Cyberpunk 2077 - akár a mentésünket is bukhatjuk

  • Írta: fojesz
  • 2020. december 21.
  • Hír
Link másolása
A CD Projekt RED korlátozta a játékállás rögzítéséért felelős fájl méretét, így ha az túl nagyra nő, akár el is bukhatjuk a mentésünket. Hivatalos forrásból egyelőre csak egy tippet kaptunk ahhoz, hogyan tudjuk ezt elkerülni.

Újabb probléma ütötte fel a fejét a Cyberpunk 2077 kapcsán, ez ráadásul jóval komolyabbnak tűnik a szokásos bugokhoz és teljesítményproblémákhoz képest. Kiderült, hogy a játékosok akár el is bukhatják a mentésüket: a játékállás rögzítéséért felelős fájlok méretét 8 MB-ban korlátozta a CD Projekt RED, ha ennél nagyobbra híznak, használhatatlanok lesznek.

A Redditen megjelent posztok szerint a dolog az összes platformot érintheti, de egyelőre csak a GOG támogatási oldalán erősítették meg hivatalosan is a korlátozás létezését. Az sem egyértelmű még, hogy mennyire könnyű elérni ezt a limitet, az üzletnél mindenesetre azt javasolják, hogy próbáljunk kevesebb tárgyat és craftoláshoz szükséges alapanyagot tartani magunknál, ha pedig kihasználtuk a tárgyak duplikálását lehetővé tévő glitchet, töltsünk be egy olyan mentést, ahol még nem éltünk ezzel. A GOG felhívja a figyelmet, hogy bár a korlátozáson finomíthatnak a jövőben, a tönkrement mentések nem állíthatók helyre. (Egy Reddit-júzer addig is összeszedte, hogy az egyes platformokon hol tudjuk szemmel tartani a mentésünk méretét.)

A Cyberpunk 2077 egyébként valamennyi platformon a napokban kapott hibajavítást, a fejlesztők pedig további frissítéseket ígérnek a következő hónapokra. A PlayStation Store-ban nem is kapható jelenleg a játék, a Microsoft Store pedig technikai problémákra figyelmeztet. A különösen problémás konzolos verziók esetében visszakérhetik a pénzüket a játékosok.

50.
50.
#49: Ja, kiszedték a korlátot egyszerűen.
49.
49.
pityke0211
Patch 1.06 elvileg javította a problémát
48.
48.
Gerhman
#45: Neked is igazad van.
47.
47.
semike
#46: HáátEzIgenSzépVolt!!!
(Taps)

:)))))
46.
46.
Jhonyy
En a jatekot megvettem ps4-re ,de ha tudtam volna hogy problemakkal utkozok,inkabb egy kicsit vartam volna,de ez van,ezzel tanultam hogy d1-re nem fogok jatekot vasarolni ,inkabb 1-2 napot kivarok,vagy egy hetett es azutan veszem meg,meg jo hogy 62 eurot fizettem ra,de ez van ,nekem a jatek tetszik nagyon,de addig nem jatszok vele sokta amig kinem javitjak rendesen,kibirok 1 -2 honapot ,biztos megfogja erni,ha addigra beszerelek egy ps5-ot akkor azon fogom nyuzni ejjel nappal.
45.
45.
delphijos
#41: Nem, nincs igaza. Elfelejteni előbb kellett volna. Nem kiadás UTÁN.
42.
42.
Darksiders84
#34: Nem tudom mire gondolsz én is csak nyomom trükközni fogalmam sincs, hogy lehet viszont mindent összeszedtem nem válogattam addig, amíg be nem lassult nem tudtam futni és ezután üritettem illetve figyelem mit veszek fel, de a mentés így is ugyanaz vagyis annyi mint pár szinttel ezelőtt.
34.
34.
Kisjack241
#30: Nekem is 12-13 megás mindegyik mentésem. Viszont én nem trükköztem azzal hogy hibákat kihasználva jussak előbbre, lehet hogy ez is számít?
33.
33.
vincentvega
1,4-4,4 MB közöttiek a mentéseim.
32.
32.
vincentvega
31.
31.
Caleon
#29: Tavasszal kèrdeztèk az indexet, mièrt minden cikk a covidról szól és a meglepően őszinte válasz az volt, hogy mert arra kattintanak.
30.
30.
Darksiders84
Megnéztem részletesebben, mert nem rányomva az eddigi összes mentést írja egyben ami nálam 146.9 MB viszont egyesével 6-osl szinttől 10-ig egyformán 12.59 MB . Remélem most akkor nem kell komolyan aggódnom , hogy átléptem a 8- at és előbb vagy utóbb biztos nem tölti be a mentésemet.
29.
29.
delphijos
#25: De most tényleg. Kb. 6 millió komment született csak itt, és kb. mind ugyanarról szó.

1. Rohadt CDPR átbaszta az embereket, ezt a szart nem kellett volna így kiadni
2. Kurva jó játék, csak szar hozzá a hardvered, miért nem magát a játékot nézed?

