The Last of Us: Part II - ez is lehetett volna a vége

  • Írta: Baloo
  • 2020. július 16.
  • Hír
Link másolása
A Naughty Dog legújabb játéka az elmúlt időszak egyik legmegosztóbb fogadtatásában részesült. A készítők most kicsit tovább fűtötték a kedélyeket, és elmondták, hogy mi volt az eredetileg tervezett finálé.

Kétség sem fér hozzá, hogy ahogy tavaly a Death Stranding, úgy idén a The Last of Us: Part II lett az év egyik legmegosztóbb játéka a PS4-es tábor számára. Valószínűleg csak olaj lesz a tűzre a narratív vezető, Halley Gross legutóbbi nyilatkozata, a hölgy ugyanis elmesélte, hogy eredetileg hogyan tervezték befejezni Ellie kalandját a második részben. Azt hiszem, mondanom sem kell, hogy masszív spoilerek következnek a kép után!

Gross elmondta, hogy az eredetileg tervezett végjátékban - Abby és Ellie összecsapása során - a tinédzser lány nem csak felülkerekedett volna Joel gyilkosán, de meg is ölte volna őt. Neil Druckmann azonban megváltoztatta a befejezést, ugyanis úgy gondolta, hogy nem illik Ellie karakteréhez ez a finálé, és a játék mondanivalójával sem volt közös nevezőn.

Csak finoman a kommentekben egymással, de a kérdés adott: szerintetek jól döntött ezzel Druckmann?

33.
33.
Lacifer77
Számomra mindenben veri az uncharted játékokat.Pláne a harcrendszerben.A lopakodás és a sérülések az "epic"!
32.
32.
leviske
A játék végével nekem nem volt gondom. Azzal viszont annál inkább, hogy a játéknak semmi mondanivalója nem volt az alap "a bosszú rossz, értem?" témán felül. Ráadásul Ellie szálából az utolsó nagyjából 2 órát le lehetne úgy faragni, hogy az említett téma ne sérüljön, de a karakter mégse legyen szociopata módon megkínozva az írók által.

Szóval szerintem irreleváns, hogy a végén Ellie megöli-e vagy sem. Nem is tudom milyen reakciót vár erre a nyilatkozatra.
30.
30.
Heldengeist
#27: Ezt úgy írod, mintha nem lett volna még olyan a világtörténelemben, hogy egy több befejezéssel rendelkező játék folytatásához választanak egy kánoni befejezést.

Full SPOILER több játékból

A PoP: Warrior Withinben, ha összegyűjtöd az összes life upgrade-et és megszerzed a vízkardot, a Dahaka az utolsó boss Kyleena helyett. Szerintem a játékosok 99%-a nem ehhez a befejezéshez jutott el, a The Two Thrones-ban mégis ezt tekintik kánonnak.

A Shadow of Charnobyl végén a hamis befejezések mellett van két valódi. A játékos csatlakozik a C-Consciousness-hez vagy sem. Strelok szerepel a Call of Pripyatban is.

A Dishonored 2 szempontjából nyilván nem az a kánoni befejezés, amelyikben Emily meghal.

A már említett Metro Exodus szempontjából sem azt a befejezést veszik kánonnak, amelyikben Artyom meghal.
27.
27.
Marcus88
#20: Azért nem adtak választási lehetőséget az emberek kezébe a végén,mert egy esetleges Part3-nál lehet tervük van a karakterrel és furcsán nézne ki,ha ennek a végén valakiknél feldobná a talpát,ott meg ott lesz!
26.
26.
Mortis
#20: nem hiszem hogy fel kellett volna kínálni egy választást. ez a játék nyilvánvalóan a készítők (nem csak Druckman) által megálmodott történetet meséli el, ahol te mint játékos csak résztvevő vagy, nincs igazi behatásod: ez az első résznél is így volt - az is inkább sorozatszerű védjegyeket használt ( van egy remek videó Noah Caldwell youtube csatornáján erről). ez nem olyan eset, mint a Spec Ops: The Line, ahol a készítők téged, mint a játékost vittek bele az őrület körforgásába (Walker csak egy bábú) - itt Elie és Abby történetét követed, ahol te csak egy passzív néző vagy (ezért nem kellett volna quicktimeevent egyáltalán, mert ez csak belerondít ebbe a kérdéskörbe;bár mesze nem ez a játék egyetlen gondja)
22.
22.
almaspite
#7: Ezek szerint a tökéletes férfi ideállra való ellenlépés, egy Abby orágután testel és férfi megjelennéssel nőként, csodálatos. :3
20.
20.
Heldengeist
Igem, miután Ellie végig gyilkol egy játékot tökéletesen passzol a karakteréhez, hogy futni hagyja azt a személyt, akit tényleg gyűlöl. Nem kicsit disszonáns.

Ami jó lett volna:
1. A játékosra bízni a döntést, megöli-e vagy sem.
SPOILER Assassin's Creed 3-ból
Már abban is borzasztóan zavart, hogy a végén felkínál a játék/történet 2 lehetőséget a főszerepjőnek, de az ezek közötti választást nem adta meg a játékosnak. Én összességében kifejezetten kedveltem azt a részt, de emiatt kivsit keserű vagyok.

2. A Metro Last Lighthoz (és sok egyéb játékhoz) hasonlóan a játék során meghozott döntések alapján választana a játékos számára befejezést a játék organikusan beépítve ezzel az esetleges megbocsátást.

De nem. A befejezésnek fölül kell bírálni mindent, mert a lehetőségét sem szabad megadni , hogy megöljék Druckman waifuját.
12.
12.
RangerFox
Jól döntött, hogy megváltoztatta.
11.
11.
Mortis
#7: nem is ez a baj, hanem a boszorkányvadászat ami akkor indul, ha nyugati játékban ok nélkül szexualizáltan ábrázolod a női szereplőt s igaza van Nyarlako-nak, a férfi karaktereknél nincs meg ez az elvárás, ami a dupla sztenderd netovábbja. ha legalább alapos és logikus lenne az ezt támogatók érv rendszere: de nem az. alapjáraton nekem is böki a csőröm, ha egy karaktert ok nélkül(értsd: nem szexuális munkás vagy nincs valami olyan tényező az életében ami megköveteli hogy tiptop legyen) szexualizálnak s alapból tárt karokkal fogadnám a változást, de rögtön a másik végletbe csaptunk át, ahol nem lehet ezt, nem lehet azt...
8.
8.
Ruvik
#7: Attraktívvá tett*
6.
6.
Marcus88
Jó döntés,ha a végén felajánlották volna a választást,akkor én is e mellett döntöttem volna!
2.
2.
Ruvik
Ahhoz képest milyen erőszakossá tették az egész sztorit, meglepődöttségemre pont ez a befejezés érződött a leghelyénvalóbbnak. Az egyetlen dolog amivel nagyon nem értek egyet az Tommy sorsa. Nem akarok spoilerezni de nem ezt érdemelte, na ő tényleg el lett dobva. Ő vele kapcsolatban tényleg dühöt érzek magamban.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...