Újabb részletek az Assassin's Creed: Valhalláról

  • Írta: szlav
  • 2020. május 1.
  • Videó
Link másolása
Az Assassin's Creed: Valhalla vezető fejlesztői egy tartalmas videóban mesélnek a nagy felhajtást keltő előzetesről és a játék részleteiről. Szó esik a viking kultúráról, a fegyverekről és Eivor motivációjáról is.

Az Assassin's Creed: Valhalla kreatív direktora, Ashrai Ismail és a narratíváért felelős Darby McDevitt leültek a tegnap bemutatott előzetes mellé, hogy alaposan kivesézzék azt. Ennek hála több részletet megismerhettünk a játék helyszíneiről, a főhősünkről, és a fejlesztők elhintettek néhány apróságot a játékmenet intrikáival kapcsolatban is.

A fő történetszál a 9. században játszódik majd Norvégiában és Angliában. A vikinginvázió kora ez: egy olyan véres időszak, amikor a kisebb királyságokra osztott szigetország vezetői sorra buknak el az északi veszedelem előtt. Egyedül talán csak Nagy Alfréd, Wessex királya állja a sarat - ő narrálja az előzetest, s valószínű, hogy ő lesz Eivor leghatalmasabb ellenfele. Wessex mellett egyébként megfordulunk majd Mercia, Northumbria és a Kelet-angliai Királyság földjein is.

És habár a fosztogatás komoly szerepet játszik majd, nem minden viking olyan kegyetlen, mint ahogy azt elsőre gondolnánk. Sokan nem többek egyszerű gazdáknál és telepeseknél, akik egy új, szebb élet reményében szállnak hajóra, hogy megvessék a lábukat a zöldellő vidéken. Eivor is egy ilyen klán vezetője lesz, így nem csupán Norvégiában, de Angliában is lesz egy saját otthonunk - ezt a kedvünk szerint fejleszthetjük is gyarapíthatjuk majd.

Ami pedig a harcot illeti: a fosztogató rajtaütések mellett, ahogy a trailerben is láthattuk, hatalmas, véres csatákat is átélhetünk majd. Komoly hangsúlyt kap a fegyverforgatás szabadsága, így mindkét főhősünk mindkét kezébe kerülhet majd egy-egy eszköz, legyen szó akár fejszékről, kardokról vagy más fegyverekről - ha kedvünk tartja, akár egyszerre két pajzzsal ronthatunk majd az ellenfelünkre!

Az előzetes tetőpontján láthattuk a bérgyilkosok legendás fegyverét, a rejtett pengét, amelyet Eivor különös módon az alkarja külső felén hord. Nem véletlen ez az unortodox módszer, főhősünk ugyanis a jelek szerint nem valódi assassin, csupán kapcsolatba kerül valamiképp a rejtélyes társasággal, s így tesz szert a különleges pengére.

Más forrásból ugyan, de megtudhattuk azt is, hogy kik kölcsönzik majd Eivor hangját a játékban. Az előzetesben is látható férfi változatot Az utolsó királyság sztárja, Magnus Bruun alakítja, a női karakter hangjáért pedig egy dán színésznő, Cecilie Stenspil felel.

Az Assassin's Creed: Valhalla az év végén érkezik PC-re, Xbox One-ra és Series X-re, PlayStation 4-re és PlayStation 5-re, valamint Google Stadiára. A Microsoft konzoljain él a Smart Delivery lehetősége, így egy példánnyal szabadon játszhatunk majd a jelengenerációs Xbox One-on és a következő generációs Series X-en egyaránt.

36.
36.
kryszisz
#33: Egészen biztos lehetsz bent, hogy kontrollerrel sem más, nyugodtan kijelenthető, hogy ennek a szériának van az egyik legrosszabb irányítása ever:D Legalábbis az Origins-ig, ott már rendbetakták, a harccal együtt, ami ugyan így is csak közepes, de legalább nem egy spam-parádé.

#20:

