Az NVIDIA előszeretettel szokott felturbózni klasszikus játékokat annak érdekében, hogy a legújabb RTX-es technológiákat (és persze a kapcsolódó videokártyákat) promózza, ennek jegyében készült el az immár tizenöt éves Portal RTX-es verziója is, amely december 8-án jelenik meg, és ingyenesen elérhető lesz minden Portal-tulajnak.
Az NVIDIA-féle Lightspeed Studiosnál készült újrázás ray tracinggel, magasabb poligonszámú modellekkel és új, nagy felbontású textúrákkal várja a játékosokat. Természetesen a harmadik generációs DLSS-t is támogatja az anyag, ami a fenti kedvcsinálót elnézve kifejezetten áldásos hatással van a teljesítményre.
A Portal with RTX egyébként egy NVIDIA GeForce RTX 3080 videokártyát, 16 GB RAM-ot, valamint egy Intel i7-9700K vagy AMD Ryzen 5 3600 processzort követel meg, ha 1080p-ben és 60 fps-sel játszanánk - ehhez a DLSS 2-t is be kell kapcsolni.
A bátrabbak rámehetnek a 2160p-re is, ide viszont egy NVIDIA GeForce RTX 4080, 32 GB RAM, és egy Intel i7-12700K vagy AMD Ryzen 9 5900 proci a beugró DLSS 3-mal.
Minden esetre bírom az ilyen RT patch-eket, mert az a szitu, hogy az Xbox 360 és PS3 gépekkel volt mondhatni az utolsó generáció váltás, akkor jött be a mostani grafika. Az óta ugyan azok az effektek, megoldások, grafikai összetevők vannak a jelen a játékokban, csak nőtt a poligonszám és a részletesség. Ehhez hozzászoktunk már és megszokta a szemünk. De mégis az ember nem a legújabb, legjobban kinéző AAA játékok grafikájától esik hanyatt és nem abban érzi azt, hogy ilyen durva dolgot még nem látott, ami múlt időbe és elavulttá teszi az eddigi játékokat, hanem miknél? Quake 1, Quake 2, meg a Portal RT-vel, illetve Path Tracing-el megtolt verziói. Azért ezek a kockaszoba játékok vannak így megcsinálva, mert a technika mai állása szerint ezeket lehet így megcsinálni, hogy otthoni gépeken is megmozduljanak.
Lehet egyébként panaszkodni az árak miatt, mert tényleg nem olcsó a hardver (bár a kajához képest olcsó), de az a helyzet, hogy az emberi szem játék közben egyszerűen nem azt az információt dolgozza fel, hogy mennyibe kerül a videokártya, hanem azt, hogy a fények és az árnyékok élethűen mozognak.
Ezt annyira kiszúrod játék közben, hogy az első órákban nem tudod magad nyugodtan beleélni a játékba, mert annyira megszoktad a mű grafikát, hogy szó szerint megijedsz a saját árnyékodtól, meg bármilyen valós tükröződéstől és az első gondolatod az, hogy ez valami bug, mert megszoktad, hogy statikus a kép, most meg valami mozog rajta.
Órákba telik, mire megszokod, hogy olyan a grafika, mint az életben is, de utána minden játék, amiben ez nincs bent, gyakorlatilag instant 15-20 évesnek tűnik, amikor még nem voltak árnyékok sem. Komolyan, ha játszik valaki 2-3 órát a Q1 vagy Q2 új verziójával, azok után mindegy, hogy Callisto Protocol, vagy Uncharted 4, vagy Steelrising, vagy Resident Evil Village, vagy bármelyik mai bitang jó grafikás játékot veszi elő, garantáltan ugyan olyan érzés, mint ha az original Half Life 1-el kezdene játszani, vagy az origi Deus Ex 1-el, vagy bármelyikkel ezek közül a mai árnyékolás és bevilágítástól mentes játékokkal, amik 1998-ban meg 2000-ben jelentek meg.
#2: Rohadtul igazad van. Valaki megvesz egy kártyát lassan 1 millióért, (persze nem tudom, hogy ki az a ba*om) és csak a szo*ás van még azzal is, mert nem fut vele semmi normálisan, ami elvárható LENNE egy csúcs kártyától.
Persze ingyen behúzom ezt a "sz*rt", mert megvan mind a 2 Portal. Aztán majd ki*aszom a padkára, ha szarul fut...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.