GC 2017: Assassin’s Creed: Origins próbakör

  • Írta: fojesz
  • 2017. szeptember 1.
  • Érdekesség
Link másolása
Az ember hajlamos megszokni, hogy az évente folytatással jelentkező sorozatok legfeljebb csak a körítésüket tekintve tudnak újat mutatni. Az Assassin’s Creed: Origins most alaposan kizökkentett.

Talán nem csak nekem ismerős a fenti helyzet. Nagyon-nagyon ritka, hogy egy évente visszatérő sorozat látványosan meg tudjon újulni: egy új képesség itt, egy új játékmód ott, de általában a felfrissített körítésre hárul a játék eladása, amire az Assassin’s Creednél keresve sem találnánk jobb példát. Keresztes hadjáratok, reneszánsz Itália, amerikai függetlenségi háború, és a várólistás helyszínekről már ne is beszéljünk, az ókori Egyiptomért például évek óta könyörögtek a rajongók.

A Ubisoft tehát régi kívánságot teljesít, ezzel is jelezve, hogy kész újrarúgni a sorozatot. Azonban ennél jóval több lapul a motorháztető alatt, és ne kövessük el azt a hibát, hogy csak a látnivalók alapján döntünk arról, kitartunk-e a sorozat mellett! A Gamescomon kipróbált demó komolyan meglepett, az Assassin’s Creed: Origins játékmenete ugyanis annyira megváltozott, hogy kis túlzással már csak az alapokat találtam ismerősnek.

Habár a kölni kiállítás showfloorján játszható demó rövid volt, és egy egyszerű küldetést vonultatott fel, kiváló ízelítőt adott az újdonságokból. Zoenn egy részletes előzetesben már végigvette, hogy mire számíthatunk a folytatástól, így ezúttal arra szeretnék rávilágítani elsősorban, hogy melyek azok a jellemzői a játéknak, amelyek egészen máshogy működnek majd a korábbi részekben tapasztaltakhoz képest.

A küldetés története szerint egy igazságtalanul elítélt fiatal ártatlanságát kell bebizonyítanunk, ezt pedig úgy tehetjük meg, ha felkutatunk a közelben két szobrocskát. Nincsenek messze, de természetesen nem tudjuk úgy megtalálni őket, hogy ne piszkolnánk be a kezünket. Mivel az ókori Egyiptom városai egészen más játszóteret szolgáltatnak, mint az előző részek helyszínei, Bayek mozgáskultúrája is megváltozott egy picit. Ezúttal jóval kevesebb magasabb épülettel számolhatunk, cserébe azonban hősünk ügyesebben mászik, és olyan helyekre is fel tudja küzdeni magát, amivel elődeinek (utódainak?) már meggyűlt a baja.

Ez azt jelenti, hogy a nagyobb sziklák sem jelentenek akadályt előttünk, és úgy általában sem tragédia, ha valahol nem áll ki három tégla, ami sejtetné, hogy merre kell mászni. Magaslatokból ennek ellenére nem lesz hiány, és a szinkronizálásnak sem kell búcsút intenünk, bár az kétségtelen, hogy könnyebb kiszúrni őket, és szinte leküzdhetetlen vágyat éreztem, hogy megmásszam a közelben horgonyzó hajó árbocát. Amúgy is ott rejtették el az egyik szobrot!

Nagyon megfogott a játékban, hogy kifejezetten sűrű és vibráló környezetet teremtettek a készítők, és az eddigiek alapján a változatosságra sem lehet panasz, pedig az ilyesmit nem pont egy Egyiptomban játszódó címtől várná az ember. Utunk során nemcsak homokba és kőbe futunk majd bele, akadnak majd zöldellőbb részek, és persze a vizet sem kell nélkülöznünk, annál is inkább, mert Bayek hajózni is tud, sőt, egy jókora levegővétellel a víz alá is lemerülhet, hogy ott kutasson kincsek után - például a másik szoborért. A fejlesztők az élővilágra is odafigyeltek egyébként, bár a demó során én csak egy vízilóval találkoztam, és őt is messziről figyeltem.

