Ha ismerősen cseng a HitRecord neve, az nem véletlen, a Joseph Gordon-Levitt alapította szervezet egyszer már lepaktált a Ubisofttal, méghozzá a Beyond Good & Evil 2 kapcsán. A platform célja, hogy összecsődítse a szabadúszó művészeket, akik akár együttműködve is alkothatnak annak reményében, hogy valakinek megtetszik a munkájuk, és fizet értük.
Az új HitRecord-Ubisoft együttműködés tárgya a Watch Dogs: Legion, ezúttal tíz dalt várnak a rajongóktól, amelyek aztán felcsendülhetnek a játékbéli rádiókban. A készítők rock, hip hop, metál, punk és elektronikus zenéket várnak, továbbá elvárás, hogy azok kapcsolódjanak valamilyen módon a játék londoni körítéséhez. A tíz kiválasztott dal szerzői 2000 dollárt kapnak dalonként, továbbá a nevük bekerül a játék stáblistájába is - a zsűri szerepét a HitRecord tölti be.
A Beyond Good & Evil 2 esetéhez hasonlóan most is voltak, akik nemtetszésüket fejezték ki a kezdeményezéssel kapcsolatban, köztük Mike Bithell, a Thomas Was Alone és a John Wick Hex alkotója is. A fejlesztő a Twitteren fejtette ki, hogy ezzel a húzással csak kihasználja a rajongókat a Ubisoft, míg a zenélésből élők munkáját leértékeli.
Bithell a "nospec" (vagyis "no speculative work) hashtaget is odabiggyesztette a bejegyzés mellé, ami arra utal, hogy így a rajongók közül sokan ingyen dolgoznak majd azért, mert valami pénzt remélnek, pedig mindenki fizetést érdemelne. Bithell azt javasolja, hogy inkább az alkotók meglévő munkáira alapozva hirdessenek pályázatot, szűrjék ki azokat, akikkel együtt dolgoznának, utána pedig fizessenek mindenkinek.
A Ubisoft később egy közleményt is kiadott a témában, amelyben jelezte: a Watch Dogs: Legion audiocsapata több mint 140 zenésszel működik már együtt, a HitRecorddal indított kezdeményezés pedig teljesen önkéntes, és azt a célt szolgálja, hogy a rajongók feltűnhessenek a munkájukkal a játékban.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.