A múltheti PlayStation 5-bemutató egyik legizgalmasabb új üdvöskéje a Ratchet & Clank: Rift Apart volt. Már az itt levetített játékmenet bebizonyította, hogy az Insomniac valami igazán különlegessel készül, ma azonban többet is megtudhatunk arról, hogy miként használja majd ki a játék az új konzol adottságait.
A Rift Apart egyik leglátványosabb újdonsága, hogy hőseink egy pillanat alatt teljesen új, részletgazdag világokban találhatják magukat, hála a körülöttük megnyíló féregjáratoknak. Ez elképzelhetetlen lenne a mai konzolokon, a PlayStation 5 villámgyors SSD-je azonban úgy pörgeti az adatokat, hogy a fejlesztők a pillanatnyi töltőképernyőket könnyen elrejtették a világok közti tranzíció animációjában - tényleg hatásos trükk!
A videó során Marcus Smith elárult néhány részletet a DualSense kontroller adottságairól is, melyeket szintén alaposan kihasznál majd az új Ratchet & Clank. A haptikus visszajelzésnek köszönhetően minden fegyver máshogy viselkedik majd a kezünkben. Példának a duplacsövű sörétesre emlékeztető puskát hozta fel: ahogy húzzuk az adaptív ravaszt, úgy az egyre jobban megfeszül az ujjunk alatt, majd félúton ismét kienged, ahogy elsül a puska egyik csöve. Természetesen egy határozott mozdulattal mindkét töltényt ráereszthetjük az ellenfeleinkre, ekkor pedig a kezünkben igazán érezhetjük a puska rúgását.
A bemutató végén a játék rendezője szót ejtett az új 3D-s térhangzásról is: Smith szerint olyan minőségi óriási ugrásra számíthatunk, mintha először csak egy hagyományos tévét néznénk, aztán hirtelen egy valódi erdő közepén találnánk magunkat.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.