Tényleg, mi értelme van a 20. hírnek, hogy ugyanez menjen tovább ?
28.
28.
Drraco
#25: Ember, most nem azért, de nagyon nincs mit átlátni a hozzászólásokon, körülbelül minden cikk alatt ugyanaz a 4-5 ember copy-paste-ezi a sajátját.

(Egyébként meg, bocsánatot kérek, nem írtam oda, hogy általánosságban gondoltam a dolgot, mint ahogy az a komment, amire válaszoltam, szerintem szintén általánosságról szólt. Erre próbáltam célozni, hogy ezért van félig-meddig mesterségesen generálva a híráradat. Legközelebb majd szájbarágósabban fogalmazok.)
25.
25.
#16: Ember, most nem azért, de kikapcsolt hirdetésblokkolóval és kikapcsolt mindennel járok GK-ra, hogy esetleg legyen reklámbevételük, de esküszöm, hogy hónapok óta itt sehol egy szem darab reklámot nem láttam. És azért csak hónapok óta, mert akkor figyeltem fel rá és az óta figyelem, hogy egy szem reklám nincs az oldalon sehol soha never ever EVER.

Valakik ezt szorgalomból, vagy szeretetből készítik és annyit sem várnak tőlünk, hogy egy reklámot megnézzünk. A játékról pedig folyamatosan megy a téma, tényleg érdekli az embereket. Jók az új hírek erre, úgy könnyebb átlátni a hozzászólásokat, mint 500 darabnál.
23.
23.
#8: Bizony, nagy respekt, hogy ezt így leírtad :)
22.
22.
Megnéztem a mentéseimet a kliens szerinti 38. játékórám után.

A legelső 1,3 mega
Az utolsó 2,8 mega

115%-os emelkedés, bár a 8 megától még távol áll. Ezzel nem azt mondom, hogy ez elmegy, vagy ne lenne gáz nekem ezzel a korláttal.... Egyelőre elmegy. Ha nem lenne a 8 megás korlát akkor nem is érdekelne tulajdonképp, így meg remélem nem jutok el arra a pontra, hogy betöltéskor tudom meg, hogy nem jók az utolsó mentéseim.

De mindamellett, hogy ez az első olyan hír, ami nekem sem nagyon tetszik, tényleg igaz, hogy szegény játéknál már bármi gyengeség mutatkozik, mindenki belerúg egy jó nagyot. Úgyhogy fakk 7erek, nekem így is 2020 legjobb játékélménye eddig. (Kivéve harcban. Harcban a Doom-os faszi 0,0 idő alatt lenyomja V-t)
17.
17.
zozo76hun
egyre jobb ez a szajberpank...
16.
16.
Drraco
#15: Most ez hozza a kattintásokat, ettől pörögnek a reklámok. Így lehet, hogy lesz, mert az érdeklődést fent kell tartani. Aztán majd ez is elül, mert jön valami más.
15.
15.
delphijos
Olyan hír is lesz hogy a CDPR egyik vezetőjének plasztikázták a seggét? Vagy hogy narancsbőrős a felesége lába ? Lassan ez jön....
8.
8.
PiszkosFred
#7: Igen, egy darab mentés nem lehet 8mb-nál nagyobb.

Ugyanazt a f.szságot követte el a CDPR, mint anno a Bethesda az Oblivionnal, vagyis a játékod során az ÖSSZES tárgynak, alkotóelemnek, dropnak, ruhának, blabla, azonnal generál egy egyedi azonosítót, egy ID-t a játék/kliens, akár használod azt, akár nem, akár lebontod, akár eladod, teljesen mindegy, a lényeg, hogy a játékban megjelenik és onnantól kezdve az végig jelen lesz a mentésben.

Na most egy idő után (sok craft, sok loot, sok játékidő, stb.) ezek az azonosítók és a hozzájuk tartozó infók akkora mennyiségű adatot jelentenek, amelyet nem fog tudni a kliens minden egyes beolvasásnak újra és újra értelmezni és újrarendezni.

Ugyanis a loot/material/stb nem egy fix azonosítóval rendelkezik, mint a legtöbb játék esetében, hanem minden egyes betöltéskor a "kliens" újra és újra sorba rendezi az egészet és új azonosítókat oszt ki minden tárgynak, ami a világban már jelen van - és ami fontosabb - jelen VOLT legalább egyszer (még akkor is, ha azt már hetekkel előtte eladtad, eldobtad, lebontottad, csak a sztoriban szerepelt, stb.), vagyis a játékod során minimum egyszer le lett generálva egy azonosító hozzá.

...és a sok konzolos agyrém bug és hiba mellett ezúttal ez kőkeményen érinti a PC-seket is.
7.
7.
zakkantlaci
De érdekes, hogy PC-n egy mentés fájl majdnem 4 MB-t, és nekem is van vagy 48 MB az össz mérete. Tehát, akkor egy mentés fájl nem lehet nagyobb 8 MB-nál. Már értem!
6.
6.
Darksiders84
#4: 12 óránál PS5-ön viszont mindig felülírva egymásra mentek.
5.
5.
zakkantlaci
Most nem azért, de az senkinek sem jutott eszébe, hogy a korábbi mentéseket törölje?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...