájnderre van szüksége, hogy elmenjen a tempest-el a klozetra, mert nem találnak oda. Ahol sikerült két fajt összehozni, de azok is annyira nyomorúságosan bénák, hogy nulla hozzáadott értékkel bírnak. Folytathatnám még néhány órát, de csak felhúzom magam. Pedig ez még csak a story, a megvalósításba bele sem kezdtem.
Spoiler: van.
És itt nem kifejezetten az amúgy kritikán aluli technikai megvalósításról beszélek, hanem magáról a játékról. A történet egy közepes hétvégi akció moziéval ér fel, a karakterek sekélyesek, klisések és mellőznek bármiféle szignifikáns karakterfejlődést. A párbeszédeket meg mintha egy 6 éves írta volna.
A jatek pedig lahat barmilyen jo, ha penzugyileg nem hozta az elvarasokat egy kiadonak. Ez itt kokemeny uzlet. Nem adtak el belole annyit amennyi eleg lenne a "kapitaéistak" etvagyanak csillapitasara. Ennyi. Ez azert van, mert akarmilyen jo lett is a jatek (nem tudom, nem jatszottam vele) az elvarasokat nem hozta. Hol rontottak el? Nem tudom. Keves marketing? Tul nehez jatek egy egyszeru "buta hulye, fujj, szegyen" jatekosnak? Vagy a rajongoi reteg fogyatkozott meg, mert csalados emberek lettek? Vagy tenyleg sablonossa silanyitotta a kiado a jatekot annak remenyeben, hogy tobbet adjon el, ezzel pedig eluldozte a potencialis RPG jatekosokat? Kinek a hibaja?
Lenyegtelen.
Ez egy pletyka (!!!) arrol, hogy a kiadonak nem erte meg penzugyileg, vagy ha meg is erte nam azokat a szamokat hozta amiket elvartak.
Ezert a jatekosokat szidni, degradalni, vagy az egyszerubb jatekokat hibaztatni nem elegans. En csak ennyit mondtam. A 18. komment vegenel pedig nem tudtam, hogy most rohogjek e vagy inkabb sirjak, hogy ilyen a kommunikacio.
Nekem összesen két bajom van vele, egyrészt PS4 Pro-n néha leesik a frame rate (nem veszélyes, inkább csak bosszantó), másrészt a legénység ebben a részben teljesen érdektelenre sikerült. Még így 50 óra után sem maradt meg még csak a nevük sem.
Ezeket, meg néhány apróbb bugot leszámítva szerintem kb a legjobb ME epizód.
Akik tényleg kijátszották és nem tetszett nekik, azzal nekem speciel semmi gondom nincs, mert ők legalább elmondhatják magukról, hogy foglalkoztak vele, de az komoly tény, hogy nagyon kevés ember adott esélyt a játéknak, még annál is kevesebb, aki végig is vitte. Csak azért, mert pár gyökér elindított egy lavinát és úgy állította be ezt a játékot, mintha az évszázad bukása lenne és a sok - már elnézést - birka meg jól benyalta az egészet. Azok közül is, akik amúgy rajongónak vallják magukat. Inkább leszarják a játékot, mert 7 ponton áll az átlaga kritikailag, vagy mert felesleges botrány megy körülötte. Azt nem tudják, hogy miért 7 pont, csak azt, hogy ami nem 8,5 - 9 - 10, az már kalap szart nem ér.
Mellékesen, 6 órát toltam bele eddig a Horizon Zero Dawn-ba, és tetszik a játék, meg minden, sőt messze vagyok a végétől, hogy nagyon messzemenő véleményt mondhassak róla, de ami biztos, hogy ugyanúgy borzalmas az MI, az időjárás fél másodperc alatt képes drasztikusan változni, ugyanúgy vannak benne MMO küldetések, grafikai hibák(különösen az árnyékok tekintetében), ugyanúgy visszaesik a tempó, mérséklődik a hangulat, ha nem a fő szálat nyomod és a többi... de ebben a játékban ez nem érdekes, le van szarva, 9 pontos. Ugyanakkor a ME:A-ban már ezek a problémák, kőkemény mínuszokkal járnak. Most kérdezem én, miért is van ez? Mindettől függetlenül élvezettel fogom végigvinni, mert érdekel és egy teljesen új élmény a Horizon.
Amúgy ez a parkolópályára állítás, már majdnem olyan, mintha elkaszálták volna a szériát. Az EA telibe leszarja azokat is, akik egyébként alapvetően pozitív véleményen vannak a ME:A-ról. Ugyanúgy sok emberről beszélünk, de mit számít, a hangos tömeg alakítja a jövőt. Szóval... lehet az lesz, mint a Half Life esetében, hogy talán egyszer lesz új rész... HA lesz. Azt nem mondhatják, hogy nem vesződünk többet a ME-el, mert annak komoly háborgás lenne a vége, de megmaradhat a remény, hogy talán valamikor még folytatják, ami nekem azt sugallja, hogy it's over now. Persze ez még pletyi, de nem hiszem, hogy nagyon távol esne a valóságtól. Mindenesetre elszomorít...
készítsék az új Dragon Age-dzset, mert még mindig előfordul, hogy felriadok az éjszaka közepén azon morfondírozva mi a helyzet Solas-szal. a borzasztó cliffhanger feloldásra vár.
Lehet, de csak lehet, hogy egy csomo ember ezt a szorakozas faktort nem talalta meg az emlitett cimben, vagy nem ugy ahogy elvarta.
Engem nem erdekel egy jatekban mennyi munka van. Az erdekel, hogy nekem szorakozast nyujt e. :D
Activity-hez sem kell meg csak a doboz se, eleg ha par cetlire rairjuk a dolgokat es bedobjuk egy hasznalt szendvicses zacskoba, aztan majd huzunk korbe. Ez utobbiban kevesebb munka van mint egy dobozos tarsasban, de nem kevesebb oromet okoz, sot lehet hogy tobbet. :D
Szoval engedtessek meg nekem es meg par embernek, hogy lassan ott tartsunk, hogy a sajat igenyeinkhez merjunk egy jatekot es ne ahhoz, hogy szegeny ceg mennyi penzt olt bele a fejlesztok munkajaba es ok pedig mennyit programoztak.
Itt meg látszik, hogy rengeteg munka van benne. Hamarosan ezt is játszani fogom. Nekem amit láttam belôle az nagyon tetszik!
Persze- persze tudom, hogy egy- két dolog nem olyan lett, ahogyan sokan várták, de engem akkor is elszomorít, hogy így alakulnak a dolgok.
Lassan ott tartunk, hogy egy egyszerûbb játékot jobban szeret a köznép pl.: egy mobilos játékot.
Az ilyen nagyobb alkotásokat meg lehúzza pár olyan hiba miatt, ami semmit nem vesz el a játékból. Sokaknak fogalmuk nincs, hogy egy ilyen játék mennyi munkával jár!
Elkurvult ez a játékos társadalom és nehéz megfelelni....nagyon nehéz. Nem 10 pontos? Akkor menjen a szemétbe? Sajnálom, hogy sokan azt írjátok most is, hogy várható volt!
Én azért majd teszek vele egy próbát!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.