Ahogy az várható volt, a Ghost of Tsushima beváltotta a reményeket a Sony idei showján. A demó után lássuk, miről szól az inFamous fejlesztőinek nyitott világú szamurájos címe, köszönhetően a PlayStation Blogon feltűnt új információknak.
A játék a mongol invázió idején, azaz 1247-ben játszódik. A tatárjárás tehát a szigetországot sem kerülte el, a hátteret pedig a feudális Japán szolgáltatja. Főszereplőnk Jin Sakai, egy hatalmas szamuráj harcos, akinek története nemcsak a történelemkönyvekből, hanem a szamurájos mozifilmekből is nagy kanállal merít.
A sztori egy bosszúról, pontosabban annak beteljesítéséről szól majd, de a remény minden haragnál erősebb. Tsushima szigetét teljesen bejárhatjuk, és persze kardozhatunk, ahogy a csövön kifér.
Jint egyébként egy Masako nevű másik karakter is elkíséri útján, aki egy onna-bugeisha, azaz egy női szamuráj. Céljuk, hogy megtisztítsák otthonukat a mongol támadóktól, persze a lánynak is megvan a saját tragikus háttere.
A főszál mellett a Ghost of Tsushimában számos mellékküldetést is elvállalhatunk, rengeteg mellékszereplővel megspékelve. Mindezek a játék fontos alkotórészét képezik, pont mint a The Witcher 3-ban - nemcsak a karakterünk tápolása miatt kerültek be. Maga az E3-as demó is egy mellékes missziót mutatott be.
A rengeteg piros levél egyfajta metafora a játék történetére nézve. Kezdetben még egyetlen piros levelet vesz fel Jin, ám később több is lesz belőle, utalva arra, hogy a csapat számtalan ötlettel vértezte fel a Ghost of Tsushimát.
Az anyag kizárólag PS4-re készül, megjelenési dátum még nincs.
- A készítők ígérete szerint a Ghost of Tsushima vizualitása nagyon letisztult lesz és teljes mértékben a minimalizmusra fókuszál, ami egyfajta főhajtás a japán kultúra előtt.
- A bemutatott demóban nem volt nyoma egyetlen UI-elemnek sem, de a végleges változatból természetesen ez nem fog hiányozni.
- Az alkotók hatalmas szabadságot ígérnek és szeretnék, ha a játékosok elvesznének a Ghost of Tsushima szigetének szépségeiben.
- A fejlesztés három kulcsszava, a "mocsok, vér és acél", amivel a készítők tulajdonképpen le is írják, miről szól a játékuk.
- Lesz karakterfejlődés, ráadásul nemcsak a harcokon lesz a hangsúly, hanem akár lopakodhatunk is.
- Az E3-as demó végén látott Jin és Masako közötti küzdelem nem egy lezárt arénában zajlik, hanem bizony ilyenkor is megmarad a játék nyitott világa, így ezért is hallhatjuk a háttérben, ahogy lóháton érkezik a mongol erősítés.
Évek óta egy ilyen játékra várok! :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.