PC-n is nagyot futott a Death Stranding

  • Írta: szlav
  • 2021. április 8.
  • Biznisz
Link másolása
Bármennyire is megosztó legyen, a Death Stranding számszerűsített sikereivel nehéz vitába szállni. Az egykori PlayStation-exkluzív futárszimulátor PC-s változata 23 millió eurót hozott a konyhára fél év alatt.

A 505 Games anyavállalata, a Digital Bros nyilvánosságra hozta a 2020-as év második félévére vonatkozó üzleti jelentését, így többek közt megtudhattuk azt is, hogy a kiadó melyik PC-s címei remekeltek a legjobban. A vaskos összesítés tizennyolcadik oldalán szereplő listára érdemes egy pillantást vetni, hiszen abból kiderült, hogy Hideo Kojima narratív kalandja, a Death Stranding alig fél év alatt 23 millió eurót hozott a konyhára a platformon annak ellenére, hogy a lista élén álló játék azt megelőzően komoly köröket futott már PlayStation 4-en is.

Mindezt azért érdekes igazán, mivel a Death Stranding már a megjelenése napján erősen megosztotta mind a kritikusokat, mind pedig a játékosokat. Nekünk nagyon tetszett az alkotás, és ezt a véleményt sokan mások is osztották az eredeti megjelenése napján, később pedig a PC-s port kiadásakor viszont játékosok tömegei háborogtak a bizarr történet és az annál is szokatlanabb játékmenet miatt. Akárhogy is legyen, a nap végén a játék mindkét platformon anyagi sikernek bizonyult.

A Digital Bros jelentésén egyébként feltűnik többek közt a Control is, amely 16 millió eurót hozott a 2020 decemberével záródó félévben, az Assetto Corsa, amely majdnem 9 millióval zárt, illetve a Ghostrunner is, amely éppen csak lecsúszott a 7 millió eurós mérföldkőről - ez utóbbi szintén szép teljesítmény, hiszen a cybernindzsa kalandja az összesítés lezárásakor csupán bő egy hónapot töltött a piacon.

18.
18.
#17: Marketing nem erről szólt.

Úgy próbálták eladni, mint egy Kojima féle open-world túlélő/akciójáték.

Első pár napban pörgött is az eladás, amíg körben nem ért a hír, hogy ez egy fos.
17.
17.
Parano1d
#15: Arra próbáltam célozni, hogy az anyagi siker nem feltétlenül mérőfoka annak, hogy jó-e egy játék. Filmes példát is hozhattam volna. Pl a Remény rabjai mint film is bukás volt a moziban, de attól még nem lesz rossz film.
És igen a Death strandinget igenis rétegjátéknak tekintem, nem azért mert az openworld futárszimulátorok piaca viszonylag kicsi, hanem a témája miatt, ami sokaknak nem jön át. De nincs ezzel gond.
15.
15.
#14: Open world játékok, mint rétegjáték?
Az igen.
5.
5.
szujonor
Futna nálam is, de épp most a Geforce Now-n karbantartják. Már azt se tudom, hol hagytam abba. :(
3.
3.
Laliath
#2: A közvélemény minden olyan játékot PS excluzivként kezel, ami kezdetben csak PS-en volt elérhető. Ezen nehéz lenne változtatni. De abból is látszik, hogy nem csak PS-re készült a DS, hogy technikailag mennyivel jobban startolt , mint a Horizon Zero Dawn
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...