Night City nyüzsgő városa jövő áprilisban előttünk is megnyitja a kapuit, és habár relatíve sok infót megtudtunk már a CD Projekt játékáról, még mindig rengeteg olyan apró részlet vár ránk, amit csak a megjelenés után fedezhetünk fel. Ez a lista azonban most egy picit rövidebb lett, a lengyel stúdió ugyanis az éves rajongói találkozóján válaszolt néhány rajongói kérdésre.
Megtudhattuk például, hogy a Cyberpunk 2077 sztorija valamivel rövidebb lesz a The Witcher 3-nál, ezzel szemben viszont sokkal több okunk lesz az újrajátszásra, ennek értelmében pedig már a sztori befejezése után egyből belevethetjük magunkat a New Game +-ba. A döntéseink és a játékstílusunk komoly hatással lesz nem csupán az NPC-kkel való kapcsolatainkra, de V jellemét visszatükrözi majd a lakása is. Habár nem válogathatunk Night City kiadó apartmanjai között, az adott főhadiszállásunkat a saját szájízünk szerint rendezhetjük át. A szövevényes dialógusopciók között azonban nem árt gyorsan dönteni, mert következményekkel jár majd az is, ha túl sokáig gondolkodunk egy válaszon.
A játék során természetes tempóban váltakoznak majd a napszakok, ez pedig érezhető hatással lesz a város életére és magára a játékmenetre is. Ugyanígy dinamikus lesz az időjárás is, s habár egy kis eső nem változtatja meg drasztikusan a küldetéseink mivoltát, észrevehetjük majd, hogy Night City járókelői esernyőt bontanak vagy fedél alá vonulnak. És ha már a járókelőkről van szó: a város zsarui sokszor fittyet hánynak a kisebb bűnökre, így szemet hunynak akkor is, ha elcsattan pár pofon V és az utca embere között, ha azonban fegyvert rántunk, vagy GTA-szerű ámokfutásba kezdünk, akkor bizony a kékek hamar a nyakunkba szakadnak.
Az ámokfutás márpedig egy valid opció lesz mindvégig - nem véletlenül szólított fel minket Keanu Reeves arra, hogy égessük fel a várost! Jó, az épületek romba döntése talán túlzás lenne, de a CD Projekt RED csapata szerint a környezetünk nagyjából háromnegyede elpusztítható. Erre valószínűleg felhasználhatjuk majd V verdáját is, amely sokkal komolyabb fizikát kap a hagyományos nyílt világú játékok járműveinél. A futurisztikus autót megfuttathatjuk az utcai versenyeken is, amelyek az elmondás szerint kapnak egy kis cyberpunkos extra fűszerezést.
Esett néhány szó a különféle implantátumokról és testmodifikációkról is, amelyekért az alvilág ripperdocjai felelnek majd. Lesznek köztük igazán látványos harci kellékek, mint például a korábban már demózott Mantis-pengék, de fontos szerepet kapnak a kevésbé csili-vili eszközök is. Ilyen például V egyszerű fordítója, amely segítségével megérthetjük Night City gyakorta beszélt nyelveit (például a spanyolt vagy a japánt), ezt felfejlesztve azonban olyan dialektusokat is beszélhetünk majd, mint az alvilági kreol nyelv.
A Cyberpunk 2077 történetében különösen komoly szerepet nyernek a karakterek animációi, hiszen a cselekmény mindvégig a játékon belül zajlik majd, mivel a játékban nincsenek hagyományos videós átvezetők. Ennek nyomán minden főbb karakter egyedi animációkat használ a mozgáshoz, a párbeszédek során és a harcban is. Kifejezetten humoros lehetett a szexjelenetek mocap-felvétele, melyekből szintén jut majd bőven a játékba. Bizony, a mindvégig első személyű nézetben zajló akció nem áll meg a hálószoba küszöbén sem - V nemétől függetlenül végignézhetjük a lepedőakrobatikát.
A Cyberpunk 2077 2020. április 16-án érkezik PC-re, Stadiára, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Ez a tömeghisztéria néha bizony k*rva elkesírtő tud lenni.
Szeretik elfelejteni, pedig a Thronebreaker: The Witcher Tales is ott van még a felhozatalban a maga 35-40 órás játékidejével (maxolva 55 lett nekem) és minőségben a saját típusában az abszolút csúcs. Már ha van egyáltalán sztorialapú kártyajáték kategória. Nekem az idén kijátszott játékok közül a kedvenc volt, pedig egyáltalán nem vagyok kártyajátékos gamer (a Gwentet azt azért nagyon szerettem a Witcher 3-ban). Tudtam, hogy jó lesz, de nem gondoltam, hogy ennyire. Fantasztikus a történetmesélés, a hangulat, a zene, a karakterek, a szinkronszínészek, a "szemét" döntési helyzetek és a kártyás része is a változatosan felépíthető paklikkal és puzzle-kkal. 10/10. Alapáron, 26 euróért is nevetségesen jó vétel, de sokszor van féláron, épp most is steamen. És a vicc az egészben, hogy ez a játék nem úgy indult, hogy teljes értékű game lesz, hanem csak egy Gwent mellékág vagy DLC lett volna, végül azonban annyi anyag gyűlt össze, hogy meggondolátk magukat. És egy kjó game lett belőle. Engem a játékiparhoz való hozzáállásuk és a CP2077 gameplay videói mellett ez a játék győzött meg teljesen, hogy nem fognak sz@rt kiadni a kezükből.
