Next-genesedik a Days Gone is

  • Írta: szlav
  • 2020. november 4.
  • Hír
Link másolása
Miközben már szinte a kanyarban van a PlayStation 5 megjelenése, egyre több Sony-exkluzív játék hozakodik elő az újgenerációs konzolra szabott frissítésével. A sorból nem lóg ki a Days Gone sem.

Deacon St. John posztapokaliptikus kalandját, bármennyire is szórakoztató volt az, sosem nevezhettük a PlayStation 4 legstabilabb játékának. Időnként bizony megesett, hogy a framerate megingott, ami persze egy nyílt világú, többszáz zombit renderelő programnál talán nem is olyan meglepő. Igen ám, de nyakunkon az új hardver, ennek következtében pedig a Days Gone motoros túrái is sokkal zökkenőmentesebbek lesznek.

A Bend Studio Twitteren számolt be arról, hogy mire számíthatunk, amikor elsőként elindítjuk a Days Gone-t a vadiúj konzolunkon. Miután PS4-ről áthoztuk a mentéseinket PlayStation 5-re, 60 fps-t célzó sebesség és dinamikus 4K felbontás vár majd ránk. Elképzelhető tehát, hogy a sziklaszilárd 4K/60 fps-es kombóval még a PS5-nek is meggyűlik a baja helyenként, az azonban biztos, hogy a PlayStation 4-es élményhez képest komoly minőségi ugrásra számíthatunk.

46.
46.
godach
#38: Semmi nem lett velem, csak néha betelik a pohár. Amikor megunom, írok. Most te untál rám, írtál nekem. Ennyire egyszerű.
44.
44.
delphijos
#42: Nekem a új TR széria volt olyan hogy SZÁMOMRA túlságosan erősödött a gyűjtögetés, farmolás. Persze, sok minden nem kötelező, de én se vagyok a “minden bizbaszt összeösszegyűjtök” típus. Inkább akkor gond ez ha kötelező a továbbjutáshoz.
42.
42.
Yanez
#40: Dettó. A Metal Gear a legjobb példa arra, hogy minek áll jól az ow és minek nem. Persze hozzáértő kezekben bármiből lehet jó sandbox féle cuccot faragni, erre pedig a GoW a legjobb példa. Legalábbis az előző részekhez képest a legutóbbi inkább ow. Számomra a temérdek farmolás és a már fölöslegesen sok mellékküldetés szokta elrontani a játékot, kivéve persze, ha az adott cím akkora élményt okoz, hogy még örülök is a sok szarnak benne. Szóval ebben a kérdésben is döntő faktor lehet az ízlés kérdése. Én pont ezért nem savazom egyik játékot sem, és főleg nem azokat, akik játszanak vele. Lehet valaki nagyon jót szórakozik vele, én viszont hányni tudnék tőle, de ez sosem a játék hibája, hanem sokkal inkább az ember ízlésé. Természetesen elvakultnak sem szabad lenni, és be kell ismerni azt is, ha a kedvencünk nem tökéletes és vannak hibái, van hova fejlődni. Attól számunkra hangulatilag még 10 pontos alkotás lesz. :)
40.
40.
Ps fanboy
#35: Persze. Ezzel nincs is gond. Én is vagyok így egy pár ow játékkal, a listád alapján vannak közös kedvenceink is. Az előző kommentem az úriemberre reagálva, azonfelül, hogy provokatív volt, inkább a trendek baljós alakulása kapcsán értendő. Értem ezalatt, hogy még az ND is nyilatkozott egy olyat, hogy az új TLoU-t már openworldben képzelték el (szerencsére nem így lett), ebben az az ijesztő, hogy már az ND is kacérkodik a gondolattal, hogy ow-sedjenek. Szó se róla megnéznék egy ND féle ow játékot, de, ha lehet maradjanak a kaptafánál. Én a filmes élményeik miatt szeretem a játékaikat, többek között. És vannak más franchise-ok is, más fejlesztőcsapatoktól, amiket szintén nem szeretném, ha openworld-be tennének.
38.
38.
delphijos
#29: Én sem értem mi lett veled, egész normális fickó voltál, de nagyon beakadt nálad valami... gáz.
37.
37.
Yanez
#36: Én is kb ugyanígy váltogatom, hogy szép változatos legyen az élet, csak nálam még a platformerek is benne vannak ebben a palettában.
36.
36.
Marcus88
#35: Én felváltva szoktam egy cső egy ow egy cső egy ow meg közben egyszer egyszer fifa.
35.
35.
Yanez
#34: Én pl mindkét kategóriát szeretem. Ha egy ow játéknál elkap a gépszíj, akkor azt szeretném, hogy soha ne legyen vége (Mad Max, Spiderman, Arkham Knight, Vampyr, stb). Bármeddig tudnám tolni. Persze vannak olyan sandbox cuccok is, amikor már várom, hogy mikor lesz vége (GTA 4, MGS V).

Egy sztorialapú csőjátéktól pedig pont azt várom, hogy ne legyen 20 óránál több, mert annak a stílusnak nem áll jól a zsíros szavatosság. A játékmenet egy idő után monotonná válhat. Ugyanez az fps-eknél. Természetesen itt is akadhatnak kivételek, de ha pl az UC, RE vagy Max Payne-ről van szó, akkor azok szavatossága, sztori és gameplay adagolása pont tökéletesen van eltalálva!
34.
34.
Ps fanboy
#29: "vagy az Uncharted ahol választásod nincs merre mész, mert egy kibeba.... hegyre csak egy féleképp, 13 kiszögelésen tudsz felmászni."