Az összkép maximálisan harmonikusnak tűnik, és annak is örültem, hogy az “Animus-hatás” sem terheli meg túlzottan: az átalakított HUD és Bayek képességtára is jobban passzol a játékhoz. Senu, a sas megjelenését például biztosan nehezen emésztik majd meg néhányan, ebből a szempontból azonban nagyon jó ötlet volt a Ubisoft részéről, arról nem is beszélve, hogy a játékmenetnek is ad egy kis csavart, hogy ezúttal felülnézetből térképezhetjük fel az előttünk álló területeket.

Az új Assassin’s Creed emellett - követve a trendeket - jóval vaskosabb szerepjátékos réteget kapott. Bayek tapasztalati pontokat gyűjt, szintet lép, új képességeket szerez és persze több különböző harcstílushoz passzoló fegyverrel szerelkezhet fel. Hogy mindezt kamatoztatni lehessen, a harcrendszert is át kellett alakítani, az ellentámadásokra épülő koncepciót egy életszagúbb hitbox-alapú rendszer váltotta: itt valamivel kötetlenebbül csapkodhatunk, a legfontosabb különbség pedig az, hogy az ellenfelek valóban ott és annyira sebződnek, ahol és amennyire eltaláljuk őket.

Az Assassin’s Creed: Origins az eddigiek alapján telitalálatnak tűnik, a legnagyobb balszerencséje talán az, hogy egy évben érkezett a Horizon: Zero Dawnnal, amely játékmenet szempontjából tökéletesen azonos alapvetésekre építkezett, és rendkívül polírozott élményt nyújtott. Oké, az Assassin’s Creed végleges változatáig még van pár hét, de a demót épp azok a technikai gyermekbetegségek sújtották, amelyek a sorozat eddig majd’ összes részét. Azért remélem, a tükörsimán gördülő, bugmentes Assassin’s Creed ezúttal nem csak vágyálom marad!

Az Assassin's Creed: Origins október 27-én jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.

22.
22.
Zoli0507
Most szerintem tökmindegy ki melyiket mire tartja, csak arra celoztam hogy szakmai berkekben az Ubi tàvol esik a "vilàg legjobb jàtekaitòl". Az hogy egy jàtekosnak melyik a vilàg legjobbja az teljesen egyèni dolog
20.
20.
Kalácsképű
#19: Nalam a Guerilla nem tort ki a Horizonnal. Megjelenes utan szepen eljutottam a masodik cauldronig, azota ott van abbahagyva. Elso probalkozasnak nem rosz, de sokat kell meg csiszolni az uj jateksorozatuk kovetkezo darabjain, hogy tenyleg jo is legyen.
A From meg egy pszeudo jatekot csinalt es azt pofozza unalomig. Tortenet a kanyarban, ami van azt gyengen meselik es egy tuldrogozott tomeggyilkos vizio alapjan keszul, szepen animalt atvezetok a kanyarban, ellenben kapunk egy harcra kihegyezett alaprendszert, ami megkerdojelezhetoen bunteti a hibakat.
Az osszkep kb egy kataton skizofren terapiajanak illik be. Erre nem tudom azt mondani, hogy csucs brigad csucs termeke, akkor sem, ha a fanok ezt maskent gondoljak.
19.
19.
Duken
#16: A guerrilla az is volt, egészen a Hzd-ig. Azóta a legjobbak közt tartják számon õket. A from softwere a Demon souls, Ds, Bloodbornal új zsánert hozott be, objektív szemmel nézve nagyon messze állnak mindattól ami középszerû. Az új Ac viszont epic lesz akinek ez nem jött le eddig a vidikbõl az vak.
16.
16.
Kalácsképű
#15: Felesleges mindent ezekhez hasonlitani. En mondjuk a Fromsoftot es a Guerillat teljesen kozepszeru fejlesztoknek tartom. De a CDR is csak azert all ezeknel feljebb a listan, mert a Witcherek eddig bejottek. Ha nem tetszene a jatek, akkor sehol sem lennenek a fel marek jatekkal, ami gyakorlatilag ugyanaz szebben.
15.
15.
Zoli0507
#14: Ez ìgy igaz. Csakhogy az ubisoft nem jàtekosokbòl àll hanem egy jatèkfejlesztő cèg. Tehàt olyanok mellett mint CD Project Red, Fromsoftware, Rockstar, Guerrilla, Naughty Dog......... nevek mellett kicsit nevetsèges szàmomra.

