A Lumberyard motor miatt áll a bál az Amazonnál

  • Írta: fojesz
  • 2019. június 19.
  • Biznisz
Link másolása
Pár napja jött a hír, hogy méretesebb leépítés volt az Amazon videojátékos részlegénél, a Wall Street Journal pedig utánament, és kiderítette, hogy miért küszködik a cég.

Az Amazon óriási pénzeket fektetett a játékiparba, fejlesztőcégeket és szolgáltatásokat vásárolt, és ha emlékeztek, három éve még egy saját játékmotorral is előrukkolt: ez volt a Lumberyard. A Lumberyard a CryEngine-re épül, és teljesen ingyenes, a fejlesztőknek semmilyen jutalékot nem kell fizetnie utána, mert az Amazonnak abból származik pénze, ha a csapatok kihasználják a Lumberyard Twitch-, Amazon Web Services- és GameLift-integrációját.

A Wall Street Journal értesülései szerint azonban a Lumberyarddal még házon belül is sok problémája van a stúdióknak, a külsős brigádok nem igazán akarják használni, és állítólag ennek köszönhető az a leépítési hullám is, ami során több tucat embert küldtek el az Amazon Game Studiostól. Eddig mindössze két lumberyardos játék jelent meg, a Sweet Bandits Studios fejlesztette Coffence és az Amazonnál készült The Grand Tour, jelenleg pedig a Crucible, a New World és a Star Citizen áll fejlesztés alatt többek között. (A Cloud Imperium Games még CryEngine-nel kezdte a munkálatokat eredetileg.)

A Wall Street Journal informátora szerint hiába akarja eladni az Amazon a motort a különböző multiplayer szolgáltatásokkal, magát az engine-t nem multiplayer játékokra találták ki, az azóta már lelőtt Breakaway fejlesztését épp ezért egy olyan vonathoz hasonlította, amihez menet közben rakták le a síneket. A problémák láttán állítólag az Amazon abba is belement, hogy a saját stúdióik külsős motorokat használhassanak.

21.
21.
user101
Kiindulva abból, hogy mennyivel több lehetőség volt játék szinten bármelyik Crysis-ben, mint például bármelyik Wolfenstein-ben... :) Nem vagyok meggyőzve, hogy olyan rossz az a CryEngine... Kiindulva abból, hogy amíg nem váltottam át ügyviteli softwarek fejlesztésére, volt legalább egy sokkal rosszabb render, akár demo-t, 64k-t vagy játékot próbáltunk hegeszteni. :) Én felnézek rájuk, és nagyon sajnálom, hogy a saját rossz döntéseik és a világ felkészületlensége végül oda juttatta őket ahol ma vannak ( enginestűl, stúdióstul ).
19.
19.
logic5
#18: Hagyd, ezek mindenhez jobban értenek...
16.
16.
delphijos
#14: Igen, valószínűleg az Amazon is szeretne a lusta programozók kedvében járni... Az meg hogy Te "kitanultad" , lehet hogy valami techdemo-ra elég, de persze tudom , simán összedobsz egy open world game-t a "fotelből"..... Itt mondig vannak önjelölt CEO-k is, akik jobban tudják a dörgést, és programozókból meg grafikusokból sincs hiány....
14.
14.
Rakottkrumpli
#13: Kicsit sem nehéz vele dolgozni ;) (konkrétan itthon a fotelből egyedül tanultam meg kezelni, eleinte minden tutorial nélkül) Egyszerűen az unreal-nek evtizedes előnye van. Sokkal többen ismerik a működési elvét és inkább a már kitaposott utat választják ahelyett, h valami újat kelljen megtanulni.
9.
9.
kastorhun
Ha tudják hogy nincs rá pénz egy új motorra akkor mi a francért fejlesztenek újat?
Ott az Unreal Engine 4, a Cryengine, vagy bármelyik olcsón beszerezhető.
8.
8.
hedzsooo
#5: De. Csak ahogyan már előttem írta Crytek, sajnos az nem tud talán még annyi játékost sem megfogni, mint a Witcher 3, mert a harcokhoz több türelem kell, ill. tovább tart kitanulni is.. Egyébként a Witcher 3 óta a 2. nagy kedvencem open-world RPG-ben. A Witcher 3 is valamennyire réteg játék, hiszen nem mindenki szereti ugye a túl sok szöveggel, párbeszédekkel rendelkező játékokat, szóval az RPG-műfajt.
4.
4.
#1: Én is arra számítok, hogy csak a S42 fog elkészülni. Bár az engem speciel érdekel.
2.
2.
Tokodboy
Aki dolgozott bele az tudja hoyg egy kalap szar
1.
1.
hedzsooo
Na, ez aztán a "jó hír" a Star Citizen-re de persze pl. a New World-el kapcsban is! XD

Reméljük az RSI már eleget kalapálgatta eddig, hogy valami használhatót hozzanak ki belőle az elvile MMO-nak készülő SC-hez! :D

A korai-verzió láthatóan fejlődött, de engem még továbbra sem győzőtt meg arról, hogy ebből a Star Citizenből lesz valami kerek játék belátható időn belül... Remélem inkább rámennek már jobban a Squadron 42 fejlesztésére és azt befejezik belátható időn belül végre..

Az amazonos New World-öt már nyúztam, az nem rossz szerintem. csak éppen még bőven mehetne tartalom bele a megjelenése előtt..
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...