Mára talán egyet érthetünk abban, hogy az utóbbi években népszerűvé váló, később hatalmas botrányokat keltő, majd zuhanórepülésnek induló loot box-rendszer nem tett túl sok jót a videojátékoknak. Szerencsére az ezt alkalmazó címek is egyre gyakrabban szabadulnak meg a véletlenszerű ládáktól - néhányan önszántukból, a legtöbb esetben viszont a szigorodó jogi megkötések miatt. Így tett a Psyonix is, amely a Rocket League 1.70-es frissítésében bevezette a tervrajzokat, amelyek leváltották a zsákbamacskás rendszert. A rajongók között azonban nem egyhangú az öröm.
Nem elég ugyanis a loot boxok elhagyása, szükséges az is, hogy az azt cserélő rendszer egy fair alternatívát mutasson fel. Ennek a "fair" részét nem igazán találta telibe a Psyonix, hiszen a rajongói konszenzus az, hogy a Blueprinteken található tárgyak megépítése piszkosan drága - erről hosszas oldalakat olvashatunk a játék subredditjén. Egy poszt különösen jól összegzi a helyzetet: ha pusztán a korábbi kulcsok és ládák, valamint az új tervrajzok és kreditek közötti átváltást számoljuk, akkor egy konkrét tárgy megépítése akár 23 kulcs árába kerülhet, amiért korábban ugyebár 23 darab véletlenszerűen kapott tárgy járt.
Van még tehát mit csiszolni ezen a rendszeren. Tény, hogy az általunk megcélzott tárgyak beszerzése sokkal egyszerűbb és célirányosabb lett, az árazással azonban vannak gondok. Reménykedjünk benne, hogy a Psyonix valamiképp reagál majd a rajongói felháborodásra, vagy hogy a közeljövőben érkező tervrajz-csereberélés megkönnyíti majd a kozmetikai kiegészítők beszerzését!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.