Anaconda és Lockhart. Ismerősen csengenek ezek a nevek? Régi pletyka már, hogy a Microsoft a Project Scarlett alatt valójában két konzolt ért: egy erősebb csúcsgépet, az Anacondát, és egy valamivel gyengébb, lemezmeghajtó nélküli és így olcsóbb kiszerelést, a Lockhartot. A sztorit végül idén nyáron fúrta meg a Microsoft-ügyekben megbízhatónak tartott Thurott, amely arról írt az E3-at követően, hogy a redmondiak elengedték a kétkonzolos megközelítést, és csak az Anacondára koncentrálnak.
Ezzel szemben a Kotaku most arról számolt be, hogy négy különböző forrásból is úgy hallotta, hogy a Microsoft mégsem tett le a Lockhartról. Habár a kommunikáció a high-end masinára volt kihegyezve az elmúlt időben, és még sok részlet nem világos, a lap szerint az Anacondára érdemes az Xbox One X, a Lockhartra pedig az Xbox One S utódjaként gondolni, nagyjából hasonló teljesítménybeli különbségre számíthatunk - a hírek szerint a fejlesztőknek mindkét modellt támogatniuk kell majd.
Az egyik fejlesztő szerint a Lockhart hasonló nyers grafikus számítási teljesítménnyel rendelkezik, mint a PlayStation 4 Pro, ez persze még korántsem jelenti azt, hogy a két konzol egy lapon említhető: egyrészt az új Xboxban már SSD ketyeg majd, a CPU pedig minden konzolos megoldásnál jobb lesz. A Microsoft állítólag a 4K-60 fps kombóra lő az Anacondával, míg a Lockharttal az 1440p-t és a 60 fps-t célozza, amit persze nem érdemes készpénznek venni, a játékok egy része biztosan nem éri majd el ezt a szintet.
Érdekes részlet, hogy a Microsoft nem igazán kommunikált a Scarlettről az E3 óta, erre több fejlesztő is panaszkodott a Kotakunak. Sokan arról számoltak be, hogy már rég megkapták a PlayStation 5 Prosperónak nevezett dev kitjét, ehhez képest a Scarlett fejlesztői készletére nehezebb volt lecsapni.
Ennek ellenére a legtöbb szakembernek már van képe arról, hogy mire lesznek képesek a következő generációs konzolok, noha arra még nincs egyértelmű válasz, hogy melyikük lesz az erősebb. A beszámolók szerint az új gépek rendkívül erősek lesznek, azonban alapvetően hasonló specifikációkkal rendelkeznek, így a legnagyobb különbségeket máshol, például az operációs rendszerük funkcióiban és az egyéb technológiai finomságokban kell keresni.
Amiknek én kifejezetten örülök, mert pl. Kingdom Come DLC bundle-t is ő írta le hová dugták el :-)
Személy szerint sokkal károsabbnak tartom azokat akik minden szemetet előrendelnek, miattuk tartunk ott ahol.
De egyébként az, hogy a fejlesztők igenis abból a pénzből élnek, amit a játékosok kifizetnek a játékokért, annyira evidens, hogy tényleg ne kelljen kifejteni.
Van aki szalvétát gyűjt, van aki dobozokat vagy csokispapírt. Ő játékokat. Én ezt tiszteletben tartom. Viszont olyan dolgokat minősít, amihez akkor közé sincs viszont aki játszik vele, jogosan van felháborodva.
Értem én hogy véded Cryteket, szerintem is kicsit jobban rácuppannak az emberek mint kellene, de azért na.
Én beszélgettem már vele privátba, kért segítséget, kapott is de ettől még had ne értsek már mindenben egyet vele.
Főleg úgy, hogy kB annyira bicskanyitogató amikor ő véleményez azokról akik megveszik teljes áron mint mi akik beszólunk neki.
Ha én egy szakadt zsigulival járnék éjszakai versenyekre akkor is ott ugrálnának, hogy vegyek egy új bmw-t?
Szerintem unalmas és felesleges amit crytek-el csináltok. Semmi közünk hozzá hogy “spórolós”. Szerintem is tök felesleges millió játékot összevásárolni csak mert bagóért volt, de az ő dolga.
Mindez azonban csak a tudatos vásárlók körében kérdéses. A gyengébb gépek ugyanis szerintem az alkalmi vásárlók körében lesznek népszerűek. Például a kis Stewe az első osztályban azzal szembesül, hogy az osztálytársai Xboxoznak, és elkezdi rágni apu fülét, hogy neki is kell, de apu nem akar "sokat" költeni, ezért megveszi az olcsóbbat. Vagy a nagyszülők hallották, hogy az unoka szeretne egyet, és a különbségeket fel sem mérve örülnek, hogy milyen olcsón találtak egyet a Mallban.
Abban a látásmódban látok fantáziát mind felhasználás, mind üzleti téren, hogy a gyengébb verzióban nincs lemez hely, meg csak letöltős cuccokra és stream-re való, míg a keményebb az rendes doboz. Viszont, hogy ilyen választék mellett a gyengébbre törekedjek az egy olyan megalkuvás, amit én nem akarnék. De persze ezt mindenki magának tudja csak eldönteni.
Remek tanács, csak az a gond hogy nagyon sok embernek az olcsóbb se olcsó. Egy cég meg nem fogja azt mondani hogy ha az 1000 eurosra nem fussa, akkor így jártál. Pont az a dilemma a konzol "rákfenéje" hogy milyen legyen a balansz az ár és a teljesítmény között. Két "verzióval" ez azért könnyebben megoldható.
Ezt egy hajón vagy a tanáriban hallottad?
Vagy egyenesen a úr mondta neked?
(no offense)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.