Ubisoft: ha nem vennétek, nem lenne loot box

  • Írta: Shifty
  • 2018. november 15.
  • Hír
Link másolása
Az idei E3-on bemutatott Trials Risingban is lesznek loot boxok, ami természetesen a rajongóknak nemigen tetszik. Ennek a Steamen is hangot adtak, amire a RedLynx egyik fejlesztője Ubi-Warlock néven reagált meglepően arrogánsan.

Az idei E3-on mutatkozott be a RedLynx sikersorozatának, a Trialsnek a következő epizódja, a Trials Rising, ami alkalmazkodva a piaci sztenderdekhez természetesen tartalmazni fog majd olyan loot boxokat, amelyekben kizárólag kozmetikai kiegészítőket lehet vásárolni. A rajongók természetesen hangot adtak nemtetszésüknek, többek között a Steamen is indult egy thread az ügy kapcsán, ahol a stúdió egyik fejlesztője Ubi-Warlock néven igyekezett csillapítani a kedélyeket. Sajnos nem járt sikerrel.

A játékban majd Gear Crate-nek hívott loot boxok kapcsán ugyanis Ubi-Warlock úgy nyilatkozott, hogy mivel csak kozmetikai kiegészítésekről van szó, ezért ők alapvetően csak azoknak a rajongóknak szánják ezt a lehetőséget, akik tényleg elkötelezett hívei a sorozatnak. Később hozzátette, hogy az így befolyt pénzzel alapvetően támogatják a kiadót és a stúdiót a rajongók, ami lehetővé teszi, hogy később még több, még jobb játékot készítsenek. Végül azonban sikerült nagyon lekezelően, a játékosokat hibáztatva zárnia gondolatmenetét, ugyanis azzal búcsúzott, hogy egyébként meg ha a játékosok nem vásárolnák meg a loot boxokat, akkor igazából nem is szerepelnének a játékokban.

42.
42.
Aanash
Szerintem eddig a Destiny vezeti a lehúzás mezőnyét.
De haldoklik a rajongó bázisuk.

Amúgy meg nekem mindegy hogy van-e dlc vagy lootbox, amíg azok nélkül is jó a játék.
De az tény hogy a Witcher, Rdr 2, Horizon, GoW és társaik példa értékűek és én inkább támogatom ezeket a fejlesztőket még ha egyik játék sem érdekel.
Maga az elv ami miatt támogatnám.
Dlc áradat nélküli magas minőséget tettek le.
39.
39.
simon 555
Miért, nincs igaza? Teljesen egyértelmű már a kezdetektől, hogy azért vannak mert veszik az emberek. Ha nem vennék, nem lennének. Sima üzlet.
Ha az emberek meg akarnák venni a szarod, nem adnád el?
Mert ez kb ugyan az a kategória. A játékosok állnak a Ubisoft meg a többi kiadó WC-e előtt és várják, hogy megvehessék amit kitolnak....
38.
38.
Juha
Szerintem sem volt lekezelő a komment, csak kimondta az igazságot.
Nekem pl. anno a Witcher 1 annyira bejött, hogy akár fizettem is volna az EE-kiadásért, hogy támogassam őket, főleg, hogy magyar szinkront is (olyat, amilyen) kaptunk mellé. Erre ingyen adták a "köcsögök"! :-)

Viszont a Mass Effect 2-nél nálam is elfogyott a türelem, megveszem a gyűjtőit, kapok pár fegyvert meg páncélt, majd vegyem meg a Dlc-ket társak meg fősztoriba illő küldetések miatt. Meg a lópikulát, tudom, hogy itt is sokan utálják a warezt, de én akkor azt a megoldást választottam. (Még suliba jártam, tehát fizum sem volt, összespóroltam zsebpénzből+alkalmi munkákból egy új játékra, és így jártam).
37.
37.
Heldengeist
#29: Az a baj, hogy a kozmetikai mikrotranzakció kapudrog. Ha már benne van, akkor legyen már XP boost is, az sem nagy dolog, csak egy kicsit hamarabb oldhatod fel, ami amúgy is elérhető, akkor meg már lehessen megvenni azokat a feloldható dolgokat is külön, akkor meg már legyen olyan is, amit csak megvenni lehet, feloldani nem, akkor már legyen olyan is, ami előnyt jelent a fizető játékosnak, akkor pedig már pakoljuk be egy zsákbamacskába és bízzuk a szerencsére, mit kapsz.