Ilyen kijelentéseket ne tegyél, mert pont az ilyen vélemények miatt lesz majd minden openworld, önismétlő, időhúzós szar. Aztán akkor meg az lesz a baj," hogy minden játék openworld akar lenni, hogy kinyújtsák a játékidőt, pedig, ha rövidebb lett volna.... "
Amúgy nem tudom mi bajod van azzal, ha csak egyféleképpen lehet megmászni valamit és csak egy irányba mehetsz. Szerintem az is van olyan elegáns megoldás, mint a mai ow játékok, ahol mehetsz ide oda, de aztán úgyis ugyanott kötsz ki, a küldinél. De mindegy én elfogadom, hogy az a felállás neked jobban tetszik, de te meg fogadd el, hogy vannak emberek, akik nem azzal akarják elbaszni azt 2-3 órát, amit naponta játszásra szánnak, hogy ténferegnek egy világban és gyüjtögetnek meg kraftolgatnak....
32.
32.
Yanez
#29: Egyből lerí a kommentedből, hogy a GoW-al egy percet nem játszottál, vagy kb annyit. Uncharted pedig egy tps "csőjáték", nem open world. Ennyi erővel a Max Paynet is idesorolhatjuk, sőt! :) A kedvenc címekkel mindig az a baj, hogy az ember képes elfogult lenni. Számodra biztosan agyba-főbe veri a Days Gone az UC4-et, és ezzel nincs is baj. Két külön kategória amúgy. Lehet, hogy számodra a GoW is elbújik mellette, de ezt ugye nem tudhatjuk.

Számomra, ami a minőséget illeti, kevés játék közelítette meg a GoW szintjét, de hangulatban viszont sok címmel ugyanolyan jót szórakoztam ebben a generációban is.
30.
30.
Goromi
#29: ˝sony féle analfabéta játékmenet˝

Nincs több kérdésem.
29.
29.
godach
A Days Gone legnagyobb hibája, hogy PS exként jelent meg.
Multiplatform címként egy örök és maradandó élmény lett volna mindenkinek, de így hogy csak erre az egy konzolra jelent meg, sajnos megbukott mert a sony féle analfabéta játékmenetnél sokkal többet kínált, amire a csőfolyosós, mindentaszádbarágok sony ex prostik egyszerűen nem tudtak megfelelni, mint játékos.

Emlékszem, hogy amikor jött a GTA3 hihetetlen volt, hogy nyilt világ.
Emlékszem, amikor a Matrixot néztük és jött a Max Payne, mennyire csodálkoztunk, hogy meg van oldva egy játékban a bullet time.
Emlékszem a Half Life 2-re amikor a víz/fizika effekt promó videóit lestük (no meg a görögdinnye szétlövését "az megvan?") mennyire hihetetlennek tűnt. Na ebben a horda megalkotása is kb ilyen.
Járnak enni, inni, aludni. Napszaktól függően, ha kiismered a térképet, akkor tudod hol keresd őket. A gyűjtögetés nem madártoll, hanem tényleg érdekes képeslapokat olvasgatni és sorolhatnám még.
Sok ow játékkal játszottam, sok zombissal vagy posztapokkal, de ez a játék mindent visz.
Persze ha a következő részben csak W-t lehet nyomni és előrefelé menni, akkor a felsőbbrendű sony tulajoknak is fog tetszetni és a világ legjobb exkluzívjai közé fog bekerülni, mint a GoW (ahol még ugrani sem lehet de persze magyarázat= nem is kell) vagy az Uncharted ahol választásod nincs merre mész, mert egy kibeba.... hegyre csak egy féleképp, 13 kiszögelésen tudsz felmászni. Na ezek a gém of dö jör játékok xDDDDDDD
19.
19.
Ps fanboy
Szóval ez a játék is a nextebbik genjét veszi elő. Ez szar volt.
16.
16.
kryszisz
#13: Teljesen??? A legfrissebb peccsel játszottam végig, 3x is előfordult, hogy teljesen összeomlott a játék (sem a textúrák, sem a scriptek nem töltöttek be), ez már önmagában gáz, de amit nehezen nyeltem le, az az, hogy egy quest breaking bug miatt buktam a 100%-os végigjátszást, s ezzel a true endinget. Konkrétan az utolsó "Protecting the weak" küldetésnél beadta az átvezető animációt, megkaptam az XP-t meg a teljesítve kiírást is, épp csak ugyanúgy ott maradt a jelzés, hogy aktív a küldetés. Mindezt egy Sony exben, amelyek a minőségről híresek ugyebár. Na, ennyire van felpeccselve:D Persze ettől még a játék király, mindenképp pótold majd Yanez.
13.
13.
xanatos0911
#11: Elvileg már teljesen felpeccselték. Ha ma futtatod akkor már nem találkozhatsz problémákkal.
11.
11.
Yanez
Még ebben a genben terveztem a pótlását, de akkor marad a PS5 terv része.
6.
6.
kryszisz
Azon is ügyködjenek akkor már, hogy a játék ne omoljon össze teljesen 5-6 óra játék után. Azért az cseppet ciki volt, pláne egy exkluzív cím esetében..
3.
3.
Drraco
Szinte már csak ilyeneket lehet olvasni: "next-genesedik, újraportolják, remake, remastered...". Mire az összes létező játékot "next-genesítik, stb.", kijön egy új konzolgeneráció, vagy felnő egy új ember-generáció, és lehet kezdeni elölről. Lassan nem is lesz szükség játékfejlesztőkre, csak restaurátorokra...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...