A Microsoft bevallotta: a Game Pass aláássa a játékeladásokat
- Írta: szlav
- 2023. február 14.
Emlékszünk még arra, amikor Phil Spencer 2018-ban azt állította, hogy a Game Pass összességében megdobja azon játékok eladásait, amelyek bekerülnek a szolgáltatás könyvtárába? Az Xbox fejese ezt azzal magyarázta, hogy az előfizetéses rendszer által jelentősen megnövekedő játékosszám további játékosokat vonz, hiszen mindenki azokkal a címekkel szeretne játszani, amelyek mások körében is népszerűek. Nos, úgy néz ki, hogy Spencer állítása nem volt teljesen helytálló.
Habár a fenti érvelésben van logika, sokkal kézenfekvőbb, hogy a játékosok inkább a gyakran mindössze 300 Ft-ért vesztegetett, de normál esetben is csupán 4000 Ft körül kínált csomagban próbálnak ki új címeket, mintsem hogy teljes árat fizessenek értük. Ezt most maga a Microsoft is megerősítette, mégpedig az Activision Blizzard csúnyán elhúzódó felvásárlási tánca kapcsán.
A brit piacfelügyeleti hatóság (CMA) egyik legfrissebb jelentésében (via GamesIndustry.biz) hozta nyilvánosságra a Microsoft belső elemzését, amely szerint a Game Pass-be kerülő játékok eladásai mérhetően csökkennek az azt követő 12 hónapos intervallumban. A Microsoft konkrét, százalékos adatokat is közölt erről a mérésről, a pontos számot azonban nem hozták nyilvánosságra.
Érdekes módon a jelentés arra is rávilágít, hogy az említett jelenség az Activision képviselőinek az arcára sem csalt őszinte mosolyt. A Call of Duty-szériát is kézben tartó vállalat állítólag nem lelkesedett kifejezetten azért az ötletért, hogy a játékaikat betegyék bármilyen hasonló előfizetéses szolgáltatásba, hiszen az súlyosan belevágna a teljes, 70 dolláros eladásokba - főként a nagy, 70 dolláros prémium címek esetében azok megjelenése környékén.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.