Hiába tűnt kőbe vésett időpontnak a november 19-i premier, mégis csúszik a Cyberpunk 2077: a fejlesztők bejelentése szerint a játékra három héttel többet kell majd várnunk, így az december 10-én teszi tiszteletét PC-n, PS4-en, Xbox One-on és Stadián.
Habár a CD Projekt RED korábban leszögezte, hogy nem fog többet késni a játék, ráadásul már az aranylemezt is leadták a srácok, ahogy arra az utóbbi kapcsán már felhívtuk a figyelmet, manapság ez már nem sokat jelent, hiszen ezt követően is gőzerővel folytatódik a fejlesztés - lényegében ekkor készül el a megjelenéskor elérhető első javítás tartalma.
Most a lengyelek is erre hivatkoztak, állításuk szerint az aranylemez elkészülte és a megjelenés közötti időszakot becsülték alul, ami a hibajavítással telik. Mint írják, kilenc verziót kell tökéletesre polírozniuk az RPG-ből, hiszen a PC-s, PS4-es, PS4 Prós, Xbox One-os, Xbox One X-es és stadiás kiadás mellett a PS5-ös, illetve Xbox Series X-es és Series S-es kompatibilitással is foglalkozniuk kell, és bár tudják, hogy furcsának tűnhet, ha valaki azt mondja, huszonegy nap számít, szerintük ez idő alatt igenis látványos eredményeket tudnak elérni.
A Cyberpunk 2077 egyébként még nem kap dedikált next-gen kiadást, a játék csak a visszafelé kompatibilitás révén játszható majd az új gépeken.
Most állítólag kiderült, hogy a PC, PS5 és Xbox X|S verziók elmennek, de a last genes park 1 fps/óra. Vagy kamu, vagy nem, de ha tényleg elhiszem a rizsát, akkor persze türelmes leszek a gamer társaim kedvéért, hiszen én ettől nem kapok rosszabb verziót... Mert szerintem most jön a metszőolló a játék last genes verzióiba. Ezt a jelenséget én örök PC-s (meg mellette alkalmanként konzolosként) mindig is sajnáltam.
Ha ezen elgondolkodunk tök jó, hogy jött hír arról is, hogy a CD nem gondolja úgy, hogy ettől most tömegesen lemonmdanák az előrendelésüket. Én pedig voltam olyan mérges, hogy majdnem lemondtam. Úgyis megvettem volna, de na... Abba sem kötök bele, aki azt mondja, hogy a CD majmot csinált most magából. A tapasztalat meg az, hogy még egy játékot sem baszott el az, ha ki van patchelve. Ha így tolják ki az ajtón a cuccot, akkor még mindig röhöghetünk azon, hogy a faszi feje majd 10 másodperccel is dumál az után, hogy vérfelhővé változott a teste egy robbanásban. Csak azért na. Jól áll a szénájuk, de ezt is csak egyszer kell elbaszni....
A mai világban elképesztően dicséretes, ha valaki úgy érzi, hogy ha valami nincs kész, vagy nem érez késznek, tehát a saját standardjai szerint nem akarja kiadni a kezéből, mert még idő kell bármire, akkor igenis éljenek ezzel és ne adják ki. Ez nem garancia arra, hogy utána aztán húú de tökéletes dolog fog kijönni, mert egyrészt mindig lesznek olyanok, akik kifejezetten a szálkát fogják keresni, az élvezeti faktor helyett (ezt a mentalitást nem is értem), de ettől a sarkítástól eltekintve tuti lesznek hibák benne. A lényeg az, hogy felvállalják, hogy adott időn belül nem tudtak úgy haladni, ahogy éppen szerettek volna és bizonyos dolgokat nem tudtak megütni, akkor ez van és jól teszik amit és ahogy csinálnak. Bejelentették, hogy nem akarnak túlórát, de mégis szükséges, háát sorry igen, de ez van, ettől még nem lesznek gonoszak, ott van, leírták, hogy mik az okok. Ugyanúgy leírták most is:
https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1321128432370176002?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1321128432370176002%7Ctwgr%5Eshare_3&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.theverge.com%2F2020%2F10%2F27%2F21536662%2Fcyberpunk-2077-cd-projekt-red-delay-december
Mai világban bevett szokás, hogy mondani kell egy határidőt, amikor majd hozom a tutit és ha netán mégsem, akkor egy utolsó xar vagyok. De akkor is utolsó xar vagyok, ha képes vagyok megindokolni a halasztásom indokát, de arra megint adnom kell egy határidőt, hogy no de most már aztán mert a statisztikáink azt fogják mutatni hogy x% bevétel kiesésünk lesz a pénzügyi évben.. aztaqurva... Csak odáig már nem szokott elérni az ész, hogy ha aktuális stádiumban kiadnák, akkor lehet, hogy a bevétel kiesés nem x lenne, hanem x+y+...+n
Lehet, hogy vannak is ilyenekre példák a Bioware-nél (?) Akkor most tapsolni kellene, hogy hoztak valamit határidőre, azt ki is adták és ... és mi történt? De hozták határidőre.
