A narratív dizájner Juhász Viktor és Mártha Dávid előadása tartalmazta a legfontosabb tudnivalókat és a legfrissebb fejleményeket a címmel kapcsolatban. Egy gyors emlékeztető, hogy mivel is állunk szemben: a Martyr egy kőkemény akció-szerepjáték, olyan elit körbe csatlakozik majd a 2018 első negyedévére tervezett megjelenéskor, mint a Diablo-széria, a Titan Quest vagy a csapat korábbi játéka, a The Incredible Adventures of Van Helsing.
A körítés nem más, mint a Games Workshop nevével fémjelzett sötét és kegyetlen Warhammer sci-fi univerzuma, azon belül a Caligari névre keresztelt, egyfajta sandboxnak tekinthető szektor. Itt az Istencsászár és a Káosz Istenek hatalmánál csak Juhász Viktoré nagyobb; a Caligari teljesen saját agyszülemény, egy régóta dédelgetett 40K-projekt megvalósulása.
A történet fő szála egy rejtélyes, elhagyatott kolostorhajóra, a Mártírra koncentrál, amellyel több dolog sem stimmel - az ilyen sötét ügyek kivizsgálása pedig pont az olyan inkvizítorok asztala, mint akinek bőrébe mi is belebújhatunk.
A Caligari nyilvánvalóan több alszektorra bontható, így a megjeléskori terület mellé később újabb alszektorokat nyithatunk ki, illetve új tartalmakat is hasonló módon kap majd az Inqusitor - Martyr, ráadásul a készítők elmondása szerint előbb-utóbb szeretnék lefedni a teljes Warhammer-palettát ellenségek és fajok tekintetében.
Egy-egy régió történetét együtt befolyásolhatjuk a többi játékossal, amelyeknek következményei lesznek. Mondjuk úgy, pletyka, de egy későbbi kiegészítésben akár olyan fajsúlyos döntéseket is meghozhatunk, mint az exterminátus, ha pedig a többiek is úgy határoztak, hogy a legjobb dolog, amit egy bolygóval tehetünk, a totális pusztítás, a következő frissítésben már halálvilágként láthatjuk viszont az említett planétát.
A nyílt világban szabadon kalandozhatunk űrhajónkkal, különböző missziókra indulhatunk, összerakhatunk egy sajátot a tarotkártyáink segítségével. Néhány küldetés jutalma egy-egy új nyom lesz, melyeket összeillesztve különleges küldetésekre indulhatunk. Sok esetben a többiekkel összeverődve járhatunk az igazság nyomában - ez alól kivétel az egyjátékos kampány, ahol a Mártír titkai csak ránk várnak.
Bizonyos időközönként a Neocore-csapat úgynevezett szezonokat indít a játékon belül, ezekkel az eseményekkel valósul meg a korábban említett ellenségpaletta és területbővítés is, itt szintén rendkívül fontos, hogyan dönt a közösség az Inkvizíció ügyes-bajos dolgaiban. A prezentáció után oda is csapódtam a kiállított gépek egyikéhez, és hogy kihasználhassam az ARPG-k esetében erős újdonságnak mondható fedezékrendszert, egy mesterlövész orgyilkost indítottam.
Nurgle ragyás teremtményeit aprítottam a küldetés során, ahol a zsánernek megfelelően véletlenszerűen generált aprólékos környezetben purgáltam ki a gonosz erőit. A kábító aknát leszámítva csak a megbízható puskám állt rendelkezésre, viszont a fedezékeknek, a megfelelően elhelyezett és időzített aknáknak, illetve az orgyilkos hologramképességének köszönhetően sikeresen vettem az akadályokat.
Az újratárazás elsőre szokatlan élmény, szóval érdemes ezt is megfelelően időzíteni, hogy ne letolt gatyával álljunk egy invázió közepén. A keményebb eliteket megfelelő ütemben tudtam kite-olni a pályán, és maradt időm egy-két célzott lövést is leadni a távolról dirigáló és lövöldöző fontosabb egységekre is. A harc a világnak megfelelő darálás, a vérfröccsenés hangja kellemes aláfestés a kalandozás mellé, emellett a ranged harcrendszer és a skill kombinációk életképesek, a játék továbbra is nagyon ígéretesnek tűnik.
Az anyag jelenlegi állapota és a civilben is erős Warhammer-hátterű Neocore-gárda lelkesedése számomra meglehetősen bizalomgerjesztő, nagyon drukkolok, hogy a 40K világában játszódó első szerepjáték igazán ütős legyen!
A Warhammer 40.000: Inquisitor - Martyr korai hozzáférésű verziója augusztus 31-től érhető el a Steamen.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.