Legyen ùgy csak sajnos erre nem igazan càfoltak mèg rà. Nem hiszem hogy mellè lövök azzal amit lentebb ìrtam. De majd kiderül màr nincs sok hàtra
14.
14.
Kalácsképű
#13: Most ez a vilag legjobb jateka dolog elegge szemelyes preferencia kerdese.
En speciel szerettem eddig az osszes AC-t, kiveve a Black Flag es a Syndicate reszeket.
De nem egy haverom a Dynasty Warriors-ra eskuszik, mint a vilag legjobb jateka, masok szerint a prince of persia az, de tuti vannak, akik szerint a WoW.
Nekem speciel nagyon tetszett amit eddig bemutattak, bar ovatosan leskelodtem, mert minden spoileres manapsag.
Mivel a torteneterol semmit sem tudok, lehet akar epic jatek is.
13.
13.
Zoli0507
#12: Lehet azèrt nem volt ilyen elvaràs mert nem fostàk èvente a megjelenèst. Pèldàul mikor megjelent a W3 akkor mindenki padlòt fogott tőle. Viszont ahogy megjelent a nexgen-en az ùj AC szintèn mindenki padlòt fogott.... de azèrt mert annyira szar lett. Akkor valami csak nem stimmel. De itt most nem a Witcher a lènyeg. Csak egy pèlda arra vonatkozòlag hogy egy AC-t is meg lehetne epic-re csinàlni mert benne van a potenciàl.
Az külön vicc kategòria mikor az ubi azt nyilatkozta hogy azon vannak hogy a vilàg legjobb jatèkait kèszìtsèk.... hàt nem azèrt de ők ettől olyaan messze vannak mint makò jeruzsàlemtől.

Egyèbkènt azt mondtàk több mint 100mellèk küldetès lesz.
Ja, meg ami most eszembe jutott. Az e3 utàn ubièk perzentàltàk a jàtèkot. Olyanokat mondtak hogy kìnomba röhögtem. Micsoda ùjìtàsok; ebbe màr ha elhagyod a küldetèsi zònàt akkor sem kell elölről kezdened... pèldàul.
12.
12.
Kalácsképű
#11: A witcher elozo reszei is olyanok voltak, mint a 3. Ott nem volt ilyen elvaras.
Valamennyit fejlesztettek a tortenet vezetesen, meg rohadt sokat a grafikan.
Az AC viszont sosem errol szolt, akik szeretik azok nem ezert szeretik.
11.
11.
Zoli0507
#10: Kb annyit mint mondjuk egy Witcher3. Ami azt jelenti hogy inkàbb drasztikusan nőnenk az eladàsok. Vagy szerinted 14-15èvesek nem vennèk meg? Hàt dehogy nem.
10.
10.
Kalácsképű
#8: Szerinted egy ilyen jatek hany szazalekkal redukalna le az eladhatosagot ?
Mert ugye nem azert nem csinalnak komoly hangvetelu, veres, valosaghu, stb jatekokat, mert nem tudnak.
9.
9.
felegyi
A kalózos rész volt az utolsó amit végig játszottam, pedig hatalmas fanja voltam a sorozatnak... ez a rész egyre jobban kezd RPG-re hasonlítani, gagyin kialakított harci mozdulatokkal sajnos. Valamiért eltűnt belőle a misztikum ami a társaság körül zajlott...
3.
3.
NathanDrake
Sajnos magyar felirat tényleg nem lesz mert az Ubisoft így döntött. De ettől függetlenül a gyűjtői AC Origins pulcsival előrendelve :)
2.
2.
logic5
#1: GRAT a kommenthez :D
1.
1.
anonymus26
Konzolvilág szerint nem lesz magyar felirat szóval kuka a játék :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...