A Returnal talán egyik legnagyobb hiányossága az volt, hogy nem lehetett benne menteni, de legalábbis nem voltak benne olyan checkpointok, ahol automentett a játék. Ez érthető is, hiszen egy roguelike-játékról van szó.
A Housemarque azonban kifejezetten szigorúan kezelte a zsánerre jellemző mentésnélküliséget. A Returnal esetében ugyanis még arra sem volt lehetőségünk, hogy kikapcsoljuk a PlayStation 5-öt, ha pedig alvóállapotban hagytuk a konzolt, akkor csak reménykedhettünk, hogy ne jöjjön mondjuk egy új szoftverfrissítés, mert akkor bizony hiába való minden.
A csapat megértette a rajongók egy részének elégedetlenkedését, és jelezték, hogy megvizsgálják annak lehetőségét, hogyan tudnák áthidalni a problémát úgy, hogy közben a rougelike-élmény se csorbuljon.
A stúdió végül tegnap, a PlayStation Blog egyik friss bejegyzésében jelentette be, hogy sikerült megoldást találniuk a problémára, így a Returnal legújabb frissítésében már lesz mentési lehetőség. Az úgynevezett Suspend Cycle lényege, hogy most már nyugodtan kiléphetünk a játékból, nem fogjuk elveszíteni a mentett állásunkat. Persze azért vannak korlátai a megoldásnak, ugyanis bossharcok, átvezető pillanatok vagy intenzív harcok közben nem áll rendelkezésünkre a mentés.
A játék legújabb frissítése emellett egy másik hasznos újdonságot is magával hozott, ugyanis megérkezett a fotómód, úgyhogy már alig várjuk, hogy a Gamekapocs Instagram-oldalán is viszontláthassuk az alkotásaitokat!
Nincs olyan szoftverfrissítés, ami magától felmenne. Ellenben az alvó üzemmód lefagyása már reálisabb veszély.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.