Habár a cloud gaming csúfos kudarcot vallott pár évvel ezelőtt, a nagyobb iparági szereplők nagy tételben fogadnak arra, hogy a felhőalapú játékstreamelésnek is van jövője. Míg a Sony a PlayStation Now-val kísérletezik, az Electronic Arts és a Microsoft is hasonló szolgáltatás fejlesztésébe vágta a fejszéjét, és egy ideje pletykálják már, hogy a Google is beszállna a buliba.
A korábban Yeti kódnéven futó szolgáltatás végül Project Stream néven mutatkozott be, és bár túl sok konkrétumot nem árultak el róla, a technikai tesztelés már október 5-én kezdetét veszi az USA-ban. Az időzítés nem véletlen, az első támogatott játék ugyanis az aznap megjelenő Assassin's Creed: Odyssey lesz, vagyis a teszt résztvevői akár streamelve is játszhatják a Ubisoft sikervárományosát, ehhez pedig egy desktop Chrome böngészőre lesz szükségük mindössze; a számításokat a technológiának megfelelően a szerverek végzik, így a hardver nem számít, mindössze magát a streamet kell "meghajtani" a vason.
Azt a Google is elismeri, hogy egy ilyen komplexitású játék streamelése óriási kihívás, és nem is tett konkrét ígéreteket a technikai részleteket illetően, mindössze a fenti videót csatolta, amit már egy streamből vágtak ki.
Habár korábban egy, a Project Streamet támogató hardverről is pletykáltak, erről még nem beszélt a Google.
Egy ilyen grafikával pedig sztm bőven be lehet érni pl egy alap Exosa PC-n böngészőben.
Azt nem tudom hogy akarják megoldani az irányítás és elozdulás közti lag-ot, de lehet hogy erre is van már valami megoldás.
"platformra" ?
Kíválló ötlet.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.