Igen, végülis ez igaz, malter nélkül is működne ez a széria, de most már úgy vagyok vele, hogy egyszer csak kifut valahova a jelenkori szál is:D ha meg nem, hát nem fogunk eret vágni miatta. Azt nem tudom, hogy az Odyssey hogy néz ki (agyontömörített Youtube videók alapján nem ítélkezem), de valóigaz, hogy az Origins a mai napig gyönyörű, a Discovery tour first person nézetében pedig még jobban szemügyre vehető, hogy mennyire odafigyeltek a részletekre a grafikusok. A víz pedig simán a legszebb, amit valaha játékban láttam:)
35.
35.
Guba32
#34: Megnéztem a trueachivmentsnél,9 éve játszottam,kb. az 1/3-ánál járhatok.Igaz,kicsit nyálfejű volt Ezio,de azt hiszem majd a reneszánsz Firenze,Velence megér nekem még egy nekifutást.
34.
34.
#33: unszimpatikus a főhős volt. Szerkesztés? :D
33.
33.
#32: nem kb 4-5 órát játszottam vele.Olyan unszimpatikus volt, hogy nem bírtam tovább.A játékmenet sem tetszett ahogy az összes többinél sem eddig.Irányíthatatlan szar-nak tartottam őket. Lehet kontrollerrel más, billentyűvel .... .
32.
32.
Guba32
#31: Végig vitted a második részt?
31.
31.
#30: Syndicate pár hónapja volt epic ingyenes.Különben nem kezdtem volna el.A 2. rész valami nagyon nagy undort hagyott bennem.Másoknak pedig az tetszett a legjobban.
25.
25.
Guba32
#24: Na pl. autósban soha nem pörgetek vissza,mert az illúzióromboló nekem,inkább megpróbálom mégegyszer.Részemről nyugodtan mehet a modern szál,nem zavar,mert ahogy irtad,ki lehet kapcsolni.
22.
22.
Guba32
Értem.Szinte minden AC-vel játszottam,de csak az elsőt vittem végig eddig,most az Origins tuti a 2. lesz.Megmondom őszintén,hogy én a játékok történetén azt értettem amit a múltban játszottam,nekem elég volt ennyi,lehet ez igénytelenség,de én a jelenkori történéseket "elnyomtam" mindig,oda sem figyeltem rá.:)
19.
19.
Guba32
#18: Mi az a discovery tour játékmód?
17.
17.
petpong
A magam részéről már előrendeltem az Ultimate verziót, annyira imádtam az előző kettőt, hogy nem hiszem, rossz lehet majd a végeredmény. A játék optimalizáltsága lehet kérdéses talán kicsit, de azért egy 9900k - n meg egy 2080 Ti - n nem fog azért majd ki remélhetőleg.
15.
15.
Stranger
Én úgy látom, hogy jó irányba fordultak a készítők. Egy ilyen világot mindig kilehet bővíteni. A háttérhatalom minden korban ott lehetett, mindenféle csoportulásokkal, összeesküvésekkel, amik között konfliktus is kialakulhatott.
Játékmenetben az Origins-el pedig megcsinálták amit már az első részben is akartak csak technikailag levoltak limitálva. Kaptunk egy nyitott, bejárható, élő világot, töltőképernyők nélkül.

Talán a legnagyobb hiba, hogy a mitológiát, legendát felerősítették és ahogy tudom már természetfölötti erőkkel is harcolni kell pl. az Origins-ben. Szóval nem valami realisztikus. De őszintén szólva elfogadnék egy kalózos AC-t ahol van Kraken, sellők és bolygó hollandi. Plusz végre ne lenne töltőképernyő, hanem nyugodtan lehet kihajózni, stb. Vagy pl. víz alá sem töltőképernyővel merülnél... Nekem ez annyira megtörte a Black Flag-et hogy emiatt ki sem toltam.

DE. Mondom ezeket totál AC noob-ként, tudom hogy sokan könyveket is olvastak, stb. Én 3 AC-t próbáltam ki, egyiket sem fejeztem be.
14.
14.
godach
#11: Szerintem sem.
Sőt nekem is nagyon hiányzik az első rész komolysága.
Nem vagyok én elfogult rajongó, látom én is a második résztől a pókember moozgást míg az 1.-ben azért valamennyire hatással volt rád a fizika és stamina.
Elmentek más irányba, amiért az egyik szemem sírt a másik pedig örült. Viszont azt kell mondanom, hogy ezek a korok, népek, kultúrák sosem érdekeltek és sosem ismertem volna meg őket, ha nincs az AC széria. Ilyen szinten viszont az AC és Ubisoft nagyon ott van a szeren, mert olyan szinten részletes, hogy az csak na,,,
12.
12.
godach
#10: Értem én, de amikor a stúdió lényegesen eltér egy-egy résznél a sorozat hagyományaitól (Far Cry 1 - és a többi) akkor az a baj.) Ha nem tér el, akkor az a baj. Én elfogadom az érveket is és az ellenérveket is, csak azt nem értem amikor valaki nem szereti a sorozatot akkor miért megy minden hír alá hányni. (nem rád gondolok, csak most pont neked válaszolok.) :)
10.
10.
#8: Nem is tudom, asszem a Revelations volt, amikor azért kellett az emlék azon részét átélni, hogy utána a jelenben desmond tudja, hogy hol van egy cucc. Sosem voltak ellenemre az ilyen részek, de emellett is azt mondom, hogy ha nem lenne, nekem nem is hiányozna. Annak úgy Desmond-dal megvolt a maga kis élettartama.

