Nem csak a játékosok türelme van olyan mértékben fogytán a Cyberpunk 2077 megjelenését illetően, hogy egyesek halálos fenyegetésekre vetemednek, de úgy tűnik, a befektetők bizalma is elfogyott, aminek következtében mélyrepülésbe kezdett a cég értéke.
Nyáron ugyanis remekül teljesített a vállalat tőzsdén jegyzett értéke: a januári 6,8 milliárd dollárról augusztusra 9,6 milliárdra emelkedett, ami nagyban volt köszönhető a The Witcher 3: Wild Hunt Switchen elért eladásainak, illetve a Netflixen debütált Vaják-sorozatnak. A Cyberpunk 2077 elhalasztása után azonban a részvények darabját 116,5 helyett már csak 85 dollárnak megfelelő összegen jegyzik, ami mintegy 25 százalékos gyengülést jelent.
A drámai helyzet ellenére persze még nem kell temetni a stúdiót, hiszen ha végre megjelenik decemberben a Cyberpunk 2077, és az elvárásoknak megfelelően - de még jobb, ha azokat felülmúlóan - teljesít, akkor gyorsan korrigál majd a részvényárfolyam.
De legalább tiszta volt a levegő nem igaz? Kár hogy mindent belengett a trágyaszag.
Semmivel sem volt emberségesebb egyik régi kor se, sőt, sokkal brutálisabbak voltak.
Nem voltak emberi jogok, a nőknek és gyerekeknek meg duplán nem.
Mondjuk utóbbiaknak is csak ma, és csak a fejlett társadalmakban, azokban meg amiket nem polkorrekt megnevezni kb annyi mint a kutyának.
Ez tényleg tök igaz. De amikor ilyeneket hallok én mindig elgondolkozom. Mert felmerül a kérdés, hogy akkor mit is kezd az átlagember a nagy lehetőségeivel? Fogyasztóvá válik, folyamatosan odázza a halált, még akkor is mikor már rég méltóságon aluli az az élet számára, amit él....stb. Az emberek még ebben a nagy kényelemben sem tanultak meg semmi, amit magasztalni lehetne. Élletképtelenre kitenyésztett zsebkutyákat vesznek, meg f.szom tudja, hogy rajtuk gyakorolják az emberségüket. Lol
Olyan vicces ez nem?
A csöveseken meg átlépnek, sőt, elég, ha egy kicsit fura vagy és már kerülnek is. Ez is tök jó. Amúgy tényleg jó ez a nagy kényelem, de minden éremnek két oldala van....
Soha nem volt annyira kényelmes,biztonságos és lehetőségekkel teli az élet az átlagember számára mint ma.
Szóval nincs jogod panaszkodni.
Ez így egyben le is írja, hogy mennyire nem értesz a játékfejlesztéshez.
Egyébiránt a játékot 2012-ben jelentették be, a CG teaser 2013-ban jött, de ezekben az években csak az előkészületek és ötletelgetés ment. 2014-től egy 50 fős csapat lett ráállítva a projektre amit aztán szépen lassan bovitettek, ahogy a Witcher 3 és a 2 DLC munkálatai befejeztodtek. A Hearths of Stone DLC után egy nagyobb bővítés történt, viszont teljes gőzzel (az egész stúdió) 2016 óta dolgozik a játékon, a Blood and Wine fejlesztésének végétől számítva.
Csak nehogy ezzel egyenesen arányosan eltűnjön a kreativitás, az új dolgok próbálgatása. A kiadók nyomása már így is erős, és nem biztos, hogy támogatnának egy bizonytalan, "esetleg sikeressé váló" projektet, hanem inkább a jól bevált sablonokat erőltetnék. A játékfejlesztők meg, mint szalagmunkások, teljesítik a multi utasításait, az egyedi ötleteiket meg bezárják a fiókba. Mert fontosabb, kifizetődőbb lesz a mainstream, casual játékosok kiszolgálása, mint egy-egy szűk rétegé.
Az üzleti része persze más tészta, ott nincs tolerancia. Basszus...részvények! Újra és újra elképeszt, mekkora tért nyert a videojátékok világa az üzleti életben. Előbb-utóbb eljön az idő, mikor egy-egy játék már a világgazdaságra is hatással lesz. Egy hónapot késik a GTA IX. és ingadozni kezd a kőolaj világpiaci értéke... :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.