Az utóbbi napok egyik legmegosztóbb híre mindenképpen az a döntés volt, miszerint a Metro Exodus PC-s változata a Steam már jól megszokott környezetét elhagyva kizárólag az Epic Store felületén lesz elérhető. Egyre több kiadó teszi le a voksát a feltörekvő konkurens mellett, hiszen jókora motivációt szolgáltat az a tény, hogy az Epic jóval kevesebb részesedést csíp le az értékesített játékok után befolyó összegből.
A játékosbázis egy jó része azonban hangos nemtetszését fejezte ki emiatt. Ha a különböző fórumokon, illetve a gamer sajtó kommentszekcióiban olvasható megmozdulás nem lenne egyértelmű, akkor érdemes ránézni az előző részek Steam-oldalára, ahol a felhasználók tömeges negatív értékelésekkel bombázzák a szériát.
A Metro-regények írója, Dimitry Glukhovsky sem hagyta szó nélkül a dolgot, Instagramon a következő kommentel reagálta le a szituációt: "Úgy tűnik, hogy a Steam nem volt elég a gőzmozdonyunknak." A csípős hozzászólásra érkezett egy komment, amely az írót azzal vádolta, hogy kinyírja a saját franchise-át, mire Glukhovsky így válaszolt: "Nem, én csak kívülről figyelem, ahogy kinyírják azt." Az utóbbi kommentet azóta egyébként törölték, de az interneten ugyebár minden örök: Redditen még most is látható a poszt az eredeti formájában.
A DualShockers értesülései szerint Glukhovsky azóta mondott hideget és meleget is az üggyel kapcsolatban. Az író véleménye szerint az Epic mindent megtesz majd a játékért, míg a Steam "le sem szarta" azt. Kihangsúlyozta azt is, hogy ez az üzleti döntés kizárólag a kiadóé - neki íróként nincs beleszólása az ilyesmibe. "Én a saját dolgommal foglalkozom: képzeletbeli világokat teremtek."
A Metro Exodus február 15-én érkezik. A PC-s verzió digitális változatát kizárólag az Epic Store-ban keressétek, s a dobozos változat letöltőkódja is ide szól majd. A játék természetesen megjelenik Xbox One-ra és PlayStation 4-re is.
Azok a dolgok amiket felsoroltál nagyon nagy részük nem csak szerencséből épült fel és a piac elmozgatásával. Persze hogy nem mozgattak semmit sehova, Google-soknak nem is volt rá pénzük. Ellenben volt tehetségük és egy nagyon jó ötletük, ami többet tudott az addigi keresőknél. Az ötlet utána behozta a hozzá fűzött reményeket, de nem óriási pénzből akarták megmozgatni a földet elsőre.
Ellenben az epicnél én ennek a hiányát látom, de pénzből jóval többel rendelkeznek mint a másikból.
Még külön meg is említettem a kommentben hogy természetesen analógiák ezek, csak hasonló helyzetek. Itt nálunk a myspace teljesen kimaradt, de ha olvastál, vagy néztél amerikai filmet akkoriban, az USA-ban elképesztően népszerű volt. Még a FB megvásárlásáról is szó volt, csak akkor 75milliót is sokaltak érte. Fel se merült hogy kihívó lehet....
Az olyan érveidre reagáltam,amiben a myspace/facebook esetét hoztad párhuzamba a steam/epic store esetével.Kurvára nem ugyanaz a szitu,de ezt már fejtegettük.No de mindegy,kezdünk már átmenni csűrés csavarásba.(mindketten)
Ez milyen érv már bocs ? Voltak akkor A KONZOLGYÁRTÓK, a Sega, meg a Nintendo, és "senki" nem értette ( és hülyének is nézték ) a Sony-t hogy mit akar itt. Az MS ugyanezt kapta késöbb, hogy mi a francot akar egy kváci pc-vel "konzolosdit játszani".... Az hogy mindkét brand sikeres lett teljesen mellékes az akkori első
fogadtatás szempontjából.
