Azt már jó ideje tudjuk, hogy a Sony valamiért nagyon nem volt elégedett a Days Gone eredményeivel, pedig most az egykori rendezőnek, Jeff Rossnak köszönhetően kiderült, hogy közel sem lehetett akkora anyagi bukás a játék.
A napokban kiderült, hogy több mint nyolcmillió eladott példánynál tart a Ghost of Tsushima, mire Ross a Twitteren elárulta, hogy a Days Gone-ból a megjelenését követő másfél év alatt szintén elkapkodtak ennyit, ráadásul a PC-s változat premierje óta több mint egymillió újabb példányt értékesítettek Deacon St. John kalandjából.
A játék rendezője elmondta, hogy az eladási mutatók ellenére a Sony menedzsmentje mindig is éreztette a Bend Studios csapatával, hogy számukra csalódás a projekt. Ezek után nem meglepő, hogy a stúdió hiába házalt a stúdióvezetésnél a Days Gone 2 ötletével, a Sony végül úgy döntött, nem kér a folytatásból.
Azért az erős, h a DG sztorija jobb, mint a Lou-é.
Imádtam a Days Gone-t. A Sonynál akik eldöntötték h ez a játék ne kapjon folytatást, azoknak van nálam valami, amit szívesen felajánlok elfogyasztásra, de azért na. A game sztorijában az összes valaha létezett és unalomig ismert klisé előjön, amitől néha olyan szekunder szégyent éreztem, h kiújult tőlem a reumám. Én elhiszem sokatoknak a Last of us folytatása egy csalódás, egy kalap szar, és nem azt kaptátok, amit vártatok, de az isten szerelmére, ne egy Days gone szintű sztori legyen már az elérendő szint, mert így az előbb említett játékkal megfogalmazott kritikák is hitelüket vesztik.
Steamen vettem meg, mivel nincsen PS-em szóval későn csatlakoztam a "buliba".
Hogy őszinte legyek szerintem elég lagymatag volt a játék:
A sztori eleinte érdekes, de túlságos túl lett nyújtva:
miután a Ripperekkel végez Deacon, ott tökételes befejezés lehetett volna a játéknak: elhagyja a a Lost Lake telepet, és új élet kezd és Boozerrel szétválnak az útjaik.....de nem
Ehelyett megérkezünk a katonai bázisra, ahol fetch questek sorozatát sózzák ránk ,majd jön egy rakás véletlen egybeesés (pl: random biztonsági őr akivel egyszer találkoztál anno, most valami bandavezér a kutatási bázison, PONT a feleséged dolgozott a víruson stb.), illetve a vége felé már elegem lett a fake-outokból is (Boozer meghal, de mégse, a feleséged meghalt, de mégse stb)
Másik probléma az pedig a karakterek, akik számomra kifejezetten antipatikusak voltak. Boozerből már az elején elegem volt, hogy babusgatni kellett, illetve hogy 2 percenként felhívott valami baromsággal, a többi telepessel egyetemben akik szintén imádtak rádión keresztül zaklatni.
Gameplay terén is elég idegesítő volt, hogy az új küldetéseket mindig akkor adták ki, amikor már a térkép másik felén voltam. Ez "Hard II" beállításon, ahol nincsen fast travel.
Végül pedig nem tudom mit csináltak a hang technikusok, de elég vegyes volt a minőség: Deacon mindig üvölt, még akkor is ha a beszédpartnere fél méterre volt tőle. Szerencsétlen színésznek nem adtak normális intrukciókat vagy mi?
De hogy valami jót is mondjak a horda szekciók kifejezetten tetszettek, pláne az Old Sawmill-nél levő rész.
Összegében nekem a tipikus "meh" kategória a játék, szóval sequel bait a végén ide vagy oda nem érdekel a folytatás.
A döntéshozó pénzemberek sajnos csak ebből tudnak kiindulni az eladások mellett. Lehet hogy a téma miatt több pénzre számítottak mint a Tsushima esetében, lehet hogy nem tartottak valami prgresszív kvótát. Nem tudom, csak találgatni tudunk.
Pontosan ezért nem adok a Metacriticen található pontokra - vagy akármilyen egyéb youtuber vagy gamer arc pontozására - semmit sem már. Badarság, ha ezen pontokból indul ki az ember egy játék megítélésekor. De ez igaz a kritikusok véleményére is sok esetben. Mint itt a Days Gone esetében, úgy nálam pl. bármikor előfordulhat olyan, hogy egyáltalán nem értek egyet a kritikusokkal.
Én nem játszottam vele, mert eléggé elegem van már ebből a zombis temából, mégis a PC-s megjelenés előtt fontolgattam a megvásárlását, de jött ez a eszetlen nyilatkozat, és inkább egy másik játékot támogattam.
Benne van bőven a top 3 " zombis " játékok közt .
Ha lett volna 2 . része ps5-re . Az maga lett volna a gyönyör . Nagy kár érte .
( Igen . Én csak dicsőíteni jöttem a játékot )
El lett mondva, hogy a játék pénzügyi sikernek könyvelhető el, mégsem folytatták. A Metacritic foglalmam sincs hol mérvadó ezek után, de legyen, hiszen kockázatos lehet egy új részt finanszírozni, ha már esetleg a nép nem lesz rá kiváncsi. Rendben, akkor nézzük meg a User score-t Metacritic-en: PS4: 8.4 PC: 8.6. Ez hol “tökutolsó”?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.