Az IGN Unfiltered műsora ezúttal a 343 Industries vezetőjét, Bonnie Rosst látta vendégül, aki érdekes részleteket csepegtetett a Halo-sorozat történetének legnagyobb fordulópontjáról. Mint ismert, a Bungie menedzsmentje már akkoriban sem volt szívbajos, és hiába dolgoztak hét éven át a Microsoft first-party stúdiójaként, a Halo 3 fejlesztését követően kiváltak a redmondi cégből, a Halo 3: ODST-t és a Halo: Reachet pedig már független fejlesztőcégként rakták össze.
A Reach után azonban a Halónak is búcsút mondtak (helló, Destiny!), Ross szerint pedig komoly fejtörést okozott a Microsoftnak az, hogy mi legyen a Bungie által terelgetett sorozat sorsa. Mint mondta, a Halo 3 lezárása lehetőséget adott volna arra, hogy végleg maguk mögött hagyják a címet, ugyanakkor nyilvánvaló volt, hogy a Halo olyan gazdag univerzummal rendelkezik, hogy az több folytatást kiszolgálhatott volna, ha a Microsoft megtalálja a megfelelő csapatot az elkészítésükre.
Itt kezd érdekessé válni a történet, állítólag ugyanis a redmondiak egy külsős stúdió bevonására is nyitottak lettek volna, az első számú jelöltjük pedig az a Gearbox volt, amelyik akkortájt a Borderlands-játékokkal és a Duke Nukem Foreverrel múlatta az idejét, nem mellesleg pedig a Halo-sorozatot is jól ismerte, hiszen ő portolta az első részt PC-re.
Ezt az irányt végül azonban maga Ross fúrta meg, aki "blaszfémiának" tartotta külsős stúdióra bízni a Halo-sorozatot (hát még befejezni azt!), és miután felvázolta a kiadónak, hogyan képzeli el a cím jövőjét, "meg is kapta a kulcsokat" hozzá. Nem sokkal később megalakult a 343 Industries, amely a Halo 4 és a Halo 5 után most épp a Halo Infinite-et fejleszti, ami a pletykák szerint az új Xboxok egyik húzócíme lehet.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.