Spórolni sem fognak, nem emiatt lett fps a CP. A nézet sajátossága, hogy nem kell leanimálni a főhőst, de nem emiatt váltottak erre. Szerintem nagyon jól passzol a játékhoz az eddig látottak alapján.
Ez istenkirály játék lesz! :)
Én sem érzem egyébként spórolásnak, pláne azt hogy nincsenek videós átvezetők. Rengeteg plusz munkának hangzik, hogy minden átvezetőt ingame, ingame elemekkel kell leanimálni.
A történet hosszúsága pedig más tészta. Ahhoz láni kéne az egészet egyben, mert nem attól lesz egy sztori ütős, hogy el van nyújtva, mint a rétestészta, hanem hogy mennyire eseménydús, mennyire összetett, mennyire érzed elég hosszúnak és jelen esetben, mennyire nagy elágazások vannak benne a döntéseid által. Lehet, hogy nem 50 óra lesz a fő szál, hanem csak 40, de a számos elágazás több alternatív küldetés kapott helyet, ami miatt magasabb lesz az újrajátszási faktor. Minél több az elágazás annál több a munka, de a hosszúság ettől még nem változik.
És mivel mondták, hogy a világ zsúfoltabb, de széltében kisebb lesz, mint a W3 esetében volt, így elvileg hamarabb eljuthatsz a célodig, ami megint csak a sztori időt rövidíti. Az se mindegy, hogy a játékmenet sebessége, mennyivel lesz lassabb/gyorsabb a W3-énál. Ha rambózva viszed végig, akkor lehet még 40 óra se lesz a fősztori, ha lopakodva, akkor lehet 50+ óra se lesz elég, hogy csak a sztorit végigvidd. Szóval kicsit gondolkodjál el ezen.
A Witcher 3-nál rövidebb történetről akkor már ne is beszéljünk...
Lesznek még itt butítások, nem is egy, csak az a baj, hogy egyes emberek már most isteni csodának könyvelik el a játékot, arról megfeledkezve, hogy milyen volt anno Witcher 3 indulása is, például grafikai butítás a korábbi bemutatókhoz képest, bugok szép számmal, optimalizálási gondok, satöbbi.
Nagyon sok olyan dolog van, amit TPS nézetben látsz, de FPS nézetben nem, ez már hatalmas spórolás.
Kevesebb a poligon? Alacsonyabb felbontású a textúra? Nem kell megtervezni és felépíteni a játékteret? Stb... stb...
Ha elfogultság nélkül nézzük, A CDPR eddig a 3 Witcher játékot tette le az asztalra, amiből az első kettő egy-egy jó játék volt, de közel sem annyira kiemelkedő, kb. Instant klasszikussá vált legenda mint a 3. rész. A 3. résszel tényleg betaláltak, de nagyon nagyon (mondjuk meg is kaptak hozzá szinte mindent, közel kiapadhatatlan forrásokkal, kvázi államilag támogatott a fejlesztő csapat/kiadó). Ez azonban nem jelenti azt, hogy 1 azaz egy ilyen játék után automatikusan el lehet könyvelni, hogy amit a CDPR csinál az non plus ultra lesz.
Minden jel arra mutat (Hál Istennek), hogy jó lesz, de azért várjuk ki a végét.
Szerintem...
A FPS nézet rinyálás meg... Az egésznek akarnak egy olyan fílinget, amitől minél közelibbnek érzed majd a játékot. A TPS nézet inkább olyan érzetet ad mintha néznél egy karaktert, nem pedig te játszol.
Valaki már csak a TPS játékokat szereti mert látja hogy szenved a karakter és őt így meghatja. Hát nekem nem kellenek az érzelmi manipulációk, jó lesz ez így ahogy van. Hihetetlen, hogy vki megpróbál behatárolni egy stílust és jön a mainstream massza és nyíg mindenért. Menjetek tolni sony exkluzívokat.
Nem tudom, hogy milyen hosszú lesz a történet, de az sosem jelent jót, ha egy előző alkotástól kevesebb. Eléggé úgy tűnik, hogy itt is inkább spórolt a csapat és valljuk be, hiába a sokszoros újrajátszhatóság, szerintem az emberek fele nem fogja újrajátszani a játékot. A Witcher 3-at is sokan félbehagyták anno a hossza miatt, szerintem itt sem lesz másképp.
Szerintem a környezet sem lesz annyira rombolható, mint amennyire hangoztatják.
A napszakok váltakozása és a dinamikus időjárás már a Witcher-ben is benne volt, úgyhogy én ezt nem tartanám újdonságnak.
Szerintem a Cyberpunk semmiben sem lesz több a Witcher 3-nál. Ez amolyan "adok ezt, de cserébe elveszem azt" jelenség.
Nem kell ebbe a játékba többet látni, mint ami, valahol mindig vannak butítások, arról nem is beszélve, hogy ki tudja, hogy a megjelenésre hány dolgot fognak kivenni a játékból, mert nem tudták megoldani..
Mondjuk az nem negatívum, hogy nincsenek átvezetők, hisz mindig mindenki azért rinyál, hogy interaktív mozi meg ilyesmi. Most majd minden színtiszta gameplay lesz. Nehogy bammeg most meg ez legyen a probléma!
Amúgy látom az első kommentelő már félreértette a dolgot. "Nulla átvezető" Nos ez egyáltalán nem igaz amadeusz! Olvasd el újra a cikket!
Értem én hogy ez pörheti a párbeszédet is de akárhol találkoztam ezzel a rendszerrel engem csak idegesített. A szex rész meg szerintem olcsó fogás... .
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.