Sugárkövetéses hangzást kap a Forza Horizon 5

  • Írta: szlav
  • 2021. július 14.
  • Hír
Link másolása
Ki mondta, hogy csak az árnyékok és a tükröződések húzhatnak hasznot a ray tracingből? A Forza Horizon 5 nagy előrelépést tesz az audiotechnika terén, hála a sugárkövetéses hangeffekteknek.

Újabb gameplay-bemutatóval jelentkezett a Forza Horizon 5, s habár ezúttal is megcsodálhattuk Mexikó szemet gyönyörködtető tájait és az ott száguldó autókat, a lényeget ezúttal a fülünkkel kell figyelnünk. A Playground Games ugyanis komoly újdonságokat szán a versenymániás audiofileknek, kezdve a ray tracing technológiával szimulált hangzásvilággal. A játék 90 fps-es sebességgel igazítja a forgalom és a versenyben lévő autók hangzását az adott környezethez, így nem csak akkor vehetünk majd észre különbségeket, ha éppen egy zárt alagútban suhanunk végig.

A Playground Games csapata 320 új hangmintával toldotta meg az előző epizód járműveinek audiokönyvtárát, ráadásul ezúttal minden járgánynál alkalmazzák az úgynevezett granular hybrid looping megoldását. Ahelyett, hogy félrefordítanánk ezt a szép fodros kifejezést, inkább eláruljuk, hogy miről is van szó. Ez a technológia (amelyet a Forza Horizon 4 autóinak 15 százaléka már használt) számtalan apró hangfelvétel részleteiből dinamikusan fűzi össze a végleges hangot, mindig a vezető játékos inputjához mérten.

A fejlesztők a minap részletesebben is meséltek a fentiekről, a livestreamnek hála pedig még több snittet elcsíphettek a játékmenetből. Íme:

A Forza Horizon 5 november 9-én gördül be PC-n, Xbox One-on és Xbox Series X/S-en.

11.
11.
Helium Prime
#10: Nyugodt szívvel ajánlom!

https://www.konzolvilag.hu/xboxseries/xbox-wireless-headset
10.
10.
Viktor_The_Best
Milyen fejhallgato kell ehhez hogy hallj mindent amirol szo volt? Barmilyen jo vagy kell hozza hasonllo mint ami a sony-nak van a pulze?
9.
9.
markoci555
Szerintem meg bőven elég előrelépés lenne, ha hagynák a felhasználót, hogy akár 0-ig vigye az audio-t, ésne csak 1-ig lehessen...
valami idióta streamer móddal lehet csak némítani pl zenéket a 4-ben, mi ez emberek!?
8.
8.
Heldengeist
Kb. erre volt jó az A3D és az EAX, mielőtt a Microsoft kinyarta a hardware accelerated sound-ot. Jó, hogy így kb 15 évvel később visszaevickélünk hozzá.
7.
7.
ATi0021
#2: Már nagyon elegem volt a jobb kormányos világból. Plusz a szmog fedte városok se hiányoznak. Szóval szerintem jó lesz Mexikó is. De majd a TDU SC lehet az ázsiai helyszínre vágyók játéka. :)
6.
6.
godach
#2: Nézd meg a Motorstormot. Csak jó kezekbe kell adni, és minden változatos lehet.
5.
5.
Josi21
#2: Tducs lessz a te játékod... Hongkong elég nagy játszóteret fog adni. ;)
4.
4.
Helium Prime
Szerintem igen változatos helyszíneket fog tartalmazni ez a rész is! Számomra egy neonfényes város lenne hányinger! :)
3.
3.
Oistrakh01
#2: Csá nálad már ott a játék?
2.
2.
Caleon
Japánba kellett volna vinni, ez a helyszín unalmas.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...