A Nintendo még tavaly márciusban nyújtott be két szabadalmat egy DLSS-szerű technológia kapcsán, de azok csak a minap váltak nyilvánossá. A leírások szerint a kiotóiak is egy gépi tanuláson alapuló felskálázási eljáráson dolgoznak, amely a képet pixelek csoportjára szedi, azokat kontextuális adattal egészíti ki, majd mesterséges intelligencia segítségével egy magasabb felbontású kép részeként rakja össze őket újra.
A még jóváhagyásra váró szabadalmak példákat is említenek a technológia alkalmazására: az jól jöhet, amikor a játékok dokkolt módban futnak, és így nagyobb felbontásra lenne szükség, de a felhős játéknál is hasznos lenne, hogy ne kelljen a ténylegesen megjelenített felbontásban küldözgetni a képet. A Nintendo egyébként az 540p-ről 1080p-re történő felskálázást említi meg konkrétan, de állítása szerint más eljárások, így akár a 4K-s ugrás is megvalósítható.
Jól ismerjük persze ezeket a megoldásokat, hiszen PC-n már jó ideje használjuk őket, a viszonylag gyenge hardverrel rendelkező Nintendo Switch esetében azonban különösen hasznos lenne valami hasonló. Habár a szabadalmak nem minden esetben fordulnak termőre, reméljük, ezúttal lesz kézzel fogható eredményük!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.