Nagyot futott 2018-ban a Steam

  • Írta: sirdani
  • 2019. január 15.
  • Biznisz
Link másolása
Egészen konkrétan 15 milliárd gigabájtnyira nagyot, ami pontosan 15 exabájtnyi adatnak felel meg. Ez egyébként jóval több, mint az előző évek eredményei, és a változások ezzel nem állnak meg, komoly átalakulás előtt a Valve platformja.

A Steam 2015 óta egy saját hálózat kiépítésén dolgozik, amely képes biztosítani minél alacsonyabb késleltetéssel és minél magasabb sebességgel a játékok letöltését, a hangchatet, a felhő alapú mentéseket és minden olyan információ elérését, melyeket a Steamen tárolunk, több mint 229 országban.

Hogy milyen sebességről beszélünk pontosan? A Valve közleménye szerint másodpercenként 12 millió megabitről, melynek köszönhetően az előző évhez képest 50 százalékkal nőtt a Steam hálózati kapacitása. A folyamatos fejlesztés és növekedés egyébként megkerülhetetlen a platform számára, hiszen nem csak a játékosok és a játékok száma, de az egyes programok mérete is drasztikus ütemben növekszik; 2014-ben mindössze 3 exabájtnyi adat elegendő volt a teljes platform kiszolgálásához. Csak hogy el tudjuk helyezni ezt a nagyságrendet: 2003-ban az internet teljes adatforgalma megközelítőleg 9,3 exabájt volt.

Ami a játékosok számát illeti; 2018-ban 47 millió napi szinten aktív felhasználóval rendelkezett a Steam, 90 millióan pedig legalább havonta egyszer indítottak el valamilyen játékot a Valve platformján. Egyidejűleg volt, hogy 18,5 millió játékos merült el egyszerre a Steam által nyújtott szórakozási lehetőségekben. Gazdaságilag pedig izgalmas adat, hogy havonta közel 1,6 millió sikeres vásárlást bonyolítottak le a játékosok, túlnyomórészt Észak-Amerikából és Nyugat-Európából.

És mit fog hozni a Steam számára a jövő? Nos, a Valve elárulta, hogy mely irányba tervezik fejleszteni szolgáltatásait az elkövetkező években. Ezek közül talán a legérdekesebb a Steam Trust, mely során a CS:GO-ban már használt Trust Factor rendszert fogják átültetni a Steam összes játékára.

Emellett grandiózus tervnek tűnik, hogy több százezer Steam PC-kávézót fognak nyitni világszerte, illetve a következő években megpróbálják meghódítani Kínát is. Továbbá alapjaiban fog átalakulni a Steam Chat, érkezni fog hozzá egy új mobilos applikáció, az online közvetítéseket célozva kibővítik a Steam TV szolgáltatásait, és a gépi tanulásra épülő új algoritmus feladata lesz majd, hogy minél inkább érdekes játékokat ajánljon minden egyes felhasználó számára a platform. Szóval egy biztos, 2019-ben sem fogunk unatkozni!

4.
4.
Stranger
#3: Hát persze. Egyébként PC gaming nem egyenlő a Steam-el.
3.
3.
Batman
Halott is, mert ezeknek a 90%-a G2A-ról vásárol vagy Humblin vagy freen.
2.
2.
BloodyDeath
Szeptemberben vettem 10 év után egy gaming laptopot. Gyorsan hozzá is járultam 200 GB-nyival jómagam is. De még nem igazán sikerült haladnom. Meg eszi a lelkemet az a fránya ps. De továbra is lelkesen vásárolgatok a steam-n is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...