A procedurálisan generált tartalmak kétélű karddá váltak. Rendkívül hasznosak tudnak lenni például a randomizált pályaszakaszok akkor, ha egy játék újrajátszhatósági faktorát szeretnénk az egekbe emelni, tegyük fel egy roguelike esetében. Másrészről viszont gépiessé válhat a játék - elveszhet az a varázs, az a gondosan megkomponált ritmus, amit csak egy fejlesztő óvatos munkája adhat meg.
A véletlenszerűen generált küldetések egyre nagyobb teret nyertek a nyílt világú játékokban is, de a CD Projekt RED csapata mégis a hagyományos questdizájn mellett tette le a voksát. A játék küldetéseiért felelős Philip Weber nemrégiben elárulta, hogy minden egyes tennivaló mögött egy fejlesztő gondos munkája áll majd. "Számunkra a minőség mindig fontosabb a mennyiségnél. Ezt a minőséget pedig nem érhetnénk el olyan modulokkal, melyeket összeállítva ilyen véletlenszerű küldetéseket kapnánk. Nem csupán az a célunk, hogy tennivalókkal lássuk el a játékosokat - olyat szeretnénk nyújtani nekik, amivel megéri foglalkozni."
Ez persze nem azt jelenti, hogy üres lesz Night City, hiszen egy nyílt világú RPG-hez illően így is rengeted feladat vár majd ránk. Ezek hosszúsága változik majd, csakúgy mint a felépítésük. Weber a Street Stories kategóriájáról mesélt részletesebben - ezeket talán a The Witcher III szörnyvadászós mellékküldetéseihez hasonlíthatnánk.
"Olyan melók ezek, melyeket V a fixerektől kap, mint például Dexter DeShawn" - részletezte Weber. "Ezeket teljesítve V tiszteletet nyer az utcán és az egész városban. -- Változatos missziók, amiket természetesen sokféle kreatív módon megoldhatunk a játékstílusunktól függően. -- A Street Stories eseményeiért egyébként az Open World Teamünk felel, úgyhogy küldetésdizájnerként én is alig várom, hogy játszhassam őket, hiszen nem ismerem olyan jól őket, mint a játék többi misszióját."
Addig el sem jutok általában, mert a játékok felénél beleunok mostanában mindenbe.
Witcher 3 missionjai meg hiába voltak lineárisak, a választási kényszer és a kiváló produceri munka miatt bizony az újrajátszás itt kipipálva. Akkor most melyik is a jobb?
Egy jó könyvet is el tud az ember akár többször is olvasni, hiába ismeri már a történetet.
De az itteni cikkben be van linkelve az eredeti, nagyon hosszú interjú, amiben bővebben foglalkoznak vele.
A hírhez még annyit tennék hozzá kiegészítésképp, hogy a küldetések ugyanolyan módon épülnek majd fel, mint ahogy azt a Witcher 3-ban láthattuk. Lesz a fősodor, ami mind hosszúságban és kidolgozottságban is igen magas szinten fog állni, majd ezek mellé párosulnak be a mellékküldetések, melyek közül lesznek olyanok, amik bizonyos tekintetben köröket vernek majd a fősztori küldetéseire és összességében ezen mellékszálak lesznek hivatottak áthatóbban bemutatni a világot, karaktereket, frakciókat, technológiákat, stb. Valamint lesznek még az ún. 'pár perces' küldetések / aktivitások is, amik szintén a Witcher 3 sémájára épülnek.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.