Utólag kissé értelmét vesztettnek tűnik a Bethesda 2018-as E3-as prezentációján levetített előzetes, ami hivatalosan is leleplezte a The Elder Scrolls VI munkálatait. A videó gyakorlatilag semmit nem árult el a projektről, az azóta eltelt két évben pedig szinte semmit nem hallottunk a várva-várt szerepjátékról. Sajnos Pete Hines, a Bethesda marketinges fejese elárulta: ez valószínűleg még évekig így is marad.
Az úriembert Twitteren kérdezték a játékról, Hines pedig finomkodás nélkül lelombozta a kedélyeket. Kihangsúlyozta azt, amit eddig is tudtunk: a következő The Elder Scrolls majd csak jó pár év múlva, a Starfield megjelenése után érkezik majd, s mivel még a sci-fi játékról sem tudunk szinte semmit, magától értetődik, hogy az azt követő játék hírverése még egy igen messzi távlat.
RP szempontból tényleg jók voltak és hiányzik az a mélység, amit azok kínáltak, de a Daggerfall irányítása nagyon kula és ezt nem lehet teljesen a kor technikai színvonalára fogni. Sokkal inkább a kor divatjára (úgy gondolták, akkoriban egy first person nézetű RPG-nek ilyen irányításának kell lenni).
A Skyrimet és az azóta megjelent Bethesda játékokat egyébként már nem is tartom RPG-nek. Egyszerűen már annyit butultak, hogy ebben aműfajban nem állják meg a helyüket.
Nem volt rossz a Morrowind, de amikor megjelent akkor is főleg a grafikát dicsérte mindenki (egyike volt a legelső T&L-t és pixel shader-t használó játékoknak, direkt az akkor megjelenő Geforce 4-re volt belőve a max grafika). Mondjuk az akkori fejlődési ütemet jól jellemzi, hogy a másfél évvel később megjelenő Bloodmoon kiegészítőt már köpködték, hogy milyen ronda.
Azért voltak mellette olyan címek, mint Dungeon Siege, Gothic 2, Arx Fatalis, Grandia 2, Final Fantasy X-2, Neverwinter Nights, de a legnagyobb hatású valszeg a Pokemon Ruby/Sapphire volt, mint legelső Game Boy Advance-os pokemonok :-)
#2: Én nem várnám az új részt 2026 előttre.
Erre a leak-re gondoltam, de visszanèzve a redditet kiderült hogy hamis. Mindegy
Meg akkor is, ha a motor alatt nyilvan a tobb tucatnyi alrendszert ertjuk, amelyek fejlodnek, de hiaba, ha az alapja ugyanaz a fos (lasd a Morrowind ota fennallo fpsbol fakado speedhacket, amely megvolt minden BGS jatekban azota, ami erre a gamebryo/creation enginere jott ki).
Hja, a szivargas:
“For Fallout 76 we have changed a lot,” Todd Howard told Gamestar this year. “The game uses a new renderer, a new lighting system and a new system for the landscape generation. For Starfield even more of it changes. And for The Elder Scrolls 6, out there on the horizon even more. We like our editor. It allows us to create worlds really fast and the modders know it really well. There are some elementary ways we create our games and that will continue because that lets us be efficient and we think it works best.”
Es 2023/24-ig ez csak tovabb oregszik...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.