Pontosan ezeken a lépcsőkön mentünk keresztül és pontosan ide jutottunk.

40-60-100$-os játékban semmi keresnivalója mikrotranzakciónak. Még csak kozmetikainak sem.
36.
36.
Batman
#35: Attól még, hogy full copy attól még működik és jó a dinamikája élvezetesebb mint a Batmannek A GOW meg az, csak néhol eldöntheted merre tovább, de ettől függetlenül a-ból b-be kell menni, ennyi.
35.
35.
A Pulyka
#19: Eskudni mernek, hogy te irtad par hete valahova, hogy a pokember a legjobb superhero-s jatek a vilagon! Meg reagaltam is ra, mondja valaki Batman-es avatarral. Most meg gyakorlatilag, meghazuttolod magad.
Az uj god of war meg mint csojatek? Az elozoek azok voltak, meg pl. a Doom is az, vagy a Wolfenstein, vagy az elso 3 Uncharted, csak pont az uj Gow nem az :D Persze open world sem, de nincs kedvem ezt magyarazni, inkabb nezz utana mielott hulyeseget irsz.
A Horizonrol nincs velemenyem, nem az en vilagon.
34.
34.
#31: Ez úgy van ahogy mondod, csakhogy a helyzet az, hogy az EA, Ubisoft, Activision Blizzard, Konami - és még napestig sorolhatnám, bármelyik nagy kiadó - kivétel nélkül mind megengedheti magának a hosszú fejlesztési időt. Csak nem akarják, mert találtak olcsóbb és könnyebb módszert a bevételre. Abszolút nem a túlélésükért küzdenek a lootboxokkal, a játékok extra kiadásaival stb, ez soha nem erről szólt. Aki szerint ezek azért léteznek, mert "nekik is meg kell élni valamiből", az nagyon el van tévedve.
33.
33.
Mortis
#29: Ez már règ nem arról szól hogy 'viszont akarják látni a pènzüket' - ez az èrvelès 3-4 ève se volt helytálló, manapság meg már semmi nem támasztja alá. Minden nagyobb AAA cím standard, gold ès 100+ dolláros verzióban èrkezik, amik mellett ott vannak a lootboxok, a 'piactèr', ideiglenes exkluzivitás, promóciós megállapodások, stb. Az EA lenyilatkozta hogy lootboxok csak plusz profit èrdekèben vannak, a take-two vezetője kimondta hogy szerinte jobban meg kène fejni a játèkosokat. Ez nem egy jó trend, ami mellett legkevèsbè az hiányzik hogy valaki vèdje a multimilliárd dolláros cègek piszkos èrdekeit. A kèrdès az milyen mocskos húzásuk lesz legközelebb S hogyan próbálja meg a közössèg bolykottálni azt.
32.
32.
KopyAti
31.
31.
Antihero
#19: Részben igazad van. De a Sonyt a ubival egy kalap alá venni vétek. A ubi egy játékkiadó/fejlesztő, a sony meg sony. Nekik van egy fix anyagi hátterük arra, hogy finanszírozzanak egy hét évig készülő játékot, lásd Horizon. Vagy egy olyan presztízsjátékot, mint a god of war. Nincs róla pl adat, de kiváncsi lennék, hogy ezek a nagy címek visszahozzák e közvetlen a gyártási költségüket, mert valszeg párnál rezeghet a léc.(nem a gowra céloztam itt)
A rockstar megint egy másik eset, de ez már mérföldekkel jobb hasonlat. Egy kiadó, akinek hat év után is toplistás az eladásokat tekintve egy címe, ő szintén megengedhet magának egy hosszabb fejlesztési időt. Ők ezért megdoégoztak, és abban igazad van, hogy ők ezért megdolgoztak, ellentétben a ubival. De épp a két cég mögöttes filozófiája miatt nem lehet őket egy kalap alá venni.
30.
30.
Formula1fanatic
#18: Egyszerűen csak vissza kéne hozni a régi sémákat és újra játék játékokat gyártani az AAA kategóriában is.
29.
29.
Antihero
Az alchemyt soha egyetlen rpg-ben nem használtam. Szerintem a legtöbb esetben tök felesleges és túlkomplikált. Szóval nem használom. Amíg kozmetikai cucc és nem kötelező megvenni, addig minek pattognak? Komolyan lejárt lemez emiatt forrongani. Úgyis lesz. És igen, teljesárú játékokban is. Mert egy videójáték készítése drága. Mert a kiadó viszont akarja látni a pénzét. Hát tényleg undorító hogy nem akarnak veszteségesek lenni.