A Cyberpunk-kal legalább próbálják kiküszöbölni, vagy legalábbis redukálni a hibákat, nyíltan felvállalják, hogy kellett nekik ez az idő már Isten tudja mióta.
Én személy szerint anno az AC Unity-vel csalódtam nagyot, hogy mennyire optimalizálatlan és játszhatatlan volt anno PC-n. És azóta jöttek egyebek is gondolom, mást én nem tudok most megnevezni. Valószínű (remélem) nem ilyen jellegű problémákat csiszolnak, de ha igen, akkor is tök mindegy, csinálják és javítsák.
Egy egyszerű SMS-es mobilvásárlásos fejlesztés után és sikeres tesztek után már éles rendszeren (az élesítés éjszakáján) is jöttek elő hibák, amit rohadtul meg kellett oldani, pedig a teszt elvégzése 1 percet vesz igénybe. Akkor egy ilyen giga projektnél tényleg tökéletességet várunk el?! Tökéletességre való törekvést igen, de én a tökéletest nem várom el tőlük még ennyi csúszás után sem. Mert az út látszik náluk, ahogy el akarják érni. A célt könnyű belőni bárkinek :)
Ugyanakkor könyvekben azért lehet ezt a mélységet könnyebben elérni, mert egy ember adja elő a művet. Egyetlen ember pedig jobban képes átadni egy megálmodott történetet meg szereplő(ke)t. Az fejében van tökéletesre csiszolva. Már akinek megvan hozzá a kellő tehetsége is. De ugyanúgy van erre példa filmekben és videojátékokban is. No meg aztán, ahogy mondtam, az embertől is függ. Vannak olyanok, mint én is, akiknek sokat dob egy sztorin a vizualitás és a hozzá írt dallam. Én ilyen formában szeretem jobban a sztorikat.
Szóval ne önmagunkból induljunk ki, mert nem csak az tud lenni megható, ami számunkra is az. Pont ez a felfogás megy itt sokszor a játékok esetében is; az a jó játék, amivel én játszok, a többi szar, mert gyerekeknek való, vagy mert írtak hozzá történetet. A kerítésen túl is van élet. ;)
Aztán eljutottam a PS-es részhez és rájöttem ki vagy a 17. account-od mögött.
Mármint az első mondatnál egyértelmű volt az álértelmiségi maszlag alapján, de próbáltam dramatizálni.
Az, hogy reggel gamekapoccsal kelek annak meglehetősen prózai oka van, magammal viszem wc-re a telefont.
Senki életében nem csinál semmi olyat magától ami nem vált ki belőle érzelmeket... Hacsak nem robot lennél, te simán szociopata vagy.
Mitől más egy regény, egy film, egy videójáték? Kb kitalált történetek és szereplők mindben (persze vannak kivételek). Te és még itt pár okos csak néztek ki a fejetekből miközben játszotok vmivel és csorog közben a nyálotok mint egy foggyosnak?
Belőled a gyerekkori PS hiány és játékaik nélkülözése már olyan traumát váltott ki h azóta is gyűlölt ellenséged lett a teljes Sony birodalom. A trauma pedig erős érzelem.
Akik élik az életüket és érzéseik is vannak, ha empatikus lények akkor könnyen felfedezhetnek pl videójátékok, filmekben, regényekben is hasonlóakat. Ez fogja meg őket. Az életszerű dolgok. Ahhoz hogy ezt felfogd sima és érzelmi intelligencia is kellene.
Nem irígyellek...
Ja és tv-m sincs.
Teslát meg napelemmel töltöm.
Nem az a baj, ha jó egy sztori és a játékos beleéli magát, netán évek óta is visszaemlékszik rá, de vannak olyanok akik életük legnagyobb élményeként hivatkoznak egy-egy játék befejezésére, hogy mekkora érzelmeket váltott ki belőlük.
Na az qva gáz.
Ezzel teljes mértékben egyetértek. :-)
A baj inkább az, amikor fel van istenítve egy szórakoztatóipari termèk ami mèg lehet hogy meg se jelent.
Mindenki tudja hogy minden pillanatban a koporsója fele halad ès ha ezt figyelembe veszem, akkor jön a kèrdès, hogy mennyire fontos pl egy last of us, ahol kitalált karakterek csinálnak kitalált környezetben, kitalált dolgokat, ès mennyire fontos inkább èlni.
Fogjon meg a törtènet nincs ezzel gond, ahogy a szórakozással sincs.
De lássam hogy èlni is kell ès hogy egy játèk vagy film közel sem olyan fontos mint az èlet.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.