Kétség sem fér hozzá, hogy ahogy tavaly a Death Stranding, úgy idén a The Last of Us: Part II lett az év egyik legmegosztóbb játéka a PS4-es tábor számára. Valószínűleg csak olaj lesz a tűzre a narratív vezető, Halley Gross legutóbbi nyilatkozata, a hölgy ugyanis elmesélte, hogy eredetileg hogyan tervezték befejezni Ellie kalandját a második részben. Azt hiszem, mondanom sem kell, hogy masszív spoilerek következnek a kép után!
Gross elmondta, hogy az eredetileg tervezett végjátékban - Abby és Ellie összecsapása során - a tinédzser lány nem csak felülkerekedett volna Joel gyilkosán, de meg is ölte volna őt. Neil Druckmann azonban megváltoztatta a befejezést, ugyanis úgy gondolta, hogy nem illik Ellie karakteréhez ez a finálé, és a játék mondanivalójával sem volt közös nevezőn.
Csak finoman a kommentekben egymással, de a kérdés adott: szerintetek jól döntött ezzel Druckmann?
Szóval szerintem irreleváns, hogy a végén Ellie megöli-e vagy sem. Nem is tudom milyen reakciót vár erre a nyilatkozatra.
Full SPOILER több játékból
A PoP: Warrior Withinben, ha összegyűjtöd az összes life upgrade-et és megszerzed a vízkardot, a Dahaka az utolsó boss Kyleena helyett. Szerintem a játékosok 99%-a nem ehhez a befejezéshez jutott el, a The Two Thrones-ban mégis ezt tekintik kánonnak.
A Shadow of Charnobyl végén a hamis befejezések mellett van két valódi. A játékos csatlakozik a C-Consciousness-hez vagy sem. Strelok szerepel a Call of Pripyatban is.
A Dishonored 2 szempontjából nyilván nem az a kánoni befejezés, amelyikben Emily meghal.
A már említett Metro Exodus szempontjából sem azt a befejezést veszik kánonnak, amelyikben Artyom meghal.
Ami jó lett volna:
1. A játékosra bízni a döntést, megöli-e vagy sem.
SPOILER Assassin's Creed 3-ból
Már abban is borzasztóan zavart, hogy a végén felkínál a játék/történet 2 lehetőséget a főszerepjőnek, de az ezek közötti választást nem adta meg a játékosnak. Én összességében kifejezetten kedveltem azt a részt, de emiatt kivsit keserű vagyok.
2. A Metro Last Lighthoz (és sok egyéb játékhoz) hasonlóan a játék során meghozott döntések alapján választana a játékos számára befejezést a játék organikusan beépítve ezzel az esetleges megbocsátást.
De nem. A befejezésnek fölül kell bírálni mindent, mert a lehetőségét sem szabad megadni , hogy megöljék Druckman waifuját.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.