Igen, van kiadó, ami túltolja. De ebben az esetben felesleges a hiszti. Nem vernek agyon senkit ha nem veszi meg a rózsaszín unikornisos skines lootboxot. A példa fennáll. Ha nem érdekel az alchemy, ne használd. Ha nem érdekel a lootbox, ne vegyél. De amíg semmit nem vesztesz miatta, ne rinyálj.
28.
28.
shooter1234
Engem addig nem zavarnak a kozmetikai lootboxok, amíg az érdemi tartalmat ingyen adják mellette. Sőt nekem ez jobban tetszik, mint ha fizetős dlc -ben jönne a hasznos anyag. (pl.: Crew 2, Division 2, De amióta a Division 1 -be bekerültek a lootboxok, oda is ingyen érkezett az új bejárható terület a West Side Pier, az új pvp skirmis és a pve resistance játékmód.)
26.
26.
Ooorky
#19: Úgyhogy mostantól rdr 2 online-nal fogják kopasztani a játékosok szüleit :D
25.
25.
hadzsime
#15: Hát baszki szívből kívánom neked és mindenkinek aki fizetett a Battlefrontért, hogy egy párhuzamos univerzumban játsszatok, ahol a játékosok felháborodás nélkül benyelték azt a...terméket. <3
24.
24.
RebornSoul
Szerintem ebben semmi lekezelő nincs, inkább csak arról van szó, hogy volt végre töke valamelyik dolgozónak kimondani az igazságot. Egyszerűen a legtöbb cég számára a profit mindenek felett áll, tehát mindennemű elvi és erkölcsi vonatkozású dolgot előszerettel figyelmen kívül hagynak a picivel több pénz reményében is.

A Ubisoft is egyre inkább egy ilyen mocsok kiadó, hiába próbálja az ellenkezőjét sugallni néha - az EA és az Activision szintjére süllyedt már kb.
23.
23.
Őrnagy
Na, rajtam nem sokat nyertek. De magyarázd meg egy 11 évesnek, hogy a skin nem fontos. Vesz egy tarka zoknit a Fortniteban, és 2 napig ő a király az osztályban.
22.
22.
#15: Hogyne, kenjük a játékosra, hogy szart tettek a tányérjára, aztán visszaküldte hogy hozzanak valami emészthetőt.

Ha egy játék alappillére a lootbox, aztán kiveszed ezt a lootboxot alóla, nyilván összedől. Csakhogy a gond ott van, hogy eleve nem arra kellett volna alapozni, hanem olyan játékot felépíteni, ami megáll a lábán magától.

Szerintem mára semmi gond nincs a progressionnel, összefoltozták szépen, de ennek semmi köze ahhoz, hogy nincs új tartalom. Az EA nem akar foglalkozni játékkal. Próbálkozott valami sunyival, azonnal elvesztette a csatát, ezért megsértődött, és tojik az egészre.