Biztos népszerű volt,nem erről beszéltem.Hanem jóval kevesebben neteztek mint most világszerte és rá 2 évre jött a facebook.Ma már jóval többen neteznek és egy olyan platform mellett ami kis híján 2 évtizede létezik igen nehéz mellette labdába rúgni.
Az hogy bejön-e vagy sem nem tudom.Csak a példáid sántítottak de erősen.
Ez amúgy meg üzleti dolog. Én nem az Epic-et védem, szó sincs róla. Konzolosként nem is nagyon érint. De képtelenséget vártok. Ha valaki egy ilyen rendszer konkurenciáját akarja megcsinálni - és ugyanez igaz valami teljesen új esetén is - lehetetlen azt várni hogy addig dolgoznak rajta amíg "tökéletes nem lesz" és addig csak pakolni bele a pénzt, mert ha mégsem jön be, stb... akkor az hatalmas veszteség. Hasonló a helyzet a VR-el is. Úgy nem lehetett piacra dobni hogy addig várnak amíg tökéletes nem lesz.
Ugye csak viccelsz ? A Sony egy totál "bebetonozott" konzol ökoszisztémába "rondított bele", és rengetegen értetlenkedtek hogy mi a francot akarnak. Az MS szintén megkapta ugyanezt.
Európában ( és főleg nálunk ) persze nem nagyon myspace-eztek az emberek
- itthon akkoriban "helyi" megoldások voltak - de amerikában tényleg rettenetesen népszerű volt. Álmában sem gondolta senki hogy ezt le lehet "nyomni".
Plusz természetes hogy a példák nem tökéletes analógiák. Csak az hogy nem biztos hogy valami ami esélytelennek látszik, mégis bejön.
A Fortnite soha nem lesz e-sport egyszerűen alkalmatlan rá.
Mind a konzol üzlet,mind a közösségi oldalak tök újnak számítottak(egyébként a myspace-n sem a fél világ volt,sőt...és csak két évre rá jött a facebook)
Szóval fiatal volt még a net is.Ma már a steam-el szemben egyáltalán nem olyan a helyzet,mint amilyennek az érveid sugallják.
1. Amikor a Sony belépett a konzolpiacra
2. Amikor az MS belépett a konzolpiacra
3. Amikor elindult a FB, a fél világ Myspace-n volt.
4. Amikor a Google keresője elindult ( mintenki vagy Astalavista-t vagy Yahoo-t használt )
5. Senki se gondolta volna hogy érdemes az IE-vel meg a Netscape-el szemben böngészőt fejleszteni
6. Amikor az ICQ csúcson volt, senki se hitte hogy valaha bármilyen másik csevegő alkalmazás lehet ilyen népszerű
7. Android, IOS ( mindenki vagy Windows Mobile-t vagy Symbian-t használt )
Csak pár ami eszembe jutott.....
Szerintem ezt csúnyán befogja nézni végül az epic.
A másik sok ember, közöttük egy kicsit én is. A világ szemetének nézi a fortnight-ot, szóval kapásból ez a réteg is rögtön el kezd köpködni a boltjukra, és védi a steamet (fortnight = epic store nézet). Persze én csak néha discord beszélgetésben ejtem meg ezt a dolgot, mert különösebben foglalkozni vele nincs semmi értelme és felesleges.
Elvenni ebből a szépen kialakított vásárló rétegből nehéz, nagyon nehéz.
Ez a bolt azonban nem áll készen versenyezni a steamel. A felület nincsen egy szinten vele, a réteg is akikre támaszkodnak se, kínálat terén se. Nem elég csak a fejlesztőket meg győzni, hogy inkább fejlesszenek a mi alkalmazásukra, a vásárlókat is át kell csalogatni. És sokszor bebizonyosodott egy ilyen réteg számára akik ennyi időt töltöttek ennek a community-nek a részeként. Azoknak nem lesz elég néhány százalékkel olcsóban adni a játékokat.
A másik az epic dolgozhatna gőzerővel ezen, mivel a steam is tárgyalja azt, hogy a százalékot amit felszámolnak ők is csökkentik. Ősszíntél ha tényleg megcsinálják akkor az epic mivel fog versenyezni?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.