Az ID@Xbox program közeledik a fennállásának kilencedik évfordulójához, ami jó alkalmat adott a Microsoftnak arra, hogy áttekintse az elmúlt időszakot, és kicsit eldicsekedjen a sikerekkel. Összefoglalójukban emlékeztetnek, hogy az eredeti cél a Xboxban rejlő lehetőségek kiaknázása volt azzal, hogy a játékosok alkotások változatos kínálatához férjenek hozzá – és ebből mind a játékos, mind a fejlesztő profitáljon.
A program épp ezért a független fejlesztések erejének megértésével kezdődött, majd azzal folytatódott, hogy ezeket az innovációkat (mint a keresztplatformos játék) működőképessé is tegyék. Mint írják, a program minden elvárást felülmúlt: az ID@Xboxszal összefogó stúdióknak 2,5 milliárd dollárt ért a társulás szerzői jogdíjakon és bevételeken keresztül.
A Game Pass is hasonlóan jól futott, több százmillió dollárt fizettek azért, hogy a fejlesztők a szolgáltatásba engedjék a játékukat. A Microsoft mérése alapján a Game Passt használók szívesen fedezik fel a különböző zsánereket: egy, a szolgáltatást nem használó játékoshoz képest 30 százalékkal több műfajt próbálnak ki, és 40 százalékkal több játékkal játszanak.
Az ID@Xbox világszerte 94 országból 4600 fejlesztővel dolgozik együtt (amelyből ezer az elmúlt két évben csatlakozott), és háromezernél is több játékot szállítottak közösen Xboxra. A siker egyik legnagyobb kerékkötője még mindig a felfedezhetőség, ezért a jövő egyik feladata, hogy minél inkább láthatóvá tegyék a játékosok előtt a független fejlesztésű címeket. Egyik ennek pillére az időről időre jelentkező ID@Xbox Showcase, amellyel legutóbb épp egy hete találkozhattunk.
A redmondiak az ID@Xboxhoz hasonlóan elindítják az ID@Azure programot is, amely ugyanezt a segítséget ígéri minden fejlesztőnek, aki a Microsoft felhőszolgáltatását szeretné használni, jöjjön az mobilról, PC-ről, Nintendo Switchről vagy PlayStationről.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.