És akkor most mondom megint: az EA maga nyugtatta a részvényeseit tavaly év végén, hogy a mikrotranzakciók eltörlése semmilyen anyagi hatással nem lesz a bevételeire.

Ahogy mondtad, nem létszükséglet, legalábbis nekünk, halandóknak nem. Egyeseknek viszont oxigén helyett is a pénz kell, ezért az ilyen elcseszett játékokat fogják nyomatni, mint amilyen a Battlefront 2 volt induláskor.

Nekik kell a hozzáállásukon változtatni, nem a fogyasztónak lenyelni a békát és megvásárolni a félkész termék maradékát. Velük kell megértetni, hogy nem járathatják a bolondját veled, és hogy ez így nem működik. Amíg nem jut el az agyukig, hogy először egy jó játékot kell összerakni, csak utána jön a nagy bevétel, addig ne számíts értelmes Star Wars játékra. (Max ha a Disney megelégeli a dolgot és átpasszolja egy kompetens csapatnak.)
21.
21.
delphijos
#13: A multis DLC-knél ráadásul ha valaki megvette a játékot, és sokat nyomja, gyakorlatilag rá van kényszerítve a DLC-re, mert ha neki nincs meg, akkor "ha az a pálya jön" akkor megszívta....
20.
20.
Stranger
#9: Nem mi vesszük mint a cukrot hanem az átlagember, ami közel sem egy hardcore réteg. Csak megveszik amit a legjobban reklámoznak.

A Diablo Immortalon is a komolyabb gémerek hőbörögnek, 2 milliós nézettségű előzetes, 600k dislike-al, na bumm, ennyien fejezték ki véleményüket. A nagy mainstream massza viszont egy 100 milliós réteg és annyian is fogják letölteni.

#15
De jó, hogy játszhatnánk egy játékkal ami végre elérhetné a 2005-ös szintet tartalmilag. Na nem baj játékmenetileg legalább tizenéves szint, milyen jó... NEM. Már rég több száz fős, filmben látott csatákat kéne vívni nem körbe-körbe picsogni a fing méretű pályákon.
19.
19.
Batman
#18: Ok, ez rendben, de a Sony Exkluzívoknak például sikerül. Mi egyedi van a Horizonban a világon kívül? Semmi. A God of War-ban sem volt, egy szimpla csőjáték grindolással, meg némi mitológiával. A Pókember ugyanez, kb az egész egy Arkham copy egyetlen dolgot nem tudok kiemelni a játékból ami egyedi lett volna, max a hálóhintázás. De nekik valahogy mégis sikerül. Az ubinak nem sikerül csak az univerzummal eladni az Assassins Creedet, mert egy hulladék. Itt nem új dolgot kell kitalálni, hanem minőséget letenni az asztalra. Rockstar Games? Hát lehet, hogy évekig a GTA Online-ból éltek, de most lerakták a RDR2-t amihez képest MINDEN idén megjelent játék elbújhat.
18.
18.
Max3000
#16: Azért mentségükre szolgáljon,hogy elég nehéz ma már új dolgokat kitalálni a játékiparban.Főleg úgy,hogy a mai kényes ízléseknek meg is feleljen.No meg az adott hardverkapacitással gazdálkodni.Ma már merész dolog "egyediskedni".
17.
17.
Batman
#15: Pontosan! Rohadt jó a játék, semmivel sem kevesebb mint egy mai multiplayer, de foghíjas a tartalom :/
16.
16.
Batman
Egyébként itt látszik a játékipar mai állása. Nem azért csinálnak ezek új játékokat mert van sok sok ötletük, hanem mert veszik az emberek. Erre épül manapság minden.
15.
15.
RangerFox
#10: Én is nagyon dühös vagyok a gamer társadalomra, hogy ekkora nagy lufit csináltak belőle, ami egy nagyon jó és élvezetes SW játék bukásához vezetett. Pedig simán teli tömhették volna mostanra annyi tartalommal, mint ami a 2005-ösben volt, csak modern köntösben.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...