Ezért is vagyok már úgy az új AC játékokkal, hogy ugyan azok az emberek és stúdiók csinálhatnának ugyan így új és ugyan ilyen játékokat, de már felesleges szerintem Assassin's Creed-nek nevezni. Most teszem azt, az Ubi kiadja ezt a Valhalla vikinges játékot idén. Ha nem AC lenne, csak simán Valhalla és nem ass és templomos dolog lenne benne, hanem valami más, akkor is jó játék lehetne. Mármint csinálnak egy fullos vikinges akció rpg-t, vagy mit, aminek az a címe, hogy Valhalla, akkor az engem is érdekel. De az egész már úgy elkanyarodott az AC cím eredeti jelentésétől, hogy igazából már nem feltétlen kellene erőltetni, hogy a játék mindemellett AC is legyen egyszerre. Lehetne kitalálni jó harcrendszert, történelmi figurákat, mitológiát is akár csak éppen a 10ezer órás játék nem a templomosokról és assassinokról szólna.
8.
8.
godach
#2: Igazából az Assassin és a Templomos rend csak belekeveredett aztán évezredekig ők harcoltak egymással, a régi világ fegyvereiért.
Mert bár most SPOILER-es leszek, valójában az egész történet egy előttünk megbukott civilizációról szól, akik az embereket akarják megmenteni üzenetekkel, technológiával (persze van aki nem, hisz abban a korban is voltak nézeteltérések)
Namost az előttünk élő civilizáció (látott a jövőbe? vagy valami ilyesmi) így segítette az egyik-másik oldalt mert tudták hogy ez a két rend (templomos és assassin) fogja elkötelezetten keresni a titkaikat vagy éppen őrizni. Az egész sorozat lényege az hogy ne essen az emberiség abba a hibába amibe ők és ne pusztuljunk el egy katasztrófától amit nekünk és maguknak is megjósoltak, viszont ők csak későn foglalkoztak vele.

Ezért is nem értem, amikor siránkoznak az emberek hogy mátrixos baromság, meg nem kellene bele a jelen kori szál holott a lényeg ez, minden más csak töltelék. A különböző korok és helyek csak támpontok, hogy összeálljon az egész. Nekem amúgy piszkosul tetszik a történet bár Desmond óta nagyon nem tudok a jelenkori szálakhoz kapcsolódni, mert nem érdekel annyira. Ettől viszont még szerves része a játéknak.

Egyébként szerintem az megint badarság, hogy valami tartozik e az assasinokhoz vagy sem. A lényeg, hogy a leszármazottak a DNS egyezés miatt újraélhetik az emlékeket. Nem mi csináljuk, nem mi változtatjuk meg a jövőt csak újraéljük. Épp ezért van a deszinkronizáció is, ami ismét egy marhajó dolog szerintem, mert bármit megtehetünk viszont ha eltérünk az emléktől nagy mértékben akkor kezdhetjük előröl. Magyarul csak visszaemlékszik az adott alany, nem ő hozza létre az emlékeket.
7.
7.
Zarache
#2: Edward kivetelevel eddig mindegyik resz hose vagy hosei Assassin volt. Az egesz story Ádám-tol es Évától indul mert ok az elso proto assassinok mig Káin lesz az elso "Templomos" innentol kezdve ez a ket oldal mindig harcban all a jelenkorig ahol szinten nincsenek templomosok mert ott mar Abstergo a nevuk.
Az ACO az a rend megalakulasara mutatta be foleg mig a ACOD az Isukrol adott tobb informactiot es bemutatta az egyik ősi Templomos rendet a Cultust csoportot.
Amugy altalaban Edward kivetevel a tobbi fobb karakter Ádám es Éva leszarmazotja igy az Isu ereklyeket is kepesek hasznalni mellekhatasok nelkul mivel ezek mind hybrid Isu-k.
6.
6.
Daniel21
#5: Idő kronológiai sorrendben helyes az állításod. :)
5.
5.
Guba32
#2: Azok korban az assassinok előtt játszódtak.0. és -1. rész,ha nem mondom jól majd kijavít v.ki,én most játszom az Originst.
4.
4.
latis666
#2: Lehet hogy később lesz az. A black Flag főhőse is úgy vette el valakitől a pengét. De lehet hogy rosszul emlékszem.
3.
3.
Lorthirash
#2: legutóbbi két rész inkább Gladiator Creed volt :)
2.
2.
Matt94
Ha a főhős nem valódi assassin akkor ez miért AC?
Ha jól tudom volt rgy olyan rész ahol templomos volt a főhős de az legalább kapcsolódik hozzá. Kiváncsi leszek ez hogy kapcsolódik majd. Az utolsó két részt egyáltalán nem ismerem nem tudom azok mennyire voltak assassinok.
1.
1.
Mortis
reméltem, hogy nem igazak a szivárgások s nem esnek bele a trend-csapdájába, de mégis igaz: vikinges AC. mondjuk érdekes hogy a két legagyonromantikázottabb csoportot (kalózok és vikingek) pont ugyanaz a stúdió készíti: biztos jó lesz, bízok a csapatban, de ez a Vikings sorozatos esztétika röhejes s éppenhogy a sorozat KÖZBEN(mert ugye 10 rész még hátra van) adják ki: semmi újat nem fognak tudni mondani. bár az odyssey is úgy indult, hogy semmi érdekes sztorivonal nincs benne, aztán a végén s a DLC-kkel csak megkavarták az állóvizet - mondjuk szigorúan a jelenkori szálra gondolok.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...