Pár lelkes Lara Croft-rajongó úgy gondolta, újjáéleszti az 1997-es Tomb Raider 2-t. Miután megkapták a szükséges engedélyeket, neki is láttak a csinosításnak. A The Dagger of Xian néven megálmodott változatot Unreal Engine 4-gyel dobták fel, amely valóban pazar látványt kölcsönöz a kalandnak. A fantasztikus képi világa mellett megmaradt a program eredeti hangulata, így valóban úgy érezhetjük, hogy egy klasszikus Tomb Raidert játszunk modern technológiával.
A legjobb hír az egészben, hogy demó formájában bárki számára kipróbálható a játék ezen verziója, amelyet innen lehet letölteni. Közben az is kiderült, hogy aki tenne vele egy próbát, annak minimum 64-bites Windows 7-tel, 4 GB RAM-mal, egy DirecX 11-es videokártyával és minimum 6 GB szabad tárhellyel kell rendelkeznie.
Ugyan már, úgy senki sem fejleszt játékot hogy "nem baj ha szar", mindenki sikert remél. Egy szóval sem mondom hogy nem adtak bele mindent, nem is ez volt a mondandóm lényege. De BIZTOSRA nem mehettek. ( Láttunk már szuper játékot ami valamért nem lett sikeres ) Arról beszéltem, hogy HA mégsem jött volna be, abba valószínűleg belebuknak. És egy-két nagyobb kiadót / fejlesztőt leszámítva mások is így járnának. Ezért mondom, hogy megpróbálják minimalizálni a kockázatot.
Szerintem biztosra mentek, és tudták hogy hogy kell kinéznie a végterméknek, és 100 %-hogy a kiadó és a fejlesztők bravúrosan tudtak együttműködni. Az AC se biztos hogy ilyen szar önismétlő hulladék lenne, ha a fejlesztőkön múlna..
15 eve nem volt gond masodlagos nemi jelleget hangsulyozni. Nem voltak moralis velejaroi. Sem ennek, sem sok mas dolognak. Ma viszont olyan sztenderdeknek kell megfelelni, ami a lelket oli ki a jatekokbol. Legalabb is bizonyos stilusokbol.
Igaz, de pont ezért ott van a "másik oldal" is. Ma egy AAA cím fijlesztése több 10 millióba is kerülhet. Ha bukik, akár a kiadó / fejlesztő is bukik vele. Egy AAA címtől fotórealisztikus grafikát, szabadon bejárható hatalmas területet, ezer változatos küldetést, és több tucat óra játékidőt várnak sokan. Ma ez már szinte lehetetlen, vagy több éves fejlesztési időt igényel. Nézd meg, a Star Citizen-nél meg azért sírnak az emberek hogy sosem lesz kész. Én is jobban örülnék változatosabb kinálatnak, de csodálkozol hogy akár egy nagy stúdió nem vállal be egy ilyen projektet? Inkább kijön 1-2 év alatt egy új COD, BF, Fifa, az szinte biztos bevétel. Ott van a sokat emlegetett Wicher 3. De annál is a stúdió tulajdonképpen mindent feltett egy lapra. Ha nem jött volna be , szerintem már nem lennének. Üzletileg én nem csodálkozom hogy a legtöbben nem vállalnak ilyen kockázatot.
Egyébként van amit még régen meglehetett csinálni, ma már nem. Akkor 10-en dolgoztak egy játékon, 1 év alatt megvolt. Most 3 év után jött az új TR amin 200-an dolgoztak. Csak legalább egy buta, UC copy.
De beszéljen ez a demo amit páran összedobtak. Ilyen egy játék amiben van "tenni akarás".
Én játszottam ZX Spectrum-on, C64-en is, oké akkoriban nem nagyon volt itthon legális játék, de mellette a legtöbbet akkor látta először az ember amikor betöltötte. Ha a címéről hallott már nagy szó volt. :)
Itt van egy hosszabb videó is róla:
https://youtu.be/BbLZbBB6uZo
Amúgy GK! Nem terveztetek egy markdown editort berakni ide?
Régen ráadásul elég nehéz volt pocskondiázni a játékokat mert maximum egy újságban láthattál róla információt. Ha szerencséd volt akkor mellékeltek egy demot.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.