A Bethesda a Creation Club nevű platformot is bejelentette a konferenciáján, ami első körben a Fallout 4-et és a The Elder Scrolls V: Skyrim - Special Editiont támogatja majd. A klub lényegében különböző új tartalmak gyűjtőhelye lesz, felszereléseket, fegyvereket, helyszíneket, játékmeneti adalékokat és sok más kiegészítőt vásárolhatunk majd a játékainkhoz.
A Creation Clubban fellelhető extráknak csak egy részét készítik majd a Bethesda munkatársai, ugyanis a közösség legjobb modderei is csatlakozhatnak hozzá, akik pénzt is kapnak a munkájuk után. Persze nem lesz egyszerű bekerülni a tartalomgyártók elitjébe, a Bethesdának jóvá kell hagynia az új tartalom előzetes dokumentációját, illetve alfa- és bétateszteket is kell csinálni hozzá. A minőségről a Bethesda munkatársai gondoskodnak, akik végigkísérik a fejlesztési folyamatokat, és a kompatibilitást is biztosítják.
Mi pedig a Steamen, a PlayStation Store-ban és az Xbox Store-ban megvásárolható kreditekkel juthatunk hozzá mindehhez, ergo a Bethesda újra megpróbálkozik a fizetős modok gondolatával. Két évvel ezelőtt a Valve már kísérletezett hasonlóval, és épp a Bethesda volt a partnere ebben, az az ötlet azonban nagyon csúnyán elvérzett.
A kiadó-fejlesztőcég igyekezett leszögezni, hogy ezúttal egészen másról van szó: a csapat láthatóan abban bízik, hogy a Creation Club minőséginek szánt, félhivatalos modjai majd meggyőzik az embereket arról, hogy fizessenek a kiegészítőkért. Hogy milyen hatással lesz ez a közösségre, azt az idő eldönti.
A saját játékaik minőségéről nem bírnak gondolkodni, majd pont külsős modoknál lesz ez az ő érdemük. Még véletlenül sem a modder lelkiismeretes munkájáé.
Az pedig várható volt, hogy a fizetős modokat nem fogja feladni a Bethesda, csak később újracsomagolva megint rápróbálnak. A játékipar jövője érdekében remélem, hogy megint elsöpri a népharag a próbálkozást.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.