Egy éven át túlóráztak a DOOM Eternal fejlesztői

  • Írta: szlav
  • 2020. január 23.
  • Biznisz
Link másolása
Az AAA-kategóriás játékoknál sajnos bevett szokássá vált a crunching - a fejlesztők komoly túlóráztatása annak érdekében, hogy a játék időben piacra kerüljön. Így jártak 2019 legnagyobb részében az id Software alkalmazottai is.

Legutóbb a Cyberpunk 2077 fejlesztése kapcsán merült fel a crunch kellemetlen kérdésköre, hiszen hiába csúszik a CD Projekt RED várva-várt szerepjátéka, a fejlesztők vállára nehezedő teher csak nehezebb lett. Hasonló a DOOM Eternal története is: a több hónapos késleltetés ellenére sem lélegezhettek fel a fejlesztők, a tavalyi erőltetett menet tempóját tartva továbbra is folyik a játék csiszolása.

Marty Stratton, a játék vezető producere a VG247 íróinak beszélt a DOOM Eternal fejlesztéséről, az interjú során pedig elárulta, hogy a tavaly év túlnyomó részében teljesen általános volt a fejlesztők túlórázása. Habár a játék gyakorlatilag már hónapokkal ezelőtt elkészült, a márciusra áttolt megjelenési dátum lehetőséget adott a készítőknek arra, hogy alaposan kigyomlálják a bugokat és átpolírozzák a játékot. Stratton szerint a DOOM Eternal a legjobb játék, amit a csapat valaha alkotott, de nem állíthatná őszintén ezt, ha a csapat nem kapta volna meg ezt a néhány extra hónapot.

Stratton hozzátette, hogy az id Software belpolitikájának lényeges pontja, hogy tiszteletben tartsák a dolgozóik magánéletét, így igyekszenek elkerülni a crunchot amennyire csak lehet, de akadnak olyan esetek is, amikor a fejlesztők olyan elszántak a projekttel kapcsolatban, hogy önállóan vállalják az extra órákat.

Az interjú során szó esett a játék Switch-portjáról is, amely továbbra sem rendelkezik fix megjelenési dátummal. Stratton csupán annyit árulhatott el, hogy a hibridkonzolos változat továbbra is érkezik, a Panic Button csapata pedig mindent megtesz azért, hogy ne okozzanak csalódást.

16.
16.
#15: Nem vettem en sem egy kalap ala, hanem hogy vannak ezek a komolyan kidolgozott jatekok, es van a tomeghulladek, na es azt valasztjak tobben sajnos, en igy ertettem.
15.
15.
strike19
#13: Azért a Doom-ot nem venném egy kalap alá a Fornitetal.
Fornite-ot nem tartom tripla AAA címnek.
A legtöbb AAA játékra jelemző csak a maximális elvárás.
14.
14.
Turley
#10: Én ilyen területen dolgozom, érint is a folytonos túlóra, nem valódi alkotói folyamat kivitelezni egy általában dilettáns artdir igényeit, heti 80 óra után meg lehetne bármilyen álom projekt nem imádnám, ahogy senki más sem. Borzasztóan rossz 16 órás munkanap után úgy hazamenni, hogy már szivritmus zavarod van a fáradtságtól,de még te érzed magad szarul mert van aki még bentvan.
Teljesen naív túlromantizált gondolat, egy ponton túl ez is csak egy munka.
13.
13.
#12: Es megis a legtobben Fortnite-oznak meg hasonlo szarokat jatszanak...no offense!
12.
12.
strike19
Ez már bevett szokás.
A mai játékosonka irreális elvársai vannak.
Fűszálakat számolnak a Fifába stb..
Nintendo-nál szerintem nincsenek annyira megszakadva.
10.
10.
Duken
#6: Pont az van hogy nem túlhajtották, ők akartak többet dolgozni rajta! Ezek nem hétköznapi emberek ám mint te vagy én. Nem csak munka számukra amit csinálnak hanem hivatás, alkotói folyamat. Imádják! :)
9.
9.
Az hagyján, én ma is túlóráztam. Igaz csak két órát. De én nem is jelentetek meg játékot.
8.
8.
kryszisz
#5: Mára nekem ez topkomment, köszi, made my day:D
6.
6.
Neo1989
A kórházba ahol dolgozom mindenki túlórázik. E nélkül nem is működne kb 1 osztály sem. Mondjuk a röhej hogy egyesek még így is elérik azt hogy vannak emberek akik elmennek máshová. EŰ-s ként van 1.000 állás MO-n EU-s szinten pedig több tíz ezer.

Ja és leszögezném hogy az én tapasztalataim szerint ez a helyzet nem fog javulni.
(Nem véletlenül dugdosnak 5 ezreseket a dolgozok zsebébe a hozzátartozok.) Szóval ne kerüljetek magyar kórházba.

Egyébként az MK 11 fejlesztőit is túlhajtották.
5.
5.
Szólhatna nekik crytek, hogy csak a balf*szok túlóráznak.
3.
3.
Őrnagy
Magyarországon 9 éven át túlóráztam. Amikor azt mondtam néha, hogy túlóra nélkül szeretnék jól keresni, akkor a kollegáim csodálkozva néztek, mert ilyet még nem hallottak.
2.
2.
GAMEROD
Csak nem beköszöntött a tengerentúlon is a magyar Viktoriánus korszak, ahol engedélyezve van a 400 túlóra?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...