Az ígéretekhez hűen tegnap megkaptuk Swen Vincke - a Larian Studios alapítója - által prezentált, több mint egyórányi gameplay anyagot tartalmazó streamet a Baldur's Gate III-ból:
Maga a játékmenet-felvétel 20:24-nél kezdődik, és a korai állapot ellenére is nagyon meggyőzően fest a Baldur's Gate legújabb epizódja. Természetesen Swen egy csomó helyen nem győzi hangsúlyozni, hogy ez még nem a végleges kód - ők is látják, hogy itt-ott nincs rendben az animáció, és már dolgoznak rajta.
Remélhetőleg a terv továbbra is változatlan, és idén augusztusban már ki tudjuk mi is próbálni a játék korai verzióját, amely egyébként tartalmasabb lesz az ígéretek szerint, mint anno a Divinity: Original Sin II-é volt.
Most látni, hogy a játèkmenet( bár közel sem olyan mint az eredeti Baldur's Gate-ekben) is jócskán a helyèn van. Ezzel a kockázással meg megvettek kilóra, várom már a folyamatos critical fail-eket, mint ahogy barátokkal való játèkokban is lenni szokott.
Ez a Swen Vincke amúgy egy halálosan jó fej ember, de nagyon szigorú azon tekintetben, hogy csakis jó játékot adjon ki a kezei közül. Tök elmondja mindig kétszer, hogy ő megmutatja full bugosan is, de amúgy minden változni fog még benne a végére, csak soha nem figyel rá senki.
Az első látnivalókhoz képest ez a gameplay, mintha egy másik játék lenne. Először is a közeli követő kamera (TPS) nekem nagyon adja, hogy belekerült. A harcok nyilvánvalóan izometrikus nézetben a legjobbak, de én felfedezés közben nagyon szeretem ezt a TPS menést. De azt is nagyon szeretem, hogy a kamera fel van készítve arra, hogy a kvázi FPS nézettől az izometrikus távlatig bárhogyan állítható legyen.
Erre amúgy kicsit jobban be lett készítve a grafika is, hiszen a közeli kamerákhoz nagyobb felbontású anyagok is kellenek és ez már most nem egy elnagyolt WOW grafika. Amúgy azt sem tudom, hogy kinek romlott el a kijelzője, de én az enyémen észrevettem, hogy kikerült a Divinity-s színpaletta is a játékból és egy darkosabb tónust használ a cucc.
De nem csak úgy nehéz megtervezni a játékteret, hogy minden kameraállással minden jól működjön benne, akkor még itt van a különböző cselekvések rendszere, mint pl lökés, ugrás, stb és a Larian tényleg az ég világon mindenre gondol pálya és játékmechanika tervezés szempontjából. Már a Divinity-ben olyanok voltak, hogy ha két órával sztori quest előtt szórakozásból megölted a kulcs NPC-t, akkor is maradt még vagy hat másik megoldás a küldetésre. Én azt mondom, hogy elemükben vannak ezek, amikor ilyeneket alkothatnak. Nincs ezen a bolygón senki alkalmasabb csapat egy ilyen címhez.
Szerintem előre borítékolható, hogy a BG3 ott lesz a 2 mellett a minden idők legkirályabb játékai között. Amire legközelebb látunk belőle valamit, lehet, hogy még egyszer ennyit fejlődik, úgyhogy érdemes lehet kivárni is, amíg kész lesz és csak aztán nyilatkozni róla, hogy milyen lett.
Szeretek olvasni, de inkább egy jó könyvet fogok a kezembe, minthogy a monitor előtt kifollyon a szemem. A játék még közel sincs készen, kár már elkezdeni fikázni. DOS2-t imádtam, én bízom bennük hogy ez is lesz olyan jó.
Imádtam a BG és IWD részeket, de amikor megjött a NWN és vele az új motor, akkor az engem teljesen elvarázsolt és reménykedtem, hogy ez lesz innentól az origo. Istentelen sok időt töltöttem egyedi modulok világában ugyanúgy, mint a NWN online "presistant" világaiban (Dalakora, Nordock, stb.).
Kb. ugyanúgy szintet lépett nálam a gameplay amikor megjött a Dragon Age első része, majd nem oly' régen a DOS első része. A DOS 1-2-t látva, játszva és élvezve a megoldásait végig az volt bennem, hogy bárcsak minden rpg ilyen lenne - nyilván most tekintsünk el a sztoritól és a szabályrendszertől, az játékonként egyedi.
Fiatalon végigolvastam én is minden könyvet, cetlit, párbeszédet a játékokban, rongyosra használtam az Országh László féle kékes-pirosas angol-magyar szótárt, ha nem érettem valamit - rengeteget tanultam így nyelvi szinten, amit később kamatoztattam is.
De...
Bár mai idősebb fejjel sem csökkent az olvasási kedv, most is imádom a karaktereket, a sztorikat, a hátteret (legalábbis érdeklődve állok hozzá, bár van játék, amely fájóan egybites), de most már van internet, van több lehetőség is információhoz jutni, milliónyival több, mint anno a 90-es évek végén, 2000-es évek elején. Időm viszont nincs. Illetve van, de már nem csak játékra, mint anno fiatalon.
Így pedig én eljutottam oda, hogy személy szerint a hátteret, univerzumot, stb. inkább szinkronizált dialógus formájában sajátítanám el egy-egy játékban, kiemelve, hogy nagy segítséget nyújt egy-egy részletes napló vagy questlog. Mindazt, amit anno ingame olvastam, azt inkább napközben (értsd: melóban) utánaolvasom a netről, mint sem ezzel menjen el az esti játékidőm nagy része.
Ami a zoomot illeti, én szeretem, ha teljesen körbejárható és megfigyelhető a világ, akár a karakter, akár a helyszín. Mindaddig, amíg mi vezéreljük a kamerát, szerintem mindenki meg fogja találn a neki szimpatikus távolságot.
Aztán, hogy milyen lsz a végső BG3, nem tudom. Eddig látott két live stream nekem bejött, várom nagyon a játékot, nekem teljesen megfelel egy DOS 3 "BG" Edition mindaddig, amíg a sztori és a karakterek jók lesznek. De, elfogadom és megértem azokat is, akiknek szentségtörés ez a kombináció.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.