A GamesIndustry.biznek írt levélben fejtette ki a G2A, hogy miért van elege az őt ért gyanúsítgatásokból. Leszögezte, hogy a játékkulcsokat terjesztő piactér pontosan úgy működik, mint bármelyik hasonló a szolgáltatás - például az Amazon vagy az eBay -, annak előnyeivel és hátrányaival együtt. És bár ők a műfaj legnagyobb képviselői, ha ők lehúznák a rolót, a kulcsok adásvétele akkor sem állna le.
A G2A szerint ha valamelyik fejlesztő azt gyanítja, hogy a piactéren szereplő kulcsok lopottak, mindössze annyi teendője van, hogy megkeresi az üzemeltetőket: ők ebben az esetben eltávolítják a kódokat, kitiltják az eladót, a személyes adatait pedig továbbítják a megfelelő hatóságoknak. A G2A azt állítja, hogy a múlt heti balhét kirobbantó indie fejlesztőktől egy megkeresést sem kaptak, ennek hiányában pedig csak arra tudnak gondolni, hogy ezzel mindössze a média figyelmét akarták magukra irányítani - ennek ellentmond, hogy Mike Rose később arról tweetelt, ő igenis felvette a kapcsolatot a céggel.
Érdekesség, hogy a G2A néhány konkrét számot is megosztott azokról az esetekről, amikor valamelyik náluk eladott kóddal gond volt. Az üzemeltetők supportja szerint a havi egymillió eladásnak mindössze az 1 százaléka szokott problémás lenni: ezeknek a 60 százalékánál a fizetési folyamatnál merül fel hiba, a 30 százalékuk olyan eset, amikor a felhasználóknak nem tetszik a megvásárolt játék, vagy esetleg nem is azt a címet vásárolják meg, amit eredetileg szerettek volna, 8 százaléknál technikai okokból (például elírás) miatt nem válthatók be a kódok, és mindössze 2 százalékuknál (vagyis havi 200 esetnél) jelzik a játékosok, hogy eltűnt a játékuk a Steam-könyvtárukból - aminek gyaníthatóan valamilyen illegális tevékenység áll a hátterében.
A G2A példája szerint a Microsoft egyszer jelezte feléjük, hogy több ezer játékkulcsuk szivárgott ki, a piactéren azonban kevesebb mint húszat találtak meg ezek közül.
A G2A arra is próbált reflektálni, hogy bár ezúttal az indie fejlesztők miatt kénytelenek magyarázkodni, a náluk történt eladások mindössze 8 százalékában érintettek a független fejlesztésű játékok. A cég külön kitért a Descendersre (ezt Mike Rose kiadója forgalmazza, az úriember pedig épp egy G2A-féle Descenders-hirdetésen akadt ki), állítása szerint a játékból mindössze 231 példányt adtak el náluk, ez az összes értékesítés mindössze 0,72 százaléka.
A G2A állítása szerint a piactéren eladott kódok javarészt nagykereskedőktől származnak, és bár jó volna, arra nincs lehetőségük, hogy egyenként ellenőrizzék a kulcsok hitelességét: ehelyett az értékelési rendszerükkel tudják kordában tartani az eladókat, illetve a vevőket pénz-visszatérítési garanciával védik.
A piactér szerint a lopott bankkártyával vásárolt kódok továbbadása (ez a leggyakoribb vád a piactérrel kapcsolatban) az átlagos felhasználóik számára járhatatlan út, ráadásul az indie címek esetében még értelme sincs, mert ezek a játékok olyan lassú ütemben fogynak, hogy a lopott kártyákat rég letiltják, mire a csalók értelmezhető hasznot húznának ki belőlük. A G2A azt is megjegyezte, hogy ezekben az esetekben ők épp úgy áldozatok, mint a fejlesztők, hiszen ők térítik meg a vásárlók kárát.
A G2A azzal zárta a levelét, hogy szeretne véget vetni a gyanúsítgatásoknak, ezért ajánlatot tett a fejlesztőknek: azoknak a csapatoknak, akik bebizonyítják, hogy a G2A-n értékesített lopott kódokkal káruk keletkezett, a kár tízszeresét fizetik ki. Ehhez a G2A független auditort bérel fel, aki transzparens módon ellenőrzi majd, hogy indokolt-e a panaszuk.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.