Jól sikerült az Electronic Arts elmúlt negyedéve, ami persze nem meglepő, hiszen a szeptember végével lezárult időszakban jelentek meg a legfrissebb sportjátékai. A cég teljes árbevétele 4,7 százalékkal nőtt éves szinten, ami 1,35 milliárd dollárt jelentett, míg a nyereség részvényenként 2 dollár 89 cent volt - ez közel a három és félszerese a tavalyi eredményeknek.
A forgalom forrása egyre inkább eltolódik a digitális csatornák felé. Az árbevétel 68 százaléka, vagyis 922 millió dollár már így folyt be a céghez, ami nemcsak a DLC-knek és mikrotranzakcióknak köszönhető: az EA szerint az elmúlt negyedévben a PS4-es és Xbox One-os játékaik minden második példányát digitálisan vásárolták meg.
A cég szokásához híven a játékostáboráról is ejtett pár szót. A legérdekesebb infó talán az, hogy az idén elrajtolt Apex Legends mára több mint 70 millió játékossal büszkélkedhet, miközben a FIFA Ultimate Team (havi szinten mért) aktív rajongói bázisa 22 százalékkal, a Madden NFL-é 12 százalékkal, a Madden Ultimate Teamé 19 százalékkal, míg a The Sims 4-é 40 százalékkal gyarapodott. (Apropó, The Sims: a teljes sorozat eddig több mint 5 milliárd (!) dollárt hozott az EA konyhájára.)
Ezek után talán nem hat sokkolóan Blake Jorgensen, az EA pénzügyi igazgatójának kijelentése, miszerint a jövőben még inkább ráfeküdnek a jól bevált címeik és a szolgáltatásalapú játékdizájn kombinálására. Az EA egyébként az épp futó negyedév végén 1,5 milliárd dolláros forgalomra számít, míg a teljes évet 5,4 milliárd dollárral zárja majd várhatóan.
Borul a Battlefield-sorozat menetrendje, az új NBA-t pedig törölték
A pénzügyi helyzetjelentés több izgalmas hírt is tartalmazott a kiadó jövőben érkező játékai kapcsán. Az EA megerősítette, hogy készül az új Battlefield: a játékot már kifejezetten a next-gen konzolokra fejlesztik, ami azt is jelenti, hogy csak a 2022-es üzleti évben, tehát valamikor 2021 áprilisa, de még 2022 március vége előtt fog megjelenni.
A cég ezzel megtörte az eddigi menetrendet, az elmúlt időszakban ugyanis az volt a jellemző, hogy minden második évre jutott egy Battlefield - most nem így lesz. A halasztás oka az, hogy az EA szeretne várni egy évet, míg az új konzolok játékosbázisa kellőképpen megerősödik, elvégre így lényegesen több játékoshoz juthat majd el az új rész. Addig is a Battlefield V támogatása folytatódik tovább.
A kiadó hányatott sorsú kosárlabdás sorozatára még mindig rájár a rúd, szintén friss bejelentés, hogy az új NBA Live-ot törölték, a címet a következő konzolgeneráción fogják újrarúgni. Ez óriási arcvesztés az EA-nek, a vállalat az elmúlt konzolgenerációban sem volt képes labdába rúgni a 2K Sports NBA 2K-sorozata mellett, jóllehet már az NBA 2K20 is kapott hideget-meleget a rajongóktól.
Új platformokra látogat az Apex Legends. Nagyon úgy tűnik, hogy az EA az Apex Legends sikerei láttán engedte meg magának azt, hogy a következő Battlefield csússzon, Jorgensen le is szögezte, hogy kulcsfontosságú címként kezelik a játékot a továbbiakban. Az új tartalmak mellett új platformokat is meghódít a lövölde a következő pénzügyi évben: itt a next-gen konzolos kiadások mellett a korábban beígért mobilos változatra is utalhatott az úriember.
Aggodalomra semmi ok, új Star Wars-játékot is kapunk 2022 áprilisa előtt, igaz, az már nem derült ki, hogy min szorgoskodnak jelenleg az EA-nél. Egy Battlefront III-at valószínűleg minden különösebb gond nélkül összedobna a cég, de ha a Star Wars Jedi: Fallen Orderrel bejönnek a számításai, talán egy újabb single player kalandra is vevő lehet.
Üzleti szempontból szinte mindegy: habár a Star Wars: Battlefront II anno alulmúlta a cég elvárásait, a két részből eddig több mint 33 millió példányt adtak el, ami minden, csak nem rossz eredmény. A Fallen Order kapcsán is bizakodó a cég, itt jövő március végéig 6-8 millió eladást vár, ami szintén jó teljesítményre vallana.
Ami a Dragon Age 4-et illeti: sejtettük, hogy nem állnak túl jól a játék munkálatai, így hiába a tavalyi teaser, az EA szerint nem valószínű, hogy 2022 áprilisa előtt belevethetjük magunkat a játékba.
Azért a következő üzleti évben is kapunk újdonságokat a cégtől. A 2020 áprilisa és 2021 március vége közötti időszakban több remastert is piacra dobnak, köztük a Command & Conquer felújított változatát. Emellett a saját fejlesztéseik mellett két olyan játék is a tarsolyukban van, amelyeket még nem jelentettek be, és külsős stúdiók közreműködésével készülnek - ezek jó eséllyel EA Originals-címek lehetnek.
Ezenkívül több belsős stúdiójuk dolgozik olyan fejlesztéseken, amelyek később jelennek meg, így a Motive-nál készül egy vadonatúj cím, de állítólag a Maxis és a Criterion is ügyködik valamin.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.