Mégsem készül el a Skytorn

  • Írta: szlav
  • 2018. december 30.
  • Gyászhír
Link másolása
Ha játszottatok a Celeste-tel, akkor ismerős lehet a Skytorn neve is, hiszen a projekten már hosszú évek óta dolgozott a nagy sikerű indie cím fejlesztőcsapata. A posztapokaliptikus metroidvania azonban nem fog már elkészülni.

A Celeste hatalmas köröket futott idén, az év egyik legnagyszerűbb indie játékaként pedig csak logikus lenne, hogy az azt fejlesztő Matt Torson és Noel Berry újult erővel dolgozzanak az évek óta talonban lévő Skytornon. Úgy tűnik azonban, hogy a posztapokaliptikus akció-platformerrel több volt a gond, mint amire a független fejlesztők fel voltak készülve, így végül úgy döntöttek, hogy törlik a projektet. 

Noel Berry egy  blogposztban közölte a szomorú hírt, valamint egy kis hátteret is adott annak, hogy miért hozták meg véglegesen ezt a döntést. Nyilvánvaló, hogy a fejlesztők nagyon lelkesek voltak a Skytornnal kapcsolatban, rengeteg időt és energiát öltek a fejlesztésbe, de újra és újra olyan problémákba ütköztek, amelyek komolyan hátráltatták a munkát. 

Berry elmondása szerint volt néhány olyan fundamentális eleme a játéknak, amelyre hosszú távon nem lehetett építeni, így idejük nagy részét a dizájnproblémák kiküszöbölésének szentelték. A legtöbb ilyen gubanc hátterében a procedurálisan generált világ állt, ami rendkívül népszerű megoldás volt a hasonló platformer-shooterek körében 2012 környékén - ekkor fogant meg először a Skytorn ötlete is. A projektet azonban takaréklángra tették 2017 januárjában, amikor is teljes gőzzel átálltak a Celeste fejlesztésére.

 

Mindig szomorú egy ígéretes indie fejlesztés haláláról írni, de kétségtelen, hogy a Skytorn remek ugródeszka volt ahhoz, hogy a csapat előrukkolhasson a nagyszerű Celeste-tel. Ami pedig a fejlesztőket illeti: Torson és Berry továbbra is együtt dolgoznak, jelenleg egy névtelen projekten, amely első infómorzsáit a jövő év során várhatjuk.

2.
2.
zsocc-nrg
Kár érte mert van hangulata... https://www.youtube.com/watch?v=Hx8EkoqDG_M. Feleslegesen erőltették a randomizált világot, egy metroidvania-ban enélkül is bele lehet merülni. Ha készítenek egy 10-15 órás sztori kampányt (lásd Owlboy) már elégedetten csettintettem volna mert a design és a zenei aláfestés részemről piros pontos.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...