Általában filmeknél szoktunk lehozni hasonló híreket, de egy olyan történetközpontú játéknál, mint a The Last of Us: Part II szintén érdemes megemlíteni: befejeződött az élő szereplőkkel való forgatás. A hírt maga Neil Druckmann, a játék tervezője jelentette be Twitteren, ahol megosztott egy nem túl árulkodó képet is a forgatókönyvről. Mindez persze közel sem azt jelenti, hogy lassan mindenki pakolhat, és elindulhat hazafelé, hiszen a fejlesztőcsapatnak még egészen biztosan rengeteg munkája lesz a megjelenésig.
A színészi gárda viszont végre fellélegezhet egy kicsit, így valószínűleg az Ellie-t alakító Ashley Johnson is többet szerepelhet majd az olyan mellékprojektekben, mint például a Critical Role heti játékaiban. És hogy miért említjük épp ezt a D&D-műsort? Nos, csupán azért, mert az itt szereplő (és rengeteg videojáték stábjából ismerhető) Laura Bailey és Travis Willingham is nemrégiben fejezték be a felvételeiket a The Last of Us: Part II-n. A fenti linken Willingham mellett egyébként a népszerű rapper, Logic látható, aki szintén szerepet kap majd a várva-várt játékban.
Ha szerencsénk van, akkor a cím még idén befuthat PlayStation 4-re.
A lasszófaszban semmi forradalmi nincs. Ilyet az mond, akinek amúgy minden második szava a manapság elcsépelt "zseniális".
Egy jó játékhoz nem kell mérföldkövet lerakni.
A TLOU egyszerűen jól van összerakva. Ennyi. Ez kell a sikerhez. Jól megírt cselekmény, érdekes karakterek, jó zene, jó gunplay (ezt embere válogatja), korrekt látvány izgalmas művészeti megvalósítással és kőkemény hangulat (amire vevőnek kell lenni). És ennyi a TLOU. Nincs benne semmi extrém újdonság, ahogy manapság a sikeres megjelenések 99%-ában se. Ha elkap valami a megvalósításból, valószínűleg szeretni fogod, netán szívedhez nőnek a szereplők és talán ezért majd sokat beszélsz a játékról. Ezt mások istenítésnek foghatják fel, vagy túlértékelt szarnak titulálják miatta. Aztán megnézik mi benne a forradalmi, hogy mitől van oda úgy mindenki. Semmi. Valószerűtlen elvárások és csalódik, aztán jön a "hát ez semmi extra amúgy" kezdetű monológ. És igaza van, csak mivel valami hatalmas megváltást remélt, ezért nem veszi észre az apró részleteit a játéknak. Nem veszi észre Joel ráncait és elöregedett arcát, mikor 20 évvel később először látjuk sokat megélt túlélőként. Hogyan kúszik vissza a szemébe az a csillogás a játék vége felé Ellie hatására, ami kiveszett a húsz év alatt. Hogyan ragaszkodik hozzá Ellie, amikor Joel erre még nincs készen. Amikor pont jó pillanatban szólal meg Santaolalla sajátos zenéje magával hozva a jól ismert libabőrhatást és a drámai helyzet megalapozását. És igen ezeket többnyire filmtől várja el az ember, meg is kapja néhányszor. Viszont játéknál máshogy éli meg. Ott részese a történetnek az irányíthatóság miatt. Benézhet abba a sarokba, amit a filmben le se kameráznának. Nem ront bele az ügyetlen statiszta a háttérből, mert képtelen beleélni magát a szerepbe. Saját bőrén érezheti, mit jelent húsz év után a "kevés lőszer". Már ha nehezebb fokozaton játszik. Ha viszont nem tudja, vagy nem akarja észrevenni az ehhez hasonló részleteket, mert inkább valami Super Mario-féle játék és kiépített mechanikák érdeklik tehát A JÁTÉK, mintsem hangulat, filmszerű történet és árnyaltabb karakterek, az más kérdés. Nem lehet ezért okolni senkit, hiszen ezek az igazi gaming alapok, viszont ez az illető hibája nem a játéké, hiszen nem tudja mit is akar pontosan. Ha játékélményt akarok, akkor kardozok a Dark Soulsban. A Need for Speedet meg elkerülöm, mert tudom hogy nem az a fajta játék, ami bármilyen ingert is kiváltana belőlem. Szintén így vagyok a legtöbb sétaszimmel. Ezért talán nem a játékban kell keresni a bűnöst, hanem az igényeket jobban átgondolni. Videókból, tesztekből messziről kiszűrhető az ilyesmi. Tény, vannak hibái is a TLOU-nak, ami nemtetszést válthat ki. Egyszerű játékmenet, még egyszerűbb kraftolás és az AI se mindig hozza a maximumot. Viszont ezeken át lehet lendülni. Ha így teszel, akkor talán hetekig a játék hatása alatt leszel a stáblistát követően. Eközben elolvasol minden apró hírt, tesztet, hozzászólást, megnézel minden trailert, amit kihagytál a bejelentővideó óta, hogy meglepetés maradjon a végigjátszás. Pont, ahogy ez velem is történt. Ha pedig ezeket a hibákat nem tudod elengedni, az annyit jelent, hogy nem a te játékod. Válassz olyan címet, ahol ezeken van nagyobb hangsúly. Bár melyik játékban van manapság jó AI például? Azt is mondják, hogy kell hozzá némi érettség. Ez elég rossz és félreérhető kifejezés. Inkább úgy mondanám, hogy egy bizonyos szintű érzelmi intelligencia kell hozzá. Egy kis empátia, mint a filmdrámáknál. Hiszen a TLOU egy érzelmi hullámvasút.
Nézz meg egy Arx Fatalist milyen volt a varázslat. Nézz meg egy Gothicot milyen egy felépített világ.
Többek között ezért gyűlöltem a Bioshock szériát az elején. Rengeteg tárgy és mint ha odalennének ragasztva. De tps szinten a GoW-rá haragudtam ezért, meg úgy magára akik az ue3-at használták. És bár jó játékok, ezeket istenítette mindenki.
Az olyanok meg mint a Stranglehold el vannak felejtve. Pedig csak rá kell lesni mekkora királyság az is.
részemről itt az ideje egy slim ps4 nek, ez mega days gone totál kell.
Szóva kussó mindenki mee darabolás lészen dö irgalmatlan!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.