Kitálalt a Prey direktora: a Bethesda erőltette a lopott cím használatát

  • Írta: szlav
  • 2022. szeptember 1.
  • Érdekesség
Link másolása
Az Arkane Studios egykori fejese és a 2017-es Prey játékigazgatója elárulta, hogy milyen gusztustalannak találta, amikor a Bethesda rákényszerítette őket egy korábbi, ismert cím használatára.

Amikor a Bethesda és az Arkane Studios bejelentették a szimplán csak Prey címen készülő játékukat, a teljes videojátékos közösséghez hasonlóan mi is csak vakartuk a fejünket. Habár maga a 2017-es játék kifejezetten nagyszerűre sikeredett, annak címe mégis különös szájízt hagyott maga után, hiszen bő tíz évvel ezelőtt már láthattunk egy hasonló, idegen lényekkel foglalkozó first-person shootert, csak éppen egy teljesen másik stúdiótól.

A 2006-os Prey a Human Head Studios fejlesztése volt, és habár az indián szellemvilágot a gonosz idegen lények inváziójával keverő sztori 11 év szenvedés és a számos alkalommal újraindított fejlesztés után sem emelkedett a Half-Life magaslataiba, mégis egy sikeres, sokak által nagyon is kedvelt játék kerekedett belőle. Sokáig még egy folytatás is tervben volt, az ismét vakvágányra futó projektet azonban végül lelőtték - ekkor már a 3D Realms helyett a Bethesda uralkodott az IP felett, ők azonban úgy döntöttek, hogy kukába dobják a félkész játékot, és az Arkane új projektjére aggatják rá a Prey címet.

Ezzel azonban nem mindenki volt kibékülve, főleg az Arkane Studios berkein belül. Habár erről sokáig nem beszélhetett, a stúdió alapítója és egykori igazgatója, Raphaël Colantonio most az AIAS Game Maker's Notebook Podcast vendégeként mesélt az akkori élményeiről. Az úriember (aki egyébként jelenleg a Weird West-csapat, a WolfEye élén dolgozik független fejlesztőként) elárulta, hogy a Bethesda gyakorlatilag rákényszerítette az alattuk dolgozó fejlesztőstúdiót arra, hogy átvegyik a Prey nevét - ezt a direktor gusztustalannak és teljes tiszteletlenségnek érezte a Human Head Studios fejlesztőivel szemben.

"Nem akartam Preynek nevezni ezt a játékot, de mégis azt kellett mondanom az újságírók előtt, hogy mi akartuk ezt a címet. Utálok hazudni, így szörnyű volt egy olyan marketingüzenetet terjeszteni, amit egyáltalán nem támogattam. -- Számtalanszor bocsánatot akartam kérni [a Human Head Studios csapatától], de sosem volt rá lehetőségem, mert nem ismerem őket. Mi sosem akartuk ellopni az IP-jüket. Az egész ügy gusztustalan, egyáltalán nem erre vágytunk..."

Colantonio azt is hozzátette, hogy szerinte a 2017-es Prey névválasztása végső soron még árthatott is játéknak. A 2006-os horrorlövölde rajongói könnyen félrevezetve érezhették magukat az új anyag kapcsán, hiszen a két címnek gyakorlatilag semmi köze nincs egymáshoz. Ugyanakkor azok is eltántorodhattak az Arkane fejlesztésétől, akik korábbról már ismerték, de nem szerették a Human Head Studios azonos című alkotását.

10.
10.
herlius
Mondjuk az azért érdekes, hogy hogy tudták egyáltalán kiadni ilyen néven. Az eredeti Prey nem volt levédetve? Ez a sztori egy Doom vagy Quake esetében biztosan nem így végződött volna.
8.
8.
Jarl Balgruuf
És maga a game is elég hamar unalmas lett.
Mellé meg nem tudtam komolyan venni azt hogy az audiologok szerint mindent férfinek férje, és minden nőnek felesége volt benne.
7.
7.
Heldengeist
Aztán meg rommá perelnek mindenkit, ha a játékuk címében szerepel a "scrolls" szó.
6.
6.
br1Koo
Az a gáz ebben, hogy a játék simán megállta volna a helyét új címként. Sőt! Sokkal érdekesebb és eredetibb lett volna ha egy új ip-ként jelenik meg.
5.
5.
Zedas
Mindkét játékot imádtam, de tényleg teljesen érthetetlen volt anno, hogy az Arkane játékát mi a f*sznak hívják Prey-nek.
4.
4.
hedzsooo
Folytatast maig eltudnek kepzelni a regi Prey-hez is.
3.
3.
hedzsooo
#1: A kommentedbol kb. az jon le, hogy a vilagot is kb. ugy lathatod magad korul, mint ahogyan a profilkeped fest, fekete-feherben.
1.
1.
Csoki80
Gusztustalan volt ammeddig meg nem kaptad érte a lóvét XD
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...