A DualShockers oldalán megjelent cikk szerint komoly gondban van a Sony a PlayStation Classic értékesítésével kapcsolatban. Az Amazon adatai alapján ugyanis kevesebb mint három héttel a megjelenése után a 100 dolláros ajánlott fogyasztói árhoz képest mostanra már 30 százalékkal olcsóbban, 69,95 dolláros áron szerezhető be a retrokonzol.
Ha a regionális adatokat nézzük, akkor még inkább kétségbeejtő a helyzet; Japánban mindössze 130 ezer egységet adtak el, mely egyébként kevesebb, mint a harmada az azonos időintervallum alatt értékesített riválisnak, a SNES Classicnak.
A hazai online kereskedelemben is hasonló trendeket figyelhetünk meg, hiszen az eredeti, 40 ezer forintos összeghez képest mostanra majdnem 10 ezer forintot esett a termék ára. A jelenséghez feltehetően hozzá tartozik, hogy a konzolt meglehetősen sok kritika érte, hiszen egy nyílt forráskódú PCSX emulátor működteti a gépezetet, valamint a 20 címben kimerülő játékfelhozatalához mérten igencsak túlárazottnak érződött az egész koncepció.
A PlayStation Classic egyébként december 3. óta kapható, a hivatalos kicsomagolóvideót ezen a linken érhetitek el, az általunk írt bemutatót pedig itt találjátok.
Én arra gondoltam itt,(ha hülyeségnek hangzik ha nem) hogy jóval jövedelmezőbb 60 dolcsiért eladni egy játékot,mint fizetni egy szolgáltatásért mondjuk ennyit és havonta kitolni 10 single játékot...........A kiadók részéről már nem csak a játékfejlesztést finanszírozni,hanem még a szerverparkot is és Pistike 18 ezerért mondjuk 10 játékot is végigvisz.Ma még elmegy,mert hozza a profitot a játékeladás,de csak ebből lóvét szerezni nem lenne éppen jövedelmezőbb.
Steam indulásakor is mindenki röhögött, hogy mekkora baromság online árulni a játékokat, letölteni csak warezolók szoktak...
Játék streaming-et kb. 8 éve próbáltam Onlive indulásakor, már akkor röccsenés mentesen futott 30mbit-es UPC nettel, ráadásul olyan játékokat toltam 720p@30fps-sel (1080p csak 50mbit fölött volt elérhető) amik el se indultak az akkori gépemen, kb. 300 játék volt elérhető, mindegyikkel fél órát lehetett játszani ingyen. Azóta 8 évet fejlődött a technika, csak a fenti cég pofára esése miatt senki se mer nagyban befektetni ebbe.
Közeljövőben nem látom miért hozna akkora megváltást, de senki sem tud biztosat mondani. Nem véletlenül jön majd a Microsoft 2 fajta konzollal, ők is csak tippelgetnek... az emberek elég maradik ilyen dolgoknál, sztem vesznek majd egy hagyományost azt kész.
A stream akkor lenne nagy dobás, ha úgy jönne mint vmi megváltás... de igazság szerint mindenki vígan kifizet most egy jó minőséget. Akinek meg annyira nem megy, pont nem fog előfizetni 50 szolgáltatásra hogy minden játékot megkaphasson.
#93
Sztem lejátszani egy netflix videót megint más.
4G-5G-ről én egy szót sem szóltam. Egyébként sem értem miért olyan fontos. Vezetéken már gigabitek mennek, kisebb a késleltetés is, aztán senki sem használja ki.
Pro és X jelenleg jó minőséget nyújt, 3 év és itt a next-gen, natív 4k-val, 60FPS-el, HDR-el és ki tudja még mivel. Majd meglátjuk milyen bitsűrűség kell egy next-gen grafikához ahol minden textúra tűéles 16k+ felbontású és minden objektum kismillió poligonból áll, erre pedig még rámegy egy jó kis színezés, tonemapping. Aztán szétfingja magát a streamed mint a UPC adás lottó show közben, mert már nem bírja az 500kbps az ezernyi led lámpát a háttérben. :D
Ez már megbocsáss, de badarság. Konkrétan video streaming-el foglalkozom, tudom miről beszélek. A két technológia azért alapvetően nagyon sokban hasonlít egymásra. A film streaming se volt sehol nem olyan régen. És ma már stabil, kiforrott. A játék streamingre ugyanez vár. Lehet hogy pár év még kell neki. De magára a szoftver "bérlésre" már elindult az áttérés. És nem csak a játékoknál. Sőt, a "professzionális" szoftvereknél már minden cég ebbe az irányba megy. Mobilon is egyre több az olyan program ahol az extra dolgokat nem egy összegben, hanem "előfizetéssel" tudod használni. Azt meg aztán végképp nem értem hogy a single játékokat minek kevered ide. Azok pont most is a gerincét adják a használt kereskedelemnek. Ha előfizetéssel játszod őket, még mindig jobban jár vele a fejlesztő.... Nem emiatt fognak eltűnni. Amíg igény lesz rájuk, lesznek.
Az hogy teljesen egyértelmű, nem az ujjamból szoptam és az imént már meg is neveztem hogy honnan az infó (a józan ész részt leszámolva, de látom, az se győzött meg). Olyan cinkostársaim vannak ebben a teljesen nonszensz fantazmagóriában, mint a Sony, Microsoft, Nintendo, Electronic Arts, Ubisoft. Csupa feltörekvő, kínai dzsunka garázscég.
Javaslom, hogy olvasgass:
https://www.gamesradar.com/is-streaming-the-future-of-video-games-and-can-it-even-work/
https://www.ign.com/articles/2018/07/23/e3-2018-the-rise-of-streamed-gaming-is-2018s-scariest-new-trend
Kicsit komplikáltabb ez a dolog és nem éppen filmekről beszélünk.Főleg,hogy szöget ütne a single játékok koporsójába.
A filmiparban már elkezdődött a folyamat, manapság már senki nem néz hülyén, ha azt mondom Netflix, vagy HBO Go. A warez ellen lehet jogos kereszteshadjáratot hirdetni, a használtpiac már nem ilyen könnyű célpont. Egyszerűbb ellehetetleníteni. A digitális kópia csak az első lépés. Aztán jöhet az a verzió, hogy már semmi nincs a kezedben, nincs HW, csak egy szolgáltásra fizetsz elő. Persze ehhez kell a technikai fejlődés is, szóval nem most lesz még. Simán lehet, hogy 5 év, vagy egy évtizednyi távlatban van (pl. következő utáni generáció). De lesz. Ha csak ki nem nyírjuk addig a bolygót....
Ezt nem tudom miből szűrted le,de ha a ps now-ból,akkor lehet nevetnem kell.Talán,ha azt írtad volna,hogy a digitális játékok világa felé haladunk akkor még nagy bőszen egyet is értettem volna.
Nézzük sorban:
1. a PS azért jelent meg analóg nélkül, mert akkoriban nem is nagyon volt semmilyen más konzolon. állításoddal ellentétben semmi gond nem volt vele, a kor egyik legkényelmesebb kontrollere, a konzol meg egyből piacvezetővé tette a Sonyt (fél éven belül 2 millió eladott konzol). másfél két év elteltével jelent meg a N64, s mivel bevállt, a Sony is átvette (ellopta ha így jobban tetszik) először az analóg karokat (mindjárt kettőt, míg a Nintendonak csak egy volt) később a rezgőmotort is. Ekkor kezdtek jönni a játékok amik ki is használták már ezeket.
2. A faszi valójában egy cég volt (vagyis üzleti vállalkozás, aki ebből pénzt remélt, nem könnyes szemű Robin Hood aki a szegényeknek elhozta az kánaánt), s szerintem semmi kivetnivaló nincs abban (de legalábbis érthető), ha valaki védi a brandjét, és szellemi tulajdonait amibe nem kevés pénzt feccölt. Nyilván Te másképp csinálnád tudom ha egy dollármilliárdokat érő cég fejese lennél. :)
A mostani emulátor amúgy nem az a cucc, az a Bleem volt.
3. Az MS konzolja se visszafelé kompatibilis, de ezt már más kifejtette.
Mint látható, nagyjából semmi nem stimmelt, csak a vak gyűlölet. Hajrá folytatsd, vagy legközelebb nézz utána előbb miről is van (fals) véleményed.
A cikkíró amúgy örülhet, egy hazai lánc is elkezdte erősen leárazni a cuccot, így már nem kell javítani a cikken. Persze így is hibás alapokra épít, de legalább már csak pár szám, az ami nem stimmel, a leárazás mértéke nagyjából igen.
Újra leportolják a játékot és ennyi. Persze emiatt nem veszít az érdemből, csak információ.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.