Baldur's Gate III - itt a másfél órás gameplay stream

  • Írta: Baloo
  • 2020. június 19.
  • Videó
Link másolása
Ahogyan egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy early access-állapotba kerüljön a Baldur's Gate III, úgy érkezik egyre több látnivaló a Larian Studios legújabb szerepjátékából. Ezúttal egy rekord hosszúságú gameplay videót kaptunk.

Az ígéretekhez hűen tegnap megkaptuk Swen Vincke - a Larian Studios alapítója - által prezentált, több mint egyórányi gameplay anyagot tartalmazó streamet a Baldur's Gate III-ból:

Maga a játékmenet-felvétel 20:24-nél kezdődik, és a korai állapot ellenére is nagyon meggyőzően fest a Baldur's Gate legújabb epizódja. Természetesen Swen egy csomó helyen nem győzi hangsúlyozni, hogy ez még nem a végleges kód - ők is látják, hogy itt-ott nincs rendben az animáció, és már dolgoznak rajta.

Remélhetőleg a terv továbbra is változatlan, és idén augusztusban már ki tudjuk mi is próbálni a játék korai verzióját, amely egyébként tartalmasabb lesz az ígéretek szerint, mint anno a Divinity: Original Sin II-é volt.

14.
14.
Mortis
Csak az első Original Sin-nel S a Dragon Commander-rel játszottam tőlük, de már azokon is látszott hogy nagy dnd rajongók, kívülről belülről ismerik a fantasy toposzokat, világèpítèssel nem lesz gond.
Most látni, hogy a játèkmenet( bár közel sem olyan mint az eredeti Baldur's Gate-ekben) is jócskán a helyèn van. Ezzel a kockázással meg megvettek kilóra, várom már a folyamatos critical fail-eket, mint ahogy barátokkal való játèkokban is lenni szokott.
12.
12.
DarkLord
#11: Pedig a Pillars 2 még jobb is lett, mint az első rész :)
11.
11.
delphijos
#6: Abszolút egyetértek. Ha valaki én is RPG rajongó vagyok, C64-es Bard’s Tale-eken, és Pool of Radiance , stb játékokon szocializálódtam. Imádtam olvasni ( akkor még szótárazgatva ) a kilométeres szövegeket. De aki nem látja be hogy a mai időkben , elsősorban mai “közönségnek” ilyen típusú játékot már nem lehet komoly siker reményében fejleszteni, az szerintem reménytelenül el van tévedve. Van egy kemény mag aki megvenné ezeket, de nem lehet csak azokra építeni. Persze, a Divinity, meg a Pillars jól ment, mert betöltötte ezeknek az embereknek az űrt, de a Pillars 2 már közel sem. És nem azért mert rossz, hanem mert ez a kemény mag tulajdonképpen ki volt “elégitve”. Egy mai 16-18 éves nem fog fél oldalas szöveget olvasni percenként. Igenis, ha nyitni akarnak, kellett a változtatás. És keményvonalasként engem is megvettek. Amúgy meg egy ilyen cimnél bármit is csinálnak, valaki biztos nem lenne elégedett. Ha semmi se változik, akkor egy csomó embernek meg az lett volna a baja....
10.
10.
DarkLord
Néha Witcher 3 feeling-je van a tájnak illetve a TPS nézetnek köszönhetően :D Nem tudom még várjunk vele egy kicsit mi sül ki belőle én biztosra mondom, hogy a történet a helyszínek tuti ott lesznek a szeren mégha nekem ez a harcrendszer nem is tetszik a többi feledteti, majd ezt velem.
9.
9.
Ami tetszik nekem ebben a játékban ezen videó alapján, másokkkal ellentétben, akik hangoztatják ezt a Divinity copy dolgot, én, aki szeretem az Original Sin 1+2-t azt látom, hogy ez *nem* Divinity copy lesz. Az első stream-en látszott, hogy totál az OS motorja, de már akkor kerültek bele arcmozgások, valamint közeli felvételekkel rendezett, mozisnak szánt átvezetők.

Ez a Swen Vincke amúgy egy halálosan jó fej ember, de nagyon szigorú azon tekintetben, hogy csakis jó játékot adjon ki a kezei közül. Tök elmondja mindig kétszer, hogy ő megmutatja full bugosan is, de amúgy minden változni fog még benne a végére, csak soha nem figyel rá senki.

Az első látnivalókhoz képest ez a gameplay, mintha egy másik játék lenne. Először is a közeli követő kamera (TPS) nekem nagyon adja, hogy belekerült. A harcok nyilvánvalóan izometrikus nézetben a legjobbak, de én felfedezés közben nagyon szeretem ezt a TPS menést. De azt is nagyon szeretem, hogy a kamera fel van készítve arra, hogy a kvázi FPS nézettől az izometrikus távlatig bárhogyan állítható legyen.

Erre amúgy kicsit jobban be lett készítve a grafika is, hiszen a közeli kamerákhoz nagyobb felbontású anyagok is kellenek és ez már most nem egy elnagyolt WOW grafika. Amúgy azt sem tudom, hogy kinek romlott el a kijelzője, de én az enyémen észrevettem, hogy kikerült a Divinity-s színpaletta is a játékból és egy darkosabb tónust használ a cucc.

De nem csak úgy nehéz megtervezni a játékteret, hogy minden kameraállással minden jól működjön benne, akkor még itt van a különböző cselekvések rendszere, mint pl lökés, ugrás, stb és a Larian tényleg az ég világon mindenre gondol pálya és játékmechanika tervezés szempontjából. Már a Divinity-ben olyanok voltak, hogy ha két órával sztori quest előtt szórakozásból megölted a kulcs NPC-t, akkor is maradt még vagy hat másik megoldás a küldetésre. Én azt mondom, hogy elemükben vannak ezek, amikor ilyeneket alkothatnak. Nincs ezen a bolygón senki alkalmasabb csapat egy ilyen címhez.

Szerintem előre borítékolható, hogy a BG3 ott lesz a 2 mellett a minden idők legkirályabb játékai között. Amire legközelebb látunk belőle valamit, lehet, hogy még egyszer ennyit fejlődik, úgyhogy érdemes lehet kivárni is, amíg kész lesz és csak aztán nyilatkozni róla, hogy milyen lett.
8.
8.
Hab
#3: Profilod alapjén 20 éves vagy, ennek tükrében kicsit vicces tőled ezt a "mai generációnak készült" dumát olvasni.

Szeretek olvasni, de inkább egy jó könyvet fogok a kezembe, minthogy a monitor előtt kifollyon a szemem. A játék még közel sincs készen, kár már elkezdeni fikázni. DOS2-t imádtam, én bízom bennük hogy ez is lesz olyan jó.
6.
6.
PiszkosFred
#3: Elfogadom és meg is értem, de a mai generációnak ellent mondanék :) c64-es Krynn triológiával és a Bards Tale sorozattal kezdtem és kevés olyan rpg jött ki az elmúlt cirka 30 évben, amivel ne játszottam volna.

Imádtam a BG és IWD részeket, de amikor megjött a NWN és vele az új motor, akkor az engem teljesen elvarázsolt és reménykedtem, hogy ez lesz innentól az origo. Istentelen sok időt töltöttem egyedi modulok világában ugyanúgy, mint a NWN online "presistant" világaiban (Dalakora, Nordock, stb.).

Kb. ugyanúgy szintet lépett nálam a gameplay amikor megjött a Dragon Age első része, majd nem oly' régen a DOS első része. A DOS 1-2-t látva, játszva és élvezve a megoldásait végig az volt bennem, hogy bárcsak minden rpg ilyen lenne - nyilván most tekintsünk el a sztoritól és a szabályrendszertől, az játékonként egyedi.

Fiatalon végigolvastam én is minden könyvet, cetlit, párbeszédet a játékokban, rongyosra használtam az Országh László féle kékes-pirosas angol-magyar szótárt, ha nem érettem valamit - rengeteget tanultam így nyelvi szinten, amit később kamatoztattam is.

De...

Bár mai idősebb fejjel sem csökkent az olvasási kedv, most is imádom a karaktereket, a sztorikat, a hátteret (legalábbis érdeklődve állok hozzá, bár van játék, amely fájóan egybites), de most már van internet, van több lehetőség is információhoz jutni, milliónyival több, mint anno a 90-es évek végén, 2000-es évek elején. Időm viszont nincs. Illetve van, de már nem csak játékra, mint anno fiatalon.

Így pedig én eljutottam oda, hogy személy szerint a hátteret, univerzumot, stb. inkább szinkronizált dialógus formájában sajátítanám el egy-egy játékban, kiemelve, hogy nagy segítséget nyújt egy-egy részletes napló vagy questlog. Mindazt, amit anno ingame olvastam, azt inkább napközben (értsd: melóban) utánaolvasom a netről, mint sem ezzel menjen el az esti játékidőm nagy része.

Ami a zoomot illeti, én szeretem, ha teljesen körbejárható és megfigyelhető a világ, akár a karakter, akár a helyszín. Mindaddig, amíg mi vezéreljük a kamerát, szerintem mindenki meg fogja találn a neki szimpatikus távolságot.

Aztán, hogy milyen lsz a végső BG3, nem tudom. Eddig látott két live stream nekem bejött, várom nagyon a játékot, nekem teljesen megfelel egy DOS 3 "BG" Edition mindaddig, amíg a sztori és a karakterek jók lesznek. De, elfogadom és megértem azokat is, akiknek szentségtörés ez a kombináció.
5.
5.
Hát ha valkaki egy 2D-s wall of text szimulátort akar 2021-ben BG3-nak, annak elhiszem, hogy nem jön be. Szerintem jól néz ki és várom a végeredményt. Nem mintha nem szeretném 2D-s a wall of text szimulátorokat, de nekem már pont a Pillars volt az, ahol szarul jött ki a 2D grafika is, és a nagyon-nagyon túlbővített, túltolt nagy szövegek. A Torment: TON -ban is 2D volt a grafika, de ott az animációk legalább modernek voltak, míg a Pillars ebben is hozta azt a szintet, amiről másolták: BG2. Pont ez volt vele a bajom. Annyira régi BG lett a Pillars, hogy hiába lett kurva jó játék, az eredeti alapanyag hiábit és fárasztásait ugyan úgy szimulálta, azt pedig mink mán akkor meguntuk.
4.
4.
tyber16
#3: Meg tudlak érteni de az mellett se menjünk el hogy még nagyon messze van a késztől a játék. Lehet még változtatnak rajta. A pi.námig felzoomolható kamerán kurva jót röhögtem, köszi XDDD. Nekem személy szerint tetszik még most is, pedig eléggé Divinity Original Sin 3-nak néz ki Baldurs Gate helyett de megadom a bizalmat a Larian-os srácoknak és csajoknak. Lehet azért nem döntöttek a pillars-os megoldásnál mert annak a 2. része már nem fogyott valami jól és itt meg egyszerre akarnak több embert megszólítani.
3.
3.
DragonBleacPiece
egyetértek 100%-osan, az egész varázsát elveszi ez a pi..ámig felzoomolható meg forgatható kamera + az a 3D környezet olyan steril, megmagyarázhatatlanul taszító vagy nem is tudom hogy mondjam, a harc se tetszik, az ui se, a beszélgetős panel sem, hol van a rakás olvasnivaló szöveg? annó 2 liter forró kakaóval olvastam a gép elé kuporodva a szövegeket, most ez mi, a mai generációnak készült ez, akik dadogás nélkül nem tudnak egy petőfi verset elolvasni? elnézést, de valahogy nagyon mérges lettem és bosszant ez a játékvideó :(
1.
1.
medson
Még mindig imádom ezt a csávót és az előadás módját, a komplett ellentéte annak ami manapság megy a nagy előre megtervezett, PR dumával tele tömdelt cgi orgiának.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...