A játék legutóbbi, Paris Games Weeken bemutatott előzetesének középpontjában Kara, az android házvezetőnő nő áll, aki egy kislány és az őt egyedül nevelő erőszakos apja között találja magát. A videó lényege annak szemléltetése lett volna, hogy milyen sok ponton változtatható meg az események menete a játékos által az egyes jelenetek során. Egy ponton például tanúja lehetünk annak, ahol az apát Kara üldözése közben lövi le saját lánya.
A Quantic Dream fejlesztői szerint az előzetesből olyan kulcsfontosságú információkat tudhatunk meg Kara történetéről, minthogy ő maga a család tulajdonát képezi, s ahogy egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy az apa terrorban tartja lányát, előbb-utóbb meg kell hoznia a döntést, hogy engedetlenné válik-e az apa iránt, és élete kockáztatásával közbeavatkozik az eseményekbe.
A hétvégén a The Mail on Sunday című bulvárlap leközölt egy cikket, ami számos erős hangvételű idézetet tartalmazott gyermekvédő aktivistáktól, akik megkérdőjelezték a jelenet létjogosultságát. A sztorit azóta a The Sun is felkapta és még egy ausztrál híroldal is foglalkozott vele.
Andy Burrows, az NSPCC gyermekvédelemmel foglalkozó jótékonysági szervezet képviselője elfogadhatatlannak nevezte, hogy videojátékok a szórakoztatás jegyében trivializálják a gyermekbántalmazást és a családon belüli erőszakot, míg Peter Saunders, a National Association of People Abused in Childhood képviselője egészen odáig ment, hogy a játékban ily módon az erőszaktevők kiélhetik beteges vágyaikat, illetve óhatatlan, hogy gyermekek is játszanak vele, akikben ezáltal korán burjánzásnak indulhat az erőszakra való hajlam. Saunders szerint az erőszak minden megjelenési formája csak fokozza annak előfordulását, s pénzéhes szenzációhajhászás helyett konstruktív fellépést sürget inkább.
David Cage, a játék fejlesztésének vezetője már a Paris Games Weeken védelmébe vette a vitát kiváltó jelenetet. Ő elsősorban egy történetet próbál elmesélni, ami számára fontos, hatásos, érdekes és izgalmas, továbbá alkotóként feladatának tartja, hogy időnként olyasmivel álljon elő, amire az emberek nem számítanak. Szerinte egy alkotó feladata nem az igények kiszolgálása, hanem valami megmozgató és jelentéssel teli létrehozása. "A játékosok láthatják a jelenetet és játék közben, a maga kontextusában meg is érthetik azt. A magam számára felállított szabály szerint sosem dicsőítem az erőszakot, s sosem ábrázolom indokolatlanul. Mindig van célja és jelentése és csak remélni tudom, hogy mások is fellelik ezeket a műveimben."
Bár a legtöbben egyetértenek abban, hogy a videojáték megfelelő platform lehet olyan nehéz kérdések körüljárására, mint a családon belüli erőszak, többen aggódásukat fejezték ki, hogy a Detroit megfelelő módon teszi-e majd ezt. Például a játék mozgásérzékelést használ, s többek között ezzel az irányítási móddal vethetünk gátat a játékon belüli erőszakos cselekedeteknek. Anne Longfield, az angliai gyermekvédelmi biztos szerint ez bugyuta, nem oda illő és túlságosan kifejező módja a téma ábrázolásának, pusztán nyerészkedési célból, míg a Tory-párti Damian Collins, a Kultúra, Média és Sportbizottság elnöke szerint egyáltalán nem lenne szabad családon belüli erőszakot ábrázolni videojátékokban, a Detroit kapcsán leginkább azért, mert attól fél, hogy azok a játékosok, akik maguk is erőszak áldozatai, a játék hatására maguk is az erőszakban vélik majd felfedezni a védekezés módját, ami szerinte kontraproduktív és veszélyes megközelítés.
A legélesebb megjegyzést a Childline gyermekvédelmi szervezet alapítója, Dame Esther Rantzen tette, aki felszólította a Sonyt, hogy távolítsák el a jelenetet a játékból vagy ne is hozzák kereskedelmi forgalomba.
David Cage Eurogamernek tett nyilatkozatában ezzel kapcsolatban így fogalmazott: "Vannak dolgok, amiket soha sem tennék. Nem készítenék rasszista vagy nőgyűlölő játékokat. Ám ha úgy érzem, rendben van a tartalom és nincs miért szégyenkeznem, mivel kimérten ábrázoltam egy helyes történetet, akkor úgy vélem, nincsenek határok."
Most tényleg tiltsuk be ezt is? Akkor éljen mindenki egy búrában, ami nem átlátszó, nehogy mást zavarjon.
Meg se jelent a játék és már támadják holott azt sem tudják milyen kontextusban fogják tálalni a családon belüli erőszakot. Ez nem más mint képmutatás és sznob hozzáállás ahelyett hogy óvatos érdeklődéssel és intelligens nyitottsággal, kérdésekkel közelítenénk meg a témát. Ahogyan David Cage-et ezt a nagyszerű művészembert ismerem a játékai és interjúi alapján, azt gondolom inkább építő és gyógyító hatása lesz a történetnek.
Remélem így lesz, várom a játékot!
Az a durva, hogy 2017-ben a videójátékok még mindig nem tartoznak oda ahova a film és zeneipar. Valamiért még mindig az ördögtől érkező formátumnak érzik sokan, miközben a gyerekeik stadiumokban nézik azt hogy két profi counterstrike csapat játszik egymás ellen.
Én amúgy azt gondolom, hogy azzal, hogy most a fejlesztőt és a játékát támadják, pont azokat a szülőket mentik fel, akik azért veszik meg videójátékot a gyereknek, hogy egyszerűen lepattintsák.
A videó alapján ez egy rohadt jó kis játék lesz. Egyáltalán nem te vagy az erőszaktevő apa, te pont hogy az ellenkezőjét csinálod, mi a f*sz bajuk van ezeknek? Ha valami rossz dolog akkor ne is ábrázoljuk? Ahogy előttem megjegyezték, akkor lehet betiltani a sok jó filmet is amiben egy csepp családon belüli erőszak van... elég sok lesz. És ha már itt tartunk, miért ne tiltsuk be az összes zenét és könyvet is, aminek szövegében kicsit is fellelhető? Az ilyen dolgokkal egyáltalán nem szabad foglalkozni és akkor majd biztos nem éri el a gyereket és nem lesz erőszakos a saját gyerekével ha felnő mi?
Nem vagyok én pszichológus de van egy olyan sejtésem hogy rohadtul nem ettől függ hogy erőszakos lesz-e valaki a gyerekével később.
Ha van egy kérkedő buzi, akitől a falra mászik az ember, az nem azt jelenti, hogy mindenki ilyen aberrált módon kezeli a másságát, ill. ha van egy olyasvalaki akit érzékenyebben érint az ilyen téma és felkavarja őt annyira, hogy segítségre is szorul emiatt, akkor nekem, (feltételezetten) felelősségteljes fogyasztónak ne osszák már ki, hogy mi helyes, hogy mi nem, hisz én, mint fogyasztó tisztában vagyok azzal, hogy ettől a terméktől mit várhatok el, és képességem birtokában vagyok annak, hogy kiértékeljem a tapasztalatokat.
Én mindkét álláspontot mérhetetlen demagógiának tartom, és ha majd nekem ebből bajom származna, akkor bátran fogok segítség után kutatni, ne atyáskodjanak felettem az illetékesek e téren.
Még is én is sok olyan példát láttam, hogy magázták a szüleiket, döbbenetes az ilyesfajta tisztelet.
Abban az időben a gyermekek MAGÁZTÁK a szüleiket, és most sokan milyen hangnemet engednek meg maguknak? Nézzük meg, hogy milyen volt az akkori BESZÉDSTÍLUS és milyen most!
Hogy öltözködött egy lány a 30s években, és most 2017-ben??? Ahogy egyre változott, és szabadabb lett a világ, ahogyan változott a zene, a film, a média, úgy változtak az emberek is!
Persze mindig voltak ilyenek, de az arány az nem mind1!
Ábrázolás szintjén pedig már sok mindent láttam mégse lettem elmebeteg pedig 15 évesen nyomtam a Postal 2-t meg a DOOM 3-at.
Na puff.
Amúgy amikor 60 éve tiltották a rock and rollt, az volt az indok, hogy LÁZÍTJA a fiatalokat, vagy egy időben nem mehettek a mozikban durva akciófilmek, sőt még a CSÓKOK idejét is korlátozták három másodpercre.....
Azért az nem véletlen, hogy az öltönyös kulturált embereket "leváltotta" a vagány bőrdzsekis jampec stílus, és a korral haladva jöttek a trágár szavak a sok bammegolás és az egyre durvább dolgok, ennek mind köze volt a zenéhez, a filmekhez és a médiához!!!! (mondjuk én pont imádom a rock and rollt, de volt ilyen)
150 éve, amikor még az egyik Hozzászóló is megjegyezte, vagyis amikor még Anglia nagyhatalomnak számított, gondolkodás nélkül betiltották azokat az aktfestményeket amelyekben az emberi test pátoszának helyét a szexuális tartalom vette át, mert úgy érezték, hogy az olyan képek a házasságon belül élő emberekben tisztátalan gondolatokat képeznek.
Ma már odáig jutottunk, hogy egy videójáték karakter amelyik gyermek gyilkosságot követ el az apja ellen.
Ez szerintem több is mint aggasztó, lévén 150 Angliában a legnagyobb kérdés a gyermekdolgoztatás volt, mindent el is követtek ellene és súlyos büntetéseket vont maga után, miután a Viktoriánus korban betiltották.
Manapság pedig egy ilyen manipulatív gyártócég úgy néz ki megúszhatja pár "felszólítással".
Egészen más alieneket és orkokat kaszabolni, meg egész más az ami ennyire nyíltan kezel egy ilyen bonyolult jelenséget, mint amilyen a családon belüli erőszak.
Én nem egyszer voltam szemtanúja, amikor a Gamestop-ban az anyuka azért ment be a kisfiával (kb 6-8 éves kölyök), hogy megvehesse neki a GTAV-t, mert amúgy nem adták neki. Azon nyilván el sem gondolkodott, hogy miért. Ezután pedig valaki a videójátékokat hibáztatja